Sabtu, 8 Mac 2014

05 di paroi - Google Blog Search

05 di paroi - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Hadiah untuk pengundi <b>di</b> DUN <b>Paroi</b>?

Posted: 02 Mar 2014 11:31 PM PST



Mesin parkir bermeter 'telan' duit
Beberapa pengguna kenderaan di sekitar Dataran Senawang mengadu banyak mesin parkir bermeter di pusat komersial berkenaan tidak berfungsi dengan baik dan mendakwa mesin parkir bermeter tersebut 'telan' duit.
Omar Ismail, 72, yang sering meletakkan kenderaan setiap minggu di Dataran Senawang untuk mendapatkan rawatan terapi di salah sebuah pusat kesihatan di situ; mendakwa mesin parkir bermeter sering bermasalah dan gagal berfungsi dengan sempurna.
Omar berkata ada di antara sahabat-sahabat beliau yang turut meletakkan kenderaan ketika datang untuk mendapatkan rawatan terapi di Dataran Senawang, dikompaun oleh pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Seremban.
Siaw Min Sim, 24, seorang jurutera perisian pula berkata ada beberapa mesin parkir bermeter mengundang masalah kepada beliau.
Won Hon Ping, 23, seorang jurujual pula berkata apabila beliau memasukkan syiling, skrin meter berparkir itu tidak menunjukkan apa-apa bacaan minit.
Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Mohd Taufek berkata ada pegawai bank yang beliau temui mengadu bahawa sistem pas bulanan yang diperkenalkan oleh syarikat yang mengendalikan operasi parkir bermeter ini hanya menawarkan pas bulanan untuk tempoh minima selama enam bulan.
"Saya difahamkan tidak ada pas bulanan untuk satu bulan tetapi paling minima pas yang ditawarkan adalah untuk enam bulan.
"Ini membebankan lagi pengguna kenderaan kerana pengguna perlu membayar RM360.00 sekali harung untuk dapatkan pas untuk enam bulan," kata Mohd Taufek lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads