ads

Khamis, 23 Februari 2012

05 di sikamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di sikamat - Google Blog Search


2 bilik untuk di sewa <b>di Sikamat</b>, Seremban

Posted: 19 Feb 2012 12:27 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah - Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil - Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air.
Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

05 di senawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di senawang - Google Blog Search


2 bilik untuk di sewa <b>di Sikamat</b>, Seremban

Posted: 19 Feb 2012 12:27 AM PST

Dua kekosongan bilik untuk di sewa di Taman Indah, Sikamat, Seremban untuk perempuan Muslim.

Rumah teres 1 tingkat.

Bilik tengah - Sewa RM 250 seorang(2 orang RM300)
Bilik kecil - Sewa RM 150 (seorang)

Sewa termasuk sedikit perabut, katil, api dan air.
Deposit sebulan boleh di ansur.
Bayar sewa sebulan untuk dapatkan kunci.

Kekosongan segera.

Hubungi kak Aini 013 343 7636

05 di gemas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemas - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah Jempol (MJL) Terkini 2012

Posted: 29 Jan 2012 08:23 PM PST

Tarikh Tutup Permohonan: 17 Februari 2012

Majlis Daerah Jempol ditubuhkan pada 1 Ogos 1980 sebagai tindakan lanjut pada latihan kembali batas bahagian Kuala Pilah. Latihan kembali batas telah mencipta sebuah kabupaten baru yang dikenali sebagai Daerah Jempol sebelum ini dikenali sebagai bahagian Bahau Kecil yang terletak di bawah pentadbiran bahagian Kuala Pilah. Majlis Daerah Jempol berfungsi selaras dengan tujuan utama dari tatacara itu, seperti yang dinyatakan dalam undang-undang Kerajaan Daerah UU 1876 171. Pada prinsipnya, fungsinya adalah untuk memberikan perkhidmatan kepada penduduk dalam wilayah bekerja dalam hal kesihatan awam, pengurusan sisa, perancangan bandar dan negara, perlindungan alam sekitar, bangunan kawalan, meningkatkan penyelenggaraan infrastruktur sosial dan ekonomi, dan bandar.

Majlis Daerah Jempol kini menjemput individu yang berkelayakan untuk mengisi jawatan-jawatan kosong seperti berikut:

1. Penolong Akauntan (W2-1)

2. Penolong Pegawai Tadbir (N3-1)

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Incoming search terms:

  • jawatan kosong majlis daerah jempol 2012
  • jawatan kosong di majlis daerah jempol (mjl)
  • jawatan kosong majlis daerah jelebu 2012
  • jawatan kosong bahau
  • kerja kosong bahau
  • JAWATAN KOSONG SWASTA DI JEMPOL
  • jatawan kosong bahau
  • jawatan kosong di majlis daerah jempol 2012
  • kerja kosong di bahau 2012
  • kerja kosong di bahau hegeri sembilan 2012

05 di port dickson - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di port dickson - Google Blog Search


Resort <b>di Port Dickson</b>|Great Teacher Onizuka

Posted: 04 Feb 2012 02:07 AM PST

Alhamdulillah, syarikat memiliki Resort Persendirian di Port Dickson. Kena masuk ballot, kalau ada rezeki, dapatla. Itupun sekali setahun sekali je boleh masuk ballot. So, semasa Percutian di Port Dickson bulan lepas, dapatla menginap di resort yang disediakan syarikat. 2 bilik hanyalah RM40. Berbaloi-baloi kan benefit yang disediakan syarikat eyriqazz ni kan? 
Lokasinya yang terletak tidak jauh dari PNB Ilham Resort dan tak jauh dari Tanjung Biru/Teluk Kemang
Resort syarikat di Port Dickson
On the way, bolehla terserempak dengan monyet-monyet
Dah sampai pun. This time ambil yang paling bawah. Ground Floor. 2 Bilik
Salah satu bilik. Satu bilik katil single 2, satu lagi katil queen
Mama, Alisya nak tidur sini boleh?
Ruang Makan. Dapur turut disediakan dengan peralatan memasak dan juga pinggan mangkuk
Nak Masak apa ya? Kalau mak mertua mesti nak memasak di sini
Laptop dan eyriqazz ,tak dapat dipisah..Blogger tegar la katakan

Bilik Mandi
Overall, memang puas hati dengan kemudahan resort yang disediakan syarikat di Port Dickson ini. Hargapun berpatutan, cuma kebarangkalian nak dapattu agak susahla. Tapi, bila dah dapat memang berbaloi-baloi.
Bercuti di Port Dickson gembira hati
Resort syarikat murah dan selesa sekali
Percutian sebegini dinanti-nanti
Merehatkan minda dan fikiran ini

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Admin Clerk - ME-Plas (M) Sdn Bhd | Online Jobs in Malaysia <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2012 05:22 PM PST

ME-Plas (M) Sdn Bhd - Negeri Sembilan, Malaysia

Job Description

Candidate must possess at least STPM or Higher. Computer literate & proficient in MS Office (Word & Excel). Able to team work with other department. Good command of English and possess communication skills.

Job Requirement

Posses own transport Resourceful with multitasking capability. Handle general admin and production activity record task.

Company Description

ME-PLAS(M) Sdn Bhd is the manufacturer of the patented world first High Impact Resistant & High
Tensile Anti-Bacteria Nano-Silver Polymer pipe. It proves excellent strength and water pressure
resistance as well as actively eliminate many harmful microbial and even Bird flu virus, HIV virus and
many more if it happen to be in the water.

AB-3P is completely scale free unlike metal or cement lined pipe and beautifully and hygienically maintain
its effective internal diameter for its semi-permanent life time.

Vision: To become the leader and the most advanced polymer pipe manufacturer in the world.

05 di rembau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rembau - Google Blog Search


Gangguan bekalan air <b>di</b> Tampin, <b>Rembau</b>, Jempol, Sikamat | N9 <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 10:53 PM PST

SEREMBAN: 13 Feb – Beberapa kawasan di Tampin , Rembau, Jempol dan Sikamat akan mengalami gangguan bekalan air esok berikutan kerja-kerja pencucian dan penyelenggaraan kolam serta pengalihan paip.

Pengurus Khidmat Pelanggan dan Hal Ehwal Awam Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS), Azlan Abdul Aziz, berkata gangguan bekalan air mulai jam 8 pagi hingga 5 petang di Tampin membabitkan Taman Bukit Tampin, Taman Sri Berlian, Taman Sri Intan, Taman Woon Estet, Jalan Seremban-Tampin, Kampung Ulu Chenderam, Taman Rasa Sayang, Taman Suria dan Ibu Pejabat Polis Daerah Tampin.

"Di Rembau, gangguan bekalan air mulai jam 9 pagi hingga 3 petang membabitkan sebahagian kawasan perindustrian Chembong iaitu Harmy Dev Sdn Bhd, MMK Engineering Sdn Bhd, FD Industrial Sdn Bhd, Mazumi Industry Sdn Bhd, 3R Quest Sdn Bhd dan Econ Industries Sdn Bhd serta seluruh Kampung Baru Air Hitam, Chembong," katanya di sini, hari ini.

Di Jempol pula, gangguan bekalan air mulai jam 10 pagi hingga 10 malam membabitkan seluruh kawasan Felda Palong 7 dan Palong 8.

Selain itu, gangguan bekalan air mulai jam 10 malam (14 Februari) hingga 10 pagi (15 Februari) di Sikamat di sini membabitkan Rumah Rakyat Sikamat, Kampung Baru Sikamat, Taman Megaway, Taman Desa Kiara, Taman Jujur, Taman Coral Height, Pulai Impian, Taman Sri Pulai 3, Taman Rashibah dan seluruh kawasan Sikamat.

Azlan berkata, bekalan air akan disambung semula selepas waktu yang dinyatakan dan dijangka pulih secara berperingkat.

Katanya, beberapa kawasan tinggi juga dijangka mengalami gangguan memandangkan pemulihan bekalan air sepenuhnya akan mengambil masa.

Beliau meminta pengguna yang memerlukan perkhidmatan pada hari berkenaan supaya menghubungi talian bebas tol 1-800-88-6982. – BERNAMA

05 di linggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di linggi - Google Blog Search


TheTimelines: Mudik Ke Sungai <b>Linggi</b>

Posted: 19 Feb 2012 07:53 AM PST

Jala ditebar di Sungai Linggi,
Walau ilmu penuh di dada,
Jangan suka menyombong diri
Itu die, sambil berpantun, sambil membuka entry baru ni. Dengan Label baru 'Trip Memancing' yang akan mengongsikan kepada korang, cerita-cerita aktiviti kegemaran aku, selain aktiviti bloging. Tidak lain dan tidak bukan, aktiviti sukan memancing. Jadi, kepada rakan-rakan di luar sana yang turut meminati aktiviti memancing ni, jangan malu atau segan untuk bersama-sama 'joint the club'. Tinggal-tinggalkanlah serangkap dua ulasan kat bawah nun, kalau berminat untuk berkongsi. Adat sebagai pemancing 'sharing is caring'. Ade tips, bagi tau. Ade rahsia, bisik-bisik. Ade hasil, insyaallah, kongsi ramai-ramai. Tak de hasil, kite cube lagi. Jangan putus ase.
Pantun di atas sana tu, elok-elok kalau dikongsikan. Moralnya, contohilah Pak Abu dengan jalanya. Rajin berusaha untuk menuai laba. Ikan atau udang yang duduk di dasar sungai atau laut tu, tak akan menyerah diri. Kene lah pancing atau jala dan sebagainya. Esok-esok, bila dah hebat dan berpengalaman (memancing) jangan pula sombong diri. Dan jangan juga, kedekut ilmu. Tak rugi mengajar, tak rugi berkongsi. Amal jariah tu. Nak rahsia-rahsia pun buat ape, cerita je, tips ke, nombor tekong ke, hingga nak kene pakai spender kaler ape sekali pun ketika memancing, kalaulah itu pun termasuk dalam kategori 'petua', kongsikan aje.
"Jala ditebar di Sungai Linggi"... Sebut sahaja Sungai Linggi, kepada kaki-kaki mengudang, tentu bingkas bangun. Dikalangan peminat udang galah di sekitar negeri-negeri sebelah pantai barat ni, Sungai Linggi tentu tersenarai antara port pilihan yang mesti dikunjungi. Bila sampai musim, berduyun-duyunlah pemancing-pemancing udang galah akan bermudik ke sungai yang menjadi sempadan antara Negeri Sembilan dan Melaka ini. Bak kate tekong yang membawa kami, jangan kate nak tunggu musim, dikatakan sungai Linggi ni tak ubah seperti kedai serbaneka Seven Eleven yang dibuka 24 jam. Ape tidaknya, habis satu-satu kumpulan, turun satu lagi kumpulan pemancing yang akan mencuba nasib. 
Untuk memastikan yang bekalan udang galah di Sungai Linggi ini tidak kehabisan, menurut tekong, Kerajaan Negeri dengan usahasama Jabatan Perikanan terpaksa melepaskan berjuta-juta benih-benih udang ke Sungai Linggi ini pada tempoh-tempoh tertentu bagi memastikan bekalan udang tidak putus. Jadi, adalah dinasihatkan agar etika 'catch and release' sentiase diamalkan, terutamanya apabila mendapat udang-udang bersaiz kecil. Ianya amat penting bagi memastikan kelangsungan bekalan udang yang berterusan di sungai ini. Oh ye, selain memancing udang, ikan-ikan sungai seperti baung, siakap, ketutu serta beberapa lagi spesis buruan turut mendiami Sungai Linggi ini. Jadi, sambil-sambil mancing udang, jangan lupa, persiapkan juga peralatan memancing ikan. Sambil menyelam minum air la katekan...
Tunggu... Tu baru intro.... 
Aku apply cuti 2 hari untuk trip kali ni. Mencari hari-hari yang tidak sibuk dengan Function di Hotel UiTM tu. Jugak bagi mengelak dari bertembung dengan pemancing-pemancing lain yang pasti akan memilih hujung minggu untuk turun ke Sungai Linggi tu. Maka tarikh yang sesuai, ialah pada 16 dan 17 haribulan 2, 2012. Hari Khamis dan Jumaat. Pergi hari Khamis, balik hari. Jumaat bercuti, bagi merehatkan badan yang tentunya akan keletihan setelah seharian teroleng-oleng di dalam bot yang disewa tu. 
Tidak yakin untuk bangun seawal jam 5 pagi pada pagi Khamis tu, menyebabkan aku membuat keputusan untuk bermalam sahaja di tempat kerja, Hotel UiTM, pada malam tu. Kebetulan pula meneman seorang rakan yang terkandas, tidak dapat pulang ke rumah, akibat bateri kereta yang kehabisan. Esok, jam 5 pagi kene bangun. Pukul 6 dah nak gerak. Kalau terlewat, silap-silap rakan yang menjemput terus gerak. Dalam pada nak tidur awal malam tu, sempat jugak persiap beberapa perlatan yang bakal digunakan.
Malu Bertanya Sesat Jalan 
Perjalanan bermula seawal jam 6 pagi. Aku dan rakan (Madan dan Yong) bertolak dari Shah Alam. Kononya menanti di Bangi sebelum bertolak ke Linggi, En Hatta. Aku sah-sah blur kalau ke tempat orang. Madan dan Yong pula tak biase dengan jalan ke sana. Tersilap masuk susur, terus-terus kami tersesat entah ke mana dalam perjalanan ke Bangi tu. Masa terbuang sikit atas jalan. Akhirnya dari melilau-lilau tak tentu arah, kami decided untk mengubah chek point pertemuan. Keluar ke PLUS Highway dan bertemu En Hatta di Plaza Tol Linggi. Sudahnya, tak sampai pun sepuluh minit tiba di Tol Linggi, En Hatta tiba dengan sengihnye. 
"Tak pe, janji jumpe, dan masing-masing selamat sampai..."
Destinasi yang dituju... Pekan Lubuk Cina yang akan mempertemukan kami dengan tuan punya bot yang disewa, Tuan Haji. Bangang tak aku? Bile kenal tekong tu dengan panggilan Tuan Haji je. Moralnye, lain kali, tanya nama penuh...
Warung Sayang.. Here The Story Began 
Kat Pekan Lubuk Cina ni, ade sebuah warung kecil tak berdinding yang dinamakan Warung Sayang. Tuan Haji menanti kami di sana. Mengajak minum-minum serta mengalas perut yang lapar sambil borak-borak pengenalan. Kalau singgah di warung ni, korang akan disambut ramah oleh mak cik warung tu. Yang membahasakan diri kami ni dengan panggilan 'sayang'. Mungkin tu pasal la warung tu dapat nama. Selain sayang, mak cik tu jugak menggelar kami... Nelayan. Fuhh.. Tukar profession kami pagi tu. Ape pun, isi 'tank' dulu dengan nasik lemak sepinggan bersama nescafe ais yang pada aku, sodapppp laa!!!
Oh ye, TQ juga to Yong yang bermurah hati mmbelanja kami pagi tu. Tak perasan plak aku yang trip kali ni, Trip Memancing 1 Malaysia. Ade Cina. Ade Melayu. Ada Sam Banjamin (Banja, Jawa, Minang). Lihatlah. Aku dengan rakan bukan 1 bangsa pun boleh duduk dalam 1 bot berseronok-seronok memancing tanpa ade rasa prejudis pun sesama kami. Tak kan korang kat luar sana tu, satu bangsa pun nak hidup saling mendengki khianat sesama bangsa sendiri. Senyum depan, blakang tikam! Pikir-pikirkan lah. Nak berpecah belah, aku bukan lawan kau! Sebab, aku tak kuasa layan. Aku dengan hidup bujang aku, yang sentiasa meletakkan 'hormat dan adab' sebagai jati diri hidup aku
Iklan sekejap. Pesanan khidmat masyarakat ni, perlu disampai-sampaikan agar orang melayu kite ni sedar diri sikit.
Bermudik Kite ke Sungai Linggi
Untuk menghilangkan rasa bosan. Madan menggunakan joran sebagai serunai yang ditiup-tiup tak bunyi-bunyi. 'Belah Pahang' betul kau ni Madan.. Hahaha...
Menurut Tuan Haji, port-port atau lubuk-lubuk yang bakal kami duga ialah disepanjang tebingan Sungai Linggi tu, di mana kami akan berlabuh dibawah pohon-pohon bakau dan pohon-pohon nipah, selain mencuba di mana-mana reba-reba kayu yang kelihatan. Seawal port pertama, tangkapan yang dinaikkan tak seberapa, hanya seekor dua udang dan beberapa ekor ikan pengacau seperti anak-anak baung dan belontok yang berjaya dinaikkan. Tuan Haji mencadangkan bertukar ke port lain selepas itu. Aku amat senang dengan servis yang Tuan Haji berikan. Tak best port ni, bagi chance je dalam 10 ke 15 minit menunggu. Kalau tak seberapa hasil. Cari je port lain. Namun, ape yang aku perhatikan, setiap kali singgah ke mana-mana lubuk, pasti ade sahaja yang sangkut. 
Menjelang tengah hari, ade la dalam sekilogram udang galah dinaikkan. Tu tak termasuk ikan baung dan ketutu yang sudi singgah mencuba umpan yang dihulurkan. Sebut tentang umpan, umumnya untuk memancing udang galah ni, umpan seperti cacing dan umpun-umpun amat general sekali digunakan. Syukur, Tuan Haji turut menyediakan umpan buat kami. Selain umpan cacing, kami juga try umpan Tapa. Beli di Jalan Pudu, Kuala Lumpur. Harga pun tak la mahal. Dari segi penggunaan, agak maloi-maloi (berbaloi-baloi). Aku recommend la kalau nak cuba tapa yang kami guna ni. Brand 'Omega Bait'. Bau memang bau tapa. Tau bau tapa macam mana? Macam bau rumah sampah. Tapi ni versi compaq. Rase nak terbelahak bile tersedut baunya. Hasil? Jangan tanya. Try dulu.
Menjelang tengahhari, kepada yang nak solat atau berhenti membersihkan diri, kat sungai Linggi ni ade tempat persingahan a.k.a surau terapung. Bolehlah tunaikan kewajian dalam pada seronok memancing tu. Sayang aku tak snap gambar surau terapung tu. Sempoi je. 
'Hasil' yang agak lumayan jugak la. Berlelah yang berbaloi. Ditambah dengan pengalaman-pengalaman berharga sepanjang seharian di sana. Aku pulak, walau pun tak berapa nak menjadi hari tu, sekadar menjadi penonton rakan-rakan berpesta, dalam hati turut puas hati. Sebab seronok kot. Pengalaman baru di Sungai Linggi. Tapi dalam pada seronok tu, dalam perjalanan pulang ke darat, bot yang kami naik tu secara tiba-tiba mengalami kerosakan. Kerosakan yang disebabkan oleh kipas enjin yang tersekat dek jaring yang direntangkan di sungai tu. Mujur, ade seorang brother yang sudi menghulurkan bantuan melepaskan bot kami. Kalau tak, potensi untuk bermalam di Sungai Linggi tu dah nyaris-nyaris dah...
Setelah enjin bot selamat dilepaskan. Perjalanan pulang diteruskan. Dalam hati masing-masing, tak lain tak bukan, selain letih dan lapar, adalah rasa puas. Seharian yang memberi pengalaman yang menarik. Trip yang berjaya mencapai misi, setelah sekian lama, ber-trip yang pulang tangan kosong. Hasil? Bagi kat champion (En Hatta) atas dasar sedekah. Maklumlah, hujung minggu ni nak buat kenduri pulak katenye. Eloklah dijamukan sesedaranya dengan hasil tangkapan tu. 
Insyallah, hidup ni, lebih baik cari pahala, dari cari musuh dalam selimut. Ye tak..? (Pesanan khidmat masyarakat lagi)... 
Petang yang kian merembang. Kami pulang. Sungai Linggi, Tuan Haji, lain kali kami datang lagi. Pengajaran yang diajar di Sungai Linggi ni, Nak mancing udang, eloklah spesifikkan perlatan untuk pancing udang sahaja. Sebab, memang spesis sepit biru ni jenis yang memilih. Salah teknik, tak sabar, babai la.. Kedua, persoalan yang selalu timbul dalam benak aku, kenapa dalam hal-hal yang leisure - leisure ni, ramai yang ingin unite, tapi dalam hal-hal yang lebih berat tanggungjawabnya, atau hal-hal yang lebih perlu fokus, ramai yang tak ambil tahu? Ape cerita?...
Biarlah persoaln tu ditelan dek arus Sungai Linggi ni... Bersama Tuhan sahaja yang Maha mengetahui... 

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


Taiping Mali: Sam Kemetot <b>Di Ampangan</b>

Posted: 09 Nov 2011 10:24 PM PST

Sham ketot menghasut rakyat agar membuat demonstrasi ganas
di jalanan bagi merampas kerajaan. Mereka tahu mereka gagal
merampas melalui demokrasi kerana rakyat tidak menyokong mereka.
Ini buktinya.

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved