Ahad, 3 Julai 2011

05 di lukut - Google Blog Search

05 di lukut - Google Blog Search


Giant buka cawangan ke-144 <b>di Lukut</b> | Berita Harian Online

Posted: 30 Dec 2010 05:30 PM PST

BHO Malaysia Top Site Ranking

Carta Top Blog Ukhwah.com

Malaysian Topsites

Laman web directory

Topblogs @ iLuvislam

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-15063139-1']); _gaq.push(['_trackPageview']);

(function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Jambatan <b>di</b> Site A <b>Lukut</b> uzur ditutup mulai 14 Mac

Posted: 20 Apr 2011 04:06 PM PDT

You are here: Home / Wilayah / Jambatan di Site A Lukut uzur ditutup mulai 14 Mac

TELUK KEMANG 20 April – Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri mengambil tindakan menutup jambatan di Site A, Lukut dekat sini berikutan keadaan yang bahaya dan kritikal kepada semua jenis kenderaan.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Infrastruktur, Air, Tenaga dan Telekomunikasi negeri, Datuk Ismail Lasim berkata, jambatan itu ditutup kepada semua kenderaan mulai 14 Mac lalu.

"Kita dapati jambatan di situ dilalui kenderaan berat termasuk lori tangki minyak daripada syarikat petroleum berdekatan dan lainnya yang berurusan antara Port Dickson ke Pelabuhan Klang," katanya di Lukut dekat sini hari ini.

Tambah Ismail, jambatan yang dibina pada tahun 1950 itu kini mengalami pengaratan yang kritikal ke atas kebanyakan rasuknya yang telah diperbuat daripada besi keluli.

"Lagipun permukaan jambatan itu telah mengalami mendapan kerana 'plate' besi keluli di bawahnya turut berkarat berikutan kedudukan hampir dengan laut dan air sungai yang pasang surut dua kali sehari," katanya.

Katanya lagi, kerja kecemasan menyiapkan jalan sementara sedang dilakukan sebelum jambatan 'balley' dipasang dalam masa terdekat oleh syarikat konsesi yang dilantik JKR negeri.

"Jambatan ini akan dibuka semua apabila jambatan 'balley' ini siap dalam tempoh dua minggu lagi," katanya.

Kata Ismail, jambatan baru akan dibina selepas peruntukan diluluskan kerajaan persekutuan dan ia memang menjadi keutamaan kerajaan negeri dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10).

Mengenai Jalan Kuala Sawah-Rantau di Batu 8 dekat Seremban yang kerap berlaku kemalangan, Ismail memberitahu, buat masa ini laluan itu telah dilengkapi dengan papan tanda dan lampu amaran.

"Kawasan ini juga telah disenaraikan dalam program keselamatan jalan negeri di mana JKR daerah Seremban akan memasang penghadang jalan bagi mengawal kenderaan yang terbabas," katanya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads