ads

Rabu, 13 Februari 2013

05 di mambau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di mambau - Google Blog Search


BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved