Selasa, 31 Disember 2013

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Sejukkan Minda <b>Di</b> Avillion, <b>Port Dickson</b> - Syuhada1981DotCom

Posted: 19 Dec 2013 11:59 PM PST

Maaf kerana agak menyepi 4-5 hari yang lepas. Sepi tanpa sebarang update diblog ini kerana saya baru sahaja pulang dari bercuti di Avillion Water Chalet, Port Dickson.

Dalam perjalanan manusia mencari kejayaan yang penuh dengan highway lurus, jalan tikus, laluan hulu hilir, bukit tinggi, gaung dalam, terowong sana sini. Semua ini merupakan satu perjalanan panjang yang sangat bermakna.



Jika penat, letih, lesu usah tergopoh-gapah cari kejayaan. Rehat sebentar cari ketenangan. Air terjun sejuk menanti. Kolam jernih berkilau melambai-lambai. Banana Boat di laut biru menceraikan penat lelah semua. Bercuti bersama orang-orang tersayang dapat membuatkan tenaga tenang kembali. 





Kereta pun ada cooler sejukkan enjin bergerak jauh. Motosikal ada lubang angin sejukkan karburator. Burung singgah tepi tasik sejukkan sayap terbang jauh berbatu. Manusia juga perlu rehat sebentar sejukkan minda cari idea dan rehatkan tubuh badan. Namun awas! Bukan sejuk sampai beku ya!


Sungguh tenang pemandangan dari balkoni chalet
saya sambil mendengar deruan ombak.
Andai ada peluang anda untuk bercuti bersama yang tersayang, jangan lengah-lengahkan waktu itu.

Salam sayang.

Cuti² <b>Port Dickson</b> 2013 : Penginapan <b>di</b> Apartment KWSP - Mrs Fiza

Posted: 18 Dec 2013 05:01 PM PST

Jumaat lepas amik cuti untuk habiskan masa bersama family di Port Dickson.Percutian kali ni melibatkan family mentua..Abang ipar dan family dari Langkawi, family kakak ipar dengan mentua dari Semenyih.Pagi jumaat tu bertolak lah kami ke PD.Penginapan semua kakak ipar dah uruskan.Kami sampai terus check in je.

Percutian singkat dan bajet untuk bersama family.Jauh family abang ipar datang..jadilah dapat bawak anak² diorang bersuka ria mandi laut..hehe

Untuk penginapan kami stay dekat aparment KWSP di tanjung tuan..atas sikit je dari Pantai Teluk Kemang..Mujurlah suami kakak ipar keje dengan kwsp, bila percutian bersama diorang mesti menginap di apartment KWSP.macam tu jugak masa pegi Cameron Highland haritu..hiks

Oklah apartment KWSP dekat PD ni..kelengkapan semua cukup..

bilik ketiga katil bujang


bilik kedua katil queen ni bilik kami..kecik sikit dari master bedroom



kata kakak ipar, dulu siap berdapur boleh masak dengan aman dalam ni..tapi diorang dah pindahkan ke bawah..kali ni kena lah turun bawah setiap kali nak masak.

besar kan ruang tamu dia..kami duduk serumah dengan kakak ipar dan mentua.family abang ipar di rumah lain dengan anak² dia 5orang..kakak ipar booked dua rumah selesa sikit sebab ramai² ni kan.


master bedroom yang besar..

menu² yang dimasak di aparment kwsp..semua lauk pauk dah siap diperap dari rumah..sampai apartment terus masuk freezer je..bahan masak lain pon dah siap bawak dari rumah..sepanjang kat sana 3kali lah masak²..makan tengah hari jumaat, makan malam jumaat, dan makan pagi sabtu..

komen untuk apartment KWSP ni ok lah untuk percutian bajet..rumah pon lengkap dengan peralatan memasak..cumanya apartment ni mungkin dah lama jadi perabot dalam ni dah nampak keuzuran dia..huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads