ads

Khamis, 15 November 2012

05 di rasah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Pilihan Anda: Rogol pembantu rumah, isteri buat laporan palsu elak <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 04:33 PM PST

|

SEREMBAN: Akibat bimbang rahsia suaminya merogol seorang amah terbongkar, seorang wanita bertindak membuat laporan palsu mendakwa pembantu warga asingitu mencuri barang kemas miliknya.

Difahamkan, mangsa berusia 15 tahun yang mempunyai permit kerja diserahkan wanita berusia 54 tahun itu kepada polis di Rembau kerana didakwa mencuri di rumahnya di Rasah Kemayan, di sini.

Sumber berkata, sebaik laporan polis diterima, penyiasatan mendapati amah itu bukan saja dirogol, malah turut didera lelaki durajan berusia 64 tahun itu.

"Hasil siasatan mendapati, amah itu dipaksa bekerja di dua rumah majikannya, di Rembau dan Rasah Kemayan.

"Bagaimanapun, sebaik semua penhuni rumah tidur, suspek mengambil kesempatan merogol remaja berkenaan," katanya kepada wartawan di sini, semalam.

Kata sumber, gadis itu mendakwa dia baru tiga bulan bekerja di rumah pasangan itu.

"Sejak bekerja di rumah itu, gadis tersebut mendakwa dia sudah beberapa kali dirogol sebelum kejadia itu akhirnya disedari isteri suspek.

"Isteri suspek yang dipercayai mahu menutup kejadian itu kemudiannya bertindak membawa mangsa ke sebuah rumah di Rembau sebelum menghubungi pihak polis dan menuduh gadis terbabit mencuri beberapa barang kemas miliknya selain tidak mempunyai permit," katanya.

Katanya, polis melakukan siasatan lanjut dan terkejut apabila gadis mendedahkan dia sebenarnya menjadi mangsa rogol majikannya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu dan siasatan sedang dijalankan.

"Polis akan menyiasat dakwaan mangsa dan memaklumkan kepada pihak keduataan. Wakil kedutaan dipanggil dan dan datang berjumpa dengan pegawai penyiasat kelmarin.

"Susulan itu, polis menahan suspek terbabit dan dia direman tujuh hari sehingga 20 November ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan. Polis juga akan mendapatkan laporan perubatan mangsa," katanya.

Harian Metro

PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : JENAYAH, TERKINI


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 12:31 AM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

05 di seremban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di seremban - Google Blog Search


Harapan Palsu Disebalik Himpunan PR <b>Di Seremban</b> « Biswardi&#39;s <b>...</b>

Posted: 05 Nov 2012 02:10 AM PST

Oleh: Biswardi
Sumber: BB

Pakatan Pembangkang nampaknya belum mahu beralah apabila masih aktif memainkan propaganda angka dan nombor sambil mendakwa kekuatan yang mereka miliki amat menggerunkan pemimpin BN.

Dalam perkembangan terbaru, Sabtu lepas para pemimpin PR telah mengerahkan para penyokong dan jentera-jentera pilihanrayanya berhimpun di Seremban, Negeri Sembilan dalam usaha mereka menonjolkan kekuatan jentera mereka untuk menggertak BN Negeri Sembilan.

Seperti biasa ahli dan penyokong PAS dari seluruh negera terutama dari Kelantan, Terengganu, Selangor, Negeri Sembilan, Perak serta beberapa negeri lain di kerah menghadirkan diri.

image

PKR dan DAP juga turut sama mengeluarkan arahan kepada ahli mereka, bagaimanapun hanya terhad kepada mereka yang tinggal sekitar Lembah Klang dan Negeri Sembilan sahaja.

Mengikut beberapa portal dan blog pro pembangkang lebihkurang 30,000 hadirin telah memenuhi majlis tersebut terutama semasa program pada malamnya, ramai yang berpayung dan ramai juga yang kesejukan ditimpa hujan.

Dengan tema Himpunan Kebangkitan Rakyat, pada awalnya PR menjangkakan 50,000 orang akan memenuhi setiap ruang padang yang seluas lebih kurang sebesar sebuah padang bola sepak di Taman Seremban Jaya itu.

Itu jangkaan mereka beberapa hari sebelum program berlangsung. Namun kehadiran yang diumumkan oleh kebanyakan portal dan blog pembangkang ialah 30,000 orang.

Kebiasaannya jika angka jangkaan gagal ditepati maka ia dikatakan gagal atau kurang berjaya, tak begitu?

image

Ramai penyokong PR yang sedar angka sasaran gagal digapai, namun ego sendiri dan malu alah sendiri terpaksa disembunyikan maklumlah setakat ini rekod kehadiran lebih 100k orang di Stadium Bukit Jalil dalam majlis anjuran UMNO belum lagi mampu di atasi.

Hakikatnya, sama ada 30,000 orang atau 50,000 orang kehadiran di atas padang becak pada malam itu sebenarnya melampau lojik akal. Satu meter persegi tidak mungkin mampu menampung 10 orang manusia yang berdiri sambil berpayung, tak gitu?

Padang yang sebesar lebih kurang sebuah padang bolasepak itu, hakikatnya cuma mampu menampung sekitar 10,000 orang sahaja atau dalam keadaan terlalu padat mungkin angka akan mencecah 13,000 hingga 15,000 orang.

Bila diambil kira ruang yang digunakan untuk pentas dan gerai-gerai orang berniaga, maka ruang kosong untuk hadirin di tengah-tengahnya akan makin mengecil.

Angka paling tepatpun hanya sekitar 7,000 hingga 8,000 orang sahaja yang hadir pada malam Himpunan Kebangkitan Rakyat di Seremban Sabtu lepas.

Kalau nak bagi besarkan sikit angka, maka kita kira sekalilah jiran-jiran tetangga yang mendengar dari rumah-rumah dan kedai berdekatan, maka angka itu kita genapkan jadi 10,000 orang sahaja.

Tapi biasalah, sudah tabie semulajadi PR untuk memperbesarkan angka dan nombor, nawaitu yang penting bagi mereka ialah untuk menunjukkan mereka tetap kuat sekalipun terpaksa mengangkut penyokong.

image

Soal terpaksa berhabis duit untuk menampung perbelanjaan menyewa hotel bujet dan wang pengangkutan tidak pernah menjadi persoalan, tapi ia akan menjadi isu besar kiranya BN yang melakukannya. Dwi standard itu biasalah.

Sementara itu, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu ketika mengulas program anjuran PR di Seremban itu gah menyatakan 'kejayaan' majlis Himpunan Kebangkitan Rakyat tersebut bakal membolehkan PR menguasai Negeri Sembilan.

Dengan yakin Mat Sabu mengumumkan bahawa semasa PRU 13 kelak menjelang jam 7 malam hari mengundi kelak akan diketahui bahawa Wisma Negeri sudah ditawan oleh PR.

Over confident betul. Mat Sabu lupa, dalam menentukan jatuh bangun sesebuah kerajaan negeri hanya pengundi anak negeri berkenaan sahaja yang layak membuat keputusan.

Penyokong DAP, PKR dan PAS yang diangkut dari Kelantan, Perak, Terengganu misalnya hanya sekadar dapat meramaikan majlis tapi tidak layak untuk mengambil bahagian menentukan kerajaan negeri lain, kecualilah kalau PR sebenarnya telah secara terancang memindahkan para pengundinya ke kawasan-kawasan atau negeri lain.

Atau sebenarnya, keyakinan Mat Sabu itu disebabkan sudah ramai pengundi PR dipindahkan ke kawasan-kawasan BN, sebagaimana pernah dilakukan oleh PAS Kedah, PAS Kelantan dan PKR Selangor yang aktif memindah pengundinya ke DUN dan Parlimen milik BN?

Apapun, tak salah untuk Mat Sabu terus berangan, namun percayalah tak selamanya majoriti rakyat akan lena diulit mimpi dan harapan palsu dari PR kerana bila tiba masa mengundi nanti, sebahagian besarnya tetap akan mendahulukan kepentingan agama, bangsa dan negara mengatasi propaganda pemimpin PR.

05 di mantin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di mantin - Google Blog Search


A Y U N G merapu™: <b>Mantin</b> original coconut shake

Posted: 11 Nov 2012 04:07 PM PST


Landmark: Senang jer...Kalau korg dari arah semenyih / Nilai menghala ke pekan Mantin..sebeleum trafik light dalam jarak 500meter cmtuh..korg akan nampak kedai yg meriah ngan kanopi askim walls gitu....itu la kedai nya, xsyak lagi..hehe..

Koordinat GPS: Aku xda...hehe, tuh jer landmark yg aku buleh bagi..


Sebelah kedai nih ada carwash...so sambil2 hantar keta g cuci tuh...boleh ler pekena coconut shake kat sini...
Dalam kedai...memang meriah dengan walls punya apa panggil bendalah yg gantung2 nih? yg macam kat sukaneka nih...adeh, lupa pulak..Coconut shake = RM 2.50 secawan

Rasa pior air kelapa pandan...dicampur semata dengan askim vanilla..sedaaapppp! Minum pulak time cuaca panas....terasa nikmatnya dunia...

Menu sampingan Laksa = RM 3.50 semangkuk..sedap la jugak....tapi, kuah sikit pulak di bagi nya....Nasi gorang ayam = xpasti rega berapa...rasa biasa2 jer...

Nak tgk tempat2 len yg penah aku try test makan, sila la klik ke tahap ikut sedap tekak okeh..hehe

Chow!

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


<b>Nilai</b> kembali pengertian hijrah – MB | N9 Kini - Portal Berita <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 08:53 AM PST

SEREMBAN, 14 Nov. – Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Mukhriz ibni Almarhum Tuanku Munawir berkenan mencemar duli untuk merasmikan Majlis Sambutan Maal Hijrah 1434H peringkat Negeri, Negeri Sembilan yang diadakan di Masjid Negeri, malam tadi.

Turut hadir mencemar duli, Tuanku Ampuan Besar, DYMM Tuanku Aishah Rohani binti Almarhum Tengku Mahmud, Undang Luak Jelebu, Dato' Mendika Menteri Akhirul Zaman Dato' Musa Bin Wahab, Tunku Besar Tampin, Tunku Syed Razman bin Tunku Syed Idrus Al-Qadri dan Tunku Besar Seri Menanti, Tunku Ali Redhauddin Tuanku Muhriz.

Majlis itu dimulakan dengan bacaan doa akhir tahun 1433 Hijrah dan doa awal tahun 1434 Hijrah, sebelum diteruskan dengan solat Maghrib dan diikuti dengan ceramah khas yang disampaikan oleh  Dato' Syeikh Muhammad Fuad Kamaluddin Al Maliki dan sejurus kemudian solat Isyak secara berjemaah.

Dalam ucapan Menteri Besar, beliau menjelaskan bahawa walaupun pengertian hijrah itu berbeza dari sudut ejaan dan istilah namun yang pasti hala tuju yang hendak dibawa adalah matlamat yang menjurus kepada kebaikan.

Beliau menyeru agar pengertian hijrah perlulah dinilai kembali kerana ia bukan sekadar satu rutin tahunan yang disambut tetapi ia merupakan satu rutin menghayati semangat perubahan yang diinginkan untuk memantapkan ilmu keagamaan umat sejagat.

"Semangat jihad di hati sebahagian umat Islam kian luntur kerana mereka lebih mementingkan nafsu dan mengejar kebendaan daripada taat kepada Allah SWT," tegas beliau.

Beliau berharap semoga tahun baru ini memberi pengertian yang bermakna dalam diri masing-masing di semua peringkat dan jadikan hijrah Rasulullah SAW sebagai satu iktibar kepada kita mengenai fungsi dan peranan menjadi khalifah Allah.

Dalam majlis tersebut, DYMM YDP Besar Negeri Sembilan turut berkenan mencemar duli menyampaikan Anugerah Tokoh Maal Hijrah 1434H peringkat Negeri Sembilan, Tan Sri Dato' Seri Md Raus bin Sharif berupa wang tunai RM10 ribu, pakej umrah bernilai RM6,ooo dan sehelai jubah serta sijil.

Sambutan Maal Hijrah 1434 Peringkat Kebangsaan bertemakan "Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah" akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

05 di serting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


smk bandar baru <b>serting</b>: Perkhemahan Unit Beruniform <b>di</b> Gorek Bay

Posted: 18 Oct 2012 08:50 PM PDT


 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved