Isnin, 30 Disember 2013

05 di jempol - Google Blog Search

05 di jempol - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di jempol</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 03:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gangguan bekalan air <b>di</b> Tampin, <b>Jempol</b> pada 8 Okt - AANS BLOG

Posted: 04 Oct 2013 04:45 AM PDT

SEREMBAN, (Bernama) - Beberapa kawasan di Tampin dan Jempol akan mengalami gangguan bekalan air selama 24 jam mulai 8 pagi Selasa ini (8 Okt) berikutan kerja penambahbaikan loji rawatan di Pasir Besar, Gemas dan Jempol.

Menurut kenyataan Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains), gangguan di kawasan Tampin membabitkan seluruh Felda Sungai Kelamah, Kampung (Kg) Sungai Dua, Kg Tenai, Kg Air Gelugor, Kg Gedok Sawah, Majuternak, Kg Kurnia Diraja, Kilang Papan Jalan Gemas, Kg Londah, Kg Ladang, Kg Bangkahulu, Kg Ulu Ladang, Taman Halacara Baru, Ladang Tabung Haji, Felcra Jelai, Felda Jelai 1,2,3 dan 4, Felda Pasir Besar, Kg Pasir Besar serta Felda Palong 1. Di Jempol, kawasan yang terlibat ialah Felda Raja Alias (1,2,3 dan 4), Air Hitam, seluruh kawasan Lui (Lui Barat, Timur, Selatan dan Sg Lui), Bahau, Serting Hilir, Serting Hulu, Gekko, Ladang Gaddes, Serampang Indah, Bayai dan Batu Kikir.

pistol nakal: Orang Felda <b>Di Jempol</b> Lapar Duit, Kata Kak Ecah

Posted: 06 Nov 2013 01:33 PM PST


Dalam keghairahan Si Ecah tu bercermah dan berkempen di Sungai Limau, dia masih ada ruang untuk menghasut rakyat agar membenci pihak kerajaan.

Sambil menyifatkan Kerajaan BN yang ada hari ini suka dengan penyelewengan dan pembaziran, Si Ecah tu juga turut menuduh rakyat seolah - olah lali dengannya.

Si Ostazah Ecah tu memberi gambaran bagaimana dia menghadapi kempen Pilihan Raya Umum yang lalu ketika berjumpa dengan orang ramai.

Kata dia, puas dia merayu untuk kepada mereka agar berubah. Tetapi, Si Ostazah Ecah ni menuduh orang dikawasan bertanding tu semuanya dah sedap kena sogok.

Jelas Si Ostazah Ecah, pengundi dikawasan dia tu semuanya dah 'Sakan Hindu' bila dapat duit dari calon BN yang bertanding menentang dia.

Dalam erti kata lainnya, Si Ostazah Ecah ni menuduh pengundi - pengundi di kawasan Jempol yang majoritinya datang dari kawasan Felda tu semuanya 'Lapar Duit'.

Tu pasal la dia boleh keluarkan ayat 'Sakan Hindu' tu dalam ceramah dia malam semalam. Begitu la hinanya rakyat ni dimata Si Ostazah Ecah ni.

Cuma yang herannya, dia tak sedar pulak yang dia selama hari ni pun lebih kurang sama je dengan rakyat biasa. 'Sakan Hindu' jugak dia bila dapat duit.

Bila tak dapat, mula dia mengarut benda yang bukan - bukan. Macam - macam benda yang dia taburkan untuk melepaskan geram dia kepada orang lain. [SELANJUTNYA]

#Lapor duit engko kata... Engko tu lapor pangkat engko tak kira? Setakat pilihanraya lepas datang Jempol tayang muka dekat pasar tani, engko bajet engko meletop macam retis korea ke? Engko ke, Ebi Abadi ke, kalau datang Jempol, orang nak tengok dekat-dekat sebab korang retis je. Nak pilih parti engko memerintah? Jangan haraplah... Dah kalah, engko meroyan burukkan orang Jempol dekat Sg. Limau pulak ye? Ape engko ingat orang Jempol ni semua BN yang bagi makan? Abah kau!!!

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di jempol</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 03:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pas calonkan penyanyi "Janji Manismu" <b>di Jempol</b>-PRU-13 <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 05:33 AM PDT

Aishah  Pas calonkan penyanyi Janji Manismu di Jempol PRU 13:

KUALA LUMPUR 4 April – Penyanyi yang terkenal dengan lagu "Janji Manismu", Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin dilaporkan akan bertanding mewakili Pas di kerusi Parlimen Jempol, Negeri Sembilan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Pengumuman mengenainya dibuat Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dalam satu ceramah yang turut dihadiri penyanyi itu, di Markas Pas di Taman Melewar di sini malam tadi.

Bagaimanapun, Aisah yang cuba dihubungi Utusan Online tidak menjawab panggilan telefon manakala khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar sehingga kini tidak dibalas.

Sementara itu, portal berita Antara Pos melaporkan, Aishah terkejut dengan pengumuman tersebut kerana beliau hanya bercadang menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.

"Berderau darah saya. Tetapi ini keputusan Pas Pusat. Walaupun ikut kata hati saya, tunggulah sepenggal dua lagi (untuk bertanding)," katanya yang dipetik daripada Antara Pos hari ini.

Dengan pengumuman itu, Aishah menjadi artis propembangkang pertama yang diumumkan sebagai calon bagi PRU-13. – UTUSAN ONLINE-

321 total views, 9 views today

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads