ads

Ahad, 19 Januari 2014

05 di ampangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di ampangan - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2014 11:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Dec 2013 11:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di</b> bahau - Google Blog Search

Posted: 07 Dec 2013 01:18 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 11:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Aug 2013 11:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cetusan Mukara: Bedah Siasat PRU-13: <b>Ampangan</b>-kemenangan <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 03:13 AM PDT

Jika di atas kertas, Keadilan mampu mempertahankan kemenangan di Dun Ampangan pada PRU-13 lalu. Ia merupakan sebuah kerusi majoriti Melayu dalam bandar selepas Sikamat di Negeri Sembilan.
Namun begitu, keputusan PRU-13 lalu telah menyaksikan 'kejutan' dengan BN berjaya merampas kembali Ampangan dengan kemenangan tipis dalam sejarah Pilihanraya Umum kawasan tersebut. PRU 2008 lalu turut mencatat sejarah buat Ampangan yang menjadi DUN yang mencatat majoriti kemenangan terkecil daripada keseluruhan 36 Dun semuanya. Rekod itu sekali lagi tercatat kali ini dalam PRU-13 dengan majoriti kemenangan hanya 89 undi sahaja!
Apakah benar PR melalui Keadilan tewas di Ampangan?
Andainya diukur dengan undi awam, sahih bahawa Keadilan telah menang di sini dengan majoriti kecil sebanyak 16 undi! Akan tetapi hakikat keseluruhan, calon Keadilan telah 'dikalahkan' oleh undi pos yang memihak sebanyak 62 peratus kepada calon BN.
Peranan undi ini benar-benar membantu lebih daripada 60 peratus kemenangan BN di kebanyakan dun dalam Negeri Sembilan. Itu belum lagi dicampur dengan undi awal iaitu undi-undi daripada polis, tentera, bomba dan lain-lain pasukan.
Jumlah undi pos yang dinyatakan dalam senarai pemilih Dun Ampangan (dibekalkan oleh SPR) adalah tujuh (7) orang sahaja. Namun begitu, permohonan undi pos itu masih boleh dibuat sehingga sehari sebelum hari penggundian undi tersebut! 
Ada dua keadaan yang berlaku di sini, iaitu; tiada makluman tambahan undi pos bagi Dun Ampangan dan kegagalan jentera bagi pihak PR memastikan dan mendapatkan maklumat terkini pertambahan undi pos. Itu dikira sebagai kelemahan teknikal.
Hakikatnya berdasarkan simulasi, kajiselidik dan jangkaan kalah-menang di Ampangan, BN mengetahui bahawa peluang untuk mendapatkan kembali Ampangan sukar dan sengit. Ini dipengaruhi oleh faktor demografi Ampangan yang terletak dalam kawasan bandar, kepelbagaian etnik pemilih yang besar dan berada dalam lingkungan pengaruh kuat PR iaitu Parlimen Seremban.
Tanpa bantuan undi pos ini, harapan merampas Ampangan itu gagal dilaksanakan. Namun ia berlaku sebaliknya. Taktikal ini telah digunakan tanpa disedari oleh jentera PR khususnya Keadilan akibat kelemahan teknikal proses berkaitan undi pos ini. Ruang yang terabai inilah yang telah menjadi titik tolak kepada kejayaan taktikal licik BN ini. Sebenarnya, jentera BN di Ampangan pun tidak menjangkakan 'kemenangan' calon mereka tetapi pihak strategis BN telah merealisasikan taktikal itu.
Keputusan Undi Pos bagi Dun Ampangan PRU-13 lalu adalah seperti berikut;

Jumlah Pemilih: 204
Undi Diterima:  PKR-21  BN-146
Undi Ditolak: 18

_________________________________________________
Keputusan bagi Dun Ampangan PRU-13 (tanpa undi pos) adalah seperti berikut;

Jumlah Pemilih: 14,321
Undi Diterima: PKR-7080  BN-7064
Undi Ditolak: 169

Faktor calon memainkan peranan penting di Ampangan. Harus diakui bahawa Umno bijak memilih calon untuk menang (walaupun tiada ketokohan politik) namun calon itu mempunyai sentuhan dengan masyarakat kerana ketokohan keagamaan yang dimiliki oleh Haji Abu Ubaidah. Beliau merupakan cucu kepada tokoh ulama tersohor Negeri Sembilan. Malah sentuhan itu dirasai dan diketahui oleh kebanyakan generasi tua Ampangan. Mungkin tidak semua generasi muda mengenali beliau.

Keadaan itu telah memberi saingan sengit kepada kredibiliti calon Keadilan iaitu Dato' Kamarul Baharin Abbas yang merupakan Ahli Parlimen Telok Kemang dan Pengerusi Keadilan Negeri Sembilan. Malah Kamarul Baharin juga mempunyai sejarah silam keluarga beliau yang pernah menetap di Ampangan sejak tahun 1950 lagi. Bapa beliau, Cikgu Abbas merupakan guru besar Sekolah Melayu Ampangan sejak tahun 1938 lagi sebelum berpindah seketika ke Perak dan kemudiannya kembali menetap di Ampangan.

Pertembungan kredibiliti politik dan keagamaan menjadi taruhan sengit untuk merebut undi Melayu khususnya. Umno mengetahui hanya elemen keagamaan iaitu menampilkan calon berlatar belakangkan pendidikan sufi, anak jati Ampangan dan dikenali kebanyakan warga tempatan untuk menang dan menyedari bahawa tidak akan menang besar. Cukup mencapai kemenangan secara marginal!

Peringkat awalnya, jentera BN di dun ini seperti 'memboikot' dan sepanjang minggu pertama sebelum minggu terakhir berkempen, tidak kelihatan bilik-bilik gerakan BN dihuni oleh jentera. Begitu juga dengan pihak Keadilan setelah pengumuman calon Ampangan, beberapa bilik gerakan ditutup kerana calon yang diheboh-hebohkan iaitu Rafie Malek tidak terpilih sebagai calon.

Pihak Keadilan mengambil masa dua-tiga hari untuk menggerakkan semua bilik gerakan di semua daerah mengundi. Jentera BN dilihat aktif pada dua hari terakhir minggu berkempen.
Tindakan boikot samada di pihak BN dan Keadilan sememangnya berlaku di Ampangan. Ketua Umno Bahagian Seremban, Dato Ishak Ismail disebut-sebut bakal bertanding di sini jika tidak diberi laluan di Sikamat. Begitu juga di pihak Keadilan, telah diheboh dan digemburkan bahawa Rafie Malek sebagai calon.

Usaha boikot dari segi jentera di pihak Keadilan amat jelas apabila pihak Cabang Seremban mengalihkan tumpuan seluruh jentera Ampangan ke Sikamat. Namun ada yang tidak bagus berlaku (bukan dari pihak Cabang) apabila tersebarnya risalah-risalah yang memburuk-burukkan calon Keadilan-Kamarul Baharin Abbas di daerah-daerah mengundi majoriti Melayu iaitu di Gedong Lalang, Kampong Jiboi dan Ampangan. 

Kepastian yang tidak boleh dinafikan bahawa risalah-risalah negatif itu bukan datang daripada pihak lawan dan ia bukan psywar BN. Akan tetapi ia adalah jelas datang daripada pihak-pihak yang kecewa yang menentang Kamarul Baharin sebagai calon di Ampangan.

Jika dilihat daripada keputusan pilihanraya, berlaku kemerosotan undi di tiga daerah mengundi tersebut. Ia telah berjaya mempengaruhi sentimen tempatan. Malah kedengaran maklumat-maklumat lisan yang disampai oleh beberapa sumber menyatakan pihak-pihak yang mensabotaj ini sangat gembira dan berpuas hati dengan kekalahan Keadilan di Ampangan!

MB Negeri Sembilan telah menunaikan janji beliau untuk melantik Haji Abu sekiranya menang menjadi Exco kerajaan negeri. Semoga peranan dan tanggungjawab kepada warga Ampangan dapat dilaksanakan dengan jujur amanah. Manakala bagi pihak Keadilan, penyusunan semula strategi dan taktikal wajar diperkemaskan sekiranya berhasrat merampas Ampangan pada PRU-14.
Pengetahuan dan kearifan hal-hal teknikal pilihanraya juga wajar diperturunkan kepada jentera supaya kesilapan sama tidak berulang. Harus peka dan sedar!

Secara khusus, Keadilan NS dan Pusat wajar mengambil tindakan kepada individu-individu atau angota-anggota parti yang secara terang-terangan melakukan dan menjalan kegiatan memboikot serta menggagalkan kemenangan parti di Ampangan. Tindakan tegas wajar dijalankan sebagai isyarat jelas bahawa kepimpinan Keadilan Pusat serius untuk 'membersihkan' organisasi daripada gejala-gejala politik tidak sihat ini!

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 11:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Projek Benteng Haram Tenggelamkan Kg <b>Ampangan</b> | Selangorkini

Posted: 06 Mar 2012 10:54 PM PST

[unable to retrieve full-text content]TANJUNG KARANG, 7 MAC: Pembinaan benteng di Tanah Simpanan Kekal Pembuangan Air (Water Encashment Area) Sungai Tengi oleh Kerajaan Pusat telah menyebabkan beberapa kawasan di Kampung Ampangan ...

05 di lenggeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lenggeng - Google Blog Search


Pengalaman <b>di</b> Sabah - Kudat, tempat menarik <b>...</b> - memmetlenggeng

Posted: 11 Jan 2014 10:02 AM PST

Entry ini adalah entry tertangguh yang bersambung dari sini

Selepas balik dari Keningau, program kami menuju ke Kudat pula. Kudat adalah daerah paling hujung di utara Borneo. Jarak perjalanan dari KK mengambil masa kira-kira 2 jam lebih paling cepat. Walau pun jaraknya dari KK tidak jauh sangat, tetapi masa yang diambil sedikit lama kerana struktur jalannya masih banyak perlu diperbaiki. Terdapat juga penerbangan dari KK ke sini menggunakan pesawat Twin Otter. Kalau anda masih ingat, baru-baru ini, ada kejadian pesawat twin otter terhempas mengorbankan dua nyawa di Kudat. Saya fikir, salah satu sebabnya ialah, kedudukan Kudat yang terletak di open sea, jadi angin memang kuat, menyebabkan pesawat ringan selalu tidak stabil ketika membuat pendaratan, kena pula masa musim ribut. Sebelum pergi, salah seorang pegawai mengesyorkan kami menaiki pesawat itu ke sana untuk menjimatkan masa, tapi semua pakat tidak setuju, termasuklah saya. Ha ha. Padahal, kalau mati, tak naik pesawat pun boleh mati juga. Lagipun kalau menaiki pesawat, tak dapatlah nak melawat dengan baik daerah Kudat itu nanti.

 Oklah, panjang pula bebelnya.

Perjalanan ke Kudat

Perjalanan ke Kudat akan melalui Tuaran dahulu, daerah yang popular dengan kuda. Dari Tuaran, terus menuju ke Kota Belud, sama seperti nak menuju Kundasang, tapi teruskan perjalanan sehingga bertemu satu simpang yang mana, kanan untuk ke Kota Marudu dan kiri untuk ke Kudat. Sepanjang perjalanan di Kota Belud tadi boleh nampak pemandangan Gunung Kinabalu yang masyur. Hati meronta nak ke sana, tapi entahkan bila baru dapat menjejakkan kaki. Sepanjang jalan ada banyak sawah padi bukit. Padi bukit tidak memerlukan air yang banyak ketika di tanam. Bukan mudah nak jumpa padi bukit di semenanjung. Sayang sekali kami tidak sempat singgah berhenti untuk ambil gambar padi bukit itu.






Dalam perjalanan ini akan bertemu satu kawasan gerai unik yang menjual barang makanan secara disangkut-sangkut pada tali. Antara makanan yang banyak dijual ialah keropok dan kekacang, terutama kacang tanah. Nama tempat ini saya tidak pasti, tapi nama papan tanda sebuah jalan di sana ialah jalan langkon



Kemudian bila sudah hampir sampai ke Kudat terdapat lagi satu gerai-gerai tepi jalan yang mejual banyak barangan tradisional etnik Sabah dan juga hasilan produk pertanian. Saya ingin juga nak menyinggah, tapi sayang kami kesuntukan masa kerana perlu melawat dua tapak projek.


Bandar Kudat

Bandar Kudat, walaupun kecil, tetapi ia turut mengalami kemajuan sama dengan lain-lain tempat di Malaysia. Ia memiliki segala kemudahan disini, termasuk landasan kapal terbang kecil. Anda boleh juga datang dengan pengangkutan awam seperti teksi dan bas. Kedudukan Kudat adalah diantara laut China Selatan dan Laut Sulu. Itu yang memberi keistimewaannya di Simpang Mengayau atau Tips of Borneo.







Tempat membuat Gong

Dalam perjalanan ini anda akan bertemu dengan satu daerah atau pekan yang dipanggil Matunggong. Disinilah kawasannya pembuatan gong dilakukan. Terdapat banyak rumah yang mengusahakan pembuatan gong. Ada juga gong yang dijual sebagai cenderamata. Gong Sabah tidak jauh beza rupanya dengan cak lempong dari negeri sembilan. Tapi ia menghasilkan bunyi yang berbeza. Agak merdu juga.




Sungguh penerbit filem dan drama di malaysia tidak ada passion dalam kerjaya mereka. Ini kerana, Sabah adalah sebuah negeri yang sangat menarik, mempunyai sumber-sumber klasik yang sesuai untuk didramakan. Hanya perlukan naskah skrip yang menarik dan pengarah yang profesional untuk mendapatkan sebuah drama yang setanding dengan negara korea dan lain-lain. Apalah malangnya nasib negara ini, sumber ada, tapi jati diri pupus. Semua sibuk buat cerita yang meloyakan.

Sori, tersasar pula. Dalam kawasan perkampungan ini juga terdapat sebuah gong gergasi yang bersaiz lebih 20 kaki persegi! Ia terletak ke dalam lagi kawasan perkampungan. Tetapi tidaklah jauh sangat, boleh saja berjalan kaki. Cuma banyak anjing. Kalau anda jenis penakut anjing, saya tidak nasihatkan berjalan kaki.

Kena bayar juga untuk masuk ke dalam kawasan gong ini. Kata pemandu kami, dulu tidak dikenakan bayaran masuk. Apapun alang-alang sudah sampai, saya bayar saja. Sudah lupa pula berapa harganya. Maaf ye, tapi tidak lebih RM 10.




Lain-lain Tempat-tempat menarik sepanjang perjalanan :

Sebenarnya tidak semua tempat saya singgah dalam perjalanan itu. Ada yang saya hanya lalu sahaja. Apapun dari beberapa blog, saya dapati banyak juga tempat menarik dalam perjalanan di Kudat ini. Tidak termasuk tentang Simpang Mengayau, kerana, saya akan buat entry yang lebih spesifik tentang tempat itu. Antara blog yang ada menceritakan tempat menarik lain di Kudat (selain Simpang Mengayau), boleh rujuk di sini :

http://chelzlensaphotography.blogspot.com/2011/12/aku-di-kudat-sabah.html
http://budgetciputtraveller.blogspot.com/2012/10/sabah-day-1-kota-kinabalu-international.html
http://www.sabah.gov.my/lbk/index.php?option=com_content&view=article&id=80&Itemid=478

05 di lukut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di lukut - Google Blog Search


memburu ikan parang <b>di</b> kelong mamud kuala <b>lukut</b> - cerita pakej <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2013 06:48 AM PST

Pakej yang aku bawa ni dah pernah naik di Kelong Pozi bersama group Ika. Mereka hanya bertiga sahaja. Pada mulanya , mereka nak naik kelong Pozi, tetapi aku menasihatkan mereka naik kelong Mamud sahaja kerana arus agak perlahan dan selain itu, aku dapat maklumat bahawa ikan parang masih ada di kelong Mamud.
Mereka bertiga ikut sahaja, Jadi aku hanya menyediakan 50 ekor udang hidup sahaja memandangkan umpan udang hidup kurang laku di Kelong Mamud. Betul jangkaan aku, tak sampai 20 ekor udang yang digunakan. Ikan tamban hidup atau tamban potong yang menjadi pilihan di sini.
Semasa awal petang, kami naik kelong. Kami layan mancing tepi karang menggunakan umpan udang dan tamban potong. Ada beberapa ekor tetanda saiz tapak tangan saja yang dapat dinaikan. Selepas air dah pasang penuh sahaja, tak ada langsung ragutan ikan. Aku terpaksa menggunkan teknik lain pula memandangkan arus agak laju. Aku mengharapkan ikan parang masuk tepi kelong. jangkaan aku tepat, semasa arus sedang surut laju joran aku mendapat beberapa ragutan dari ikan parang. 5 ekor parang sebesar tapak tangan menjadi habuan Edi dan rakan2nya. Bukan main gembira mereka melayan ikan parang di selang seli dengan sentapan ikan todak.
Pada malam tu aku cuba juga memujuk jenahak dan senangin dengan umpan sotong kurita dan tamban hidup tetapi pujukan aku tak mendapat respon langsung. Nampaknya malam tu sunyi sahaja jadi aku pun banyak layan tidur sahaja. 
Keesokan pagi aku agak terlewat bangun.Sedar sahaja, aku dah lihat 2 ekor talang sudah dinaikan Edi dan rakan2nya. Tetapi sayang, pagi tu ikan parang agak jauh mengejar kumpulan tamban. Ada beberapa ekor bawal pinang dalam saiz 3 hingga 4 kilo sedang mengutip teritip dan siput di tiang kelong. Hanya dapat tengok saja memandangkan ikan tu asyik berkeliaran di tepi tiang saja. 
Tengahari tu, Edi dan rakannya nak pulang awal. Aku dan Rizal tetap meneruskan aktiviti memancing nak cari lauk pula. Nampaknya selepas ramai pemancing dah pulang dan keadaan kelong agak sepi baarulah ikan galak meragut umpan semula. Beberapa ekor parang berjaya dinaikan dan seekor telinga gajah yang memakan umpan di tepi kelong turut dinaikan.
Jika ada sesiapa berminat nak mengikuti pakej saya ke kelong Mamud atau Kelong Pozi boleh menghubungi di talian 012 6804742 sabri.








05 di kuala pilah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Kambing bertanduk 4 <b>di Kuala Pilah</b> - Blog Berita terkini dari masa <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2013 12:07 AM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();


Kambing bertanduk 4 di Kuala Pilah


"Selama 30 tahun menternak kambing dan lembu ini kali pertama saya menemui kambing biri-biri jantan bertanduk empat," kata penternak, K Lachmanan, 52, dari Kampung Masjid Tua, Air Mawang, dekat sini, semalam.

Dia berkata, lazimnya biri-biri jantan hanya ada dua tanduk, tetapi biri-biri ini yang juga kacukan Barbados dengan tempatan ada empat tanduk.
"Saya perasan dan terkejut melihat keempat-empat tanduk ini tumbuh serentak ketika ia berusia enam bulan dengan dua menegak dan dua lagi bengkok ke bawah berukuran kira-kira 17 sentimeter setiap satu," katanya ketika ditemui di kandang kambingnya, di sini.
Lachamanan berkata, kejadian aneh itu bagaimanapun tidak diceritakan kepada sesiapa pun sehinggalah pada Jumaat minggu lalu, dia memaklumkan kepada Jabatan Perkhidmatan Verterinar (JPV) Kuala Pilah.
"Walaupun pelik, saya anggap kejadian ini perkara biasa dan tidak membawa maksud lain di sebalik kejadian itu.
"Biri-biri ini membesar seperti kambing yang lain dan diberi makan dedak serta daun kelapa sawit. Selama menjaganya dari kecil hingga berusia setahun lapan bulan kini, ia tidak banyak ragam dan jinak.
"Buat masa ini, saya belum berhasrat menjualnya kerana berasa sayang dan mahu menjaganya," katanya yang masih bujang.
Sementara itu, Pengarah Verterinar negeri Dr Azman Shah Abd Manaf berkata, pihaknya akan meninjau biri-biri berkenaan dalam tempoh terdekat ini sebelum memberikan ulasan lanjut.
"Berkemungkinan ia terjadi (bertanduk empat) akibat faktor genetik," katanya ketika dihubungi.

05 di gemencheh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di gemencheh - Google Blog Search


2 Anak Iban dari Sarawak mati lemas <b>di Gemas</b>, Negeri Sembilan <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2013 07:38 PM PDT


Tampin: "Sebelum ke sekolah, kebiasaannya Bibi (Rachellyna Evenis Elvis) akan mencium kedua-dua belah pipi saya, namun semalam (kelmarin) aneh pula, apabila dia hanya keluar rumah dan terus ke sekolah," kata Joblin Umbang, 39, ibu kepada seorang daripada dua kanak-kanak perempuan yang lemas di sebuah kolam pancing berhampiran Taman Rekreasi Kem Tentera Syed Sirajuddin, Gemas, dekat sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, dua sahabat baik, Rachellyna Evenis Elvis dan Clarise Haizer Endyfim, 11, kedua-duanya murid tahun lima Sekolah Kebangsaan Kem Syed Sirajuddin, dekat sini, ditemui lemas dipercayai tergelincir dan terjatuh ke dalam kolam berkenaan.

Joblin berkata, anak kedua daripada empat beradik itu keluar rumah pada jam 6.30 pagi untuk ke sekolah dan pulang jam 2 petang sebelum keluar semula untuk ke kelas tambahan Bahasa Inggeris dan Matematik di sekolahnya 30 minit kemudian.

"Sebelum ke sekolah pagi semalam (kelmarin), tiba-tiba dia meminta mengetip kuku dan bercerita kisah zaman kanak-kanak antara dia dan kakaknya, Michelle yang berusia 14 tahun.

"Saya hairan kenapa dia berkelakuan aneh, namun tidak mengesyaki apa-apa perkara buruk akan berlaku," katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Tampin, di sini, kelmarin.

- Mr.J via Hmetro 1/10/2013

mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

05 di bahau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2014 12:05 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di ampangan</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2013 11:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalan Kg <b>Ampangan</b> Rosak Tak Sampai Dua Bulan | Selangorkini

Posted: 26 Feb 2012 10:28 PM PST

[unable to retrieve full-text content]TANJUNG KARANG, 27 FEB: Tidak sampai dua bulan disiapkan, jalan di Kampung Ibu Ampangan mula rosak akibat kerja menaiktaraf jalan terbabit tidak mengikut piawaian yang ditetapkan. Menurut ketua Kampung ...

Gambar-Gambar Targedi <b>Di</b> Cameron Higlands banjir <b>...</b> - cerita harian

Posted: 23 Oct 2013 02:32 AM PDT


Kemusnahan dibumi yang indah hanya sekelip mata dimusnahkan oleh Air. Allah Maha Kuasa.

Kejadian air limpah mengakibatkan banjir lumpu yang hampir memusnah kan 100 rumah di sekitar nya. 


























 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved