ads

Khamis, 15 November 2012

05 di rasah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di rasah - Google Blog Search


Pilihan Anda: Rogol pembantu rumah, isteri buat laporan palsu elak <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 04:33 PM PST

|

SEREMBAN: Akibat bimbang rahsia suaminya merogol seorang amah terbongkar, seorang wanita bertindak membuat laporan palsu mendakwa pembantu warga asingitu mencuri barang kemas miliknya.

Difahamkan, mangsa berusia 15 tahun yang mempunyai permit kerja diserahkan wanita berusia 54 tahun itu kepada polis di Rembau kerana didakwa mencuri di rumahnya di Rasah Kemayan, di sini.

Sumber berkata, sebaik laporan polis diterima, penyiasatan mendapati amah itu bukan saja dirogol, malah turut didera lelaki durajan berusia 64 tahun itu.

"Hasil siasatan mendapati, amah itu dipaksa bekerja di dua rumah majikannya, di Rembau dan Rasah Kemayan.

"Bagaimanapun, sebaik semua penhuni rumah tidur, suspek mengambil kesempatan merogol remaja berkenaan," katanya kepada wartawan di sini, semalam.

Kata sumber, gadis itu mendakwa dia baru tiga bulan bekerja di rumah pasangan itu.

"Sejak bekerja di rumah itu, gadis tersebut mendakwa dia sudah beberapa kali dirogol sebelum kejadia itu akhirnya disedari isteri suspek.

"Isteri suspek yang dipercayai mahu menutup kejadian itu kemudiannya bertindak membawa mangsa ke sebuah rumah di Rembau sebelum menghubungi pihak polis dan menuduh gadis terbabit mencuri beberapa barang kemas miliknya selain tidak mempunyai permit," katanya.

Katanya, polis melakukan siasatan lanjut dan terkejut apabila gadis mendedahkan dia sebenarnya menjadi mangsa rogol majikannya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu dan siasatan sedang dijalankan.

"Polis akan menyiasat dakwaan mangsa dan memaklumkan kepada pihak keduataan. Wakil kedutaan dipanggil dan dan datang berjumpa dengan pegawai penyiasat kelmarin.

"Susulan itu, polis menahan suspek terbabit dan dia direman tujuh hari sehingga 20 November ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan. Polis juga akan mendapatkan laporan perubatan mangsa," katanya.

Harian Metro

PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : JENAYAH, TERKINI


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 12:31 AM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved