Sabtu, 10 November 2012

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Ikan bakar <b>di Port Dickson</b> - Ema Blog

Posted: 31 Oct 2012 05:39 PM PDT

Dah banyak kali sampai ke Port Dickson. Tapi inilah kali pertama datang PD dapat merasa ikan bakar. Itupun tanya staff hotel thistle kat mana ada kedai ikan bakar yang sedap kat area situ. so staff tu suggestkan kami di sini.
Restoran Seri Ikan Bakar Mesra & Seafood. kedainya sebelah dengan klinik mesra, mesra supermarket dan hotel mesra..tak tahulah anak beranak keluarga mesra ke apakan..tepi jalan..kalau dari KL nak ke Pantai Teluk Kemang sebelah kiri.
Seminggu kami ema kat sana..tiga kali ema datang dinner di restoran ini.
Sini, makan lauk dengan nasi lemak atau nasi putih tau..nasi lemak dia memang best...bungkusannya pun comel..harga RM 1 sebungkus...
So, lepas letih dan kelaparan mandi kolam, petangnya kami keluar cari makanan ringan..bila nak ke bandar PD akan selalu nampak ramai orang yang singgah di gerai tepi jalan ni...so, kami pun ikut sekalilah singgah..nak tengok apa yang speselnya kat sini..
Kat sini ada jual goreng pisang, cucur, keropok lekor, laksa, bihun sup, rojak buah..sesuai untuk mengalas perut sebelum melantak dinner di restoran seri mesra.

 Satu lagi tempat makan untuk tengahari adalah kedai asam pedas..kedainya depan-depan dengan Pantai Teluk Kemang.

Tak cuba tak tahukan..

Berada <b>di Port Dickson</b> Golf & Country Club - Sop Nama Saya | SOP <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 03:25 AM PDT

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Sop dari semalam berada di Port Dickson Golf & Country Club atas urusan kerja. Sop sampai di Port Dickson Golf & Country Club jam 1.30 petang.

Dari Kuala Lumpur ke Port Dickson tidak jauh pun, kan? Nasib baik masa bertolak tidak hujan seperti sebelah petang sehingga banjir teruk! Sebelah malam baru Sop tahu yang Serdang dan Kuala Lumpur banjir.

Sop pertama kali berada di Port Dickson Golf & Country Club, Negeri Sembilan ini. Semasa lihat peta dari Google Maps sudah boleh agak ia berada di area mana. Tidak sudah untuk mencarinya. Review mengenai hotel ini akan dibuat dalam entry lain.

Kepada rakan yang tinggal di Port Dickson, bolehlah keluar minum teh tarik malam ini selepas Sop selesai tugasan. Esok sudah hendak balik ke Kuala Lumpur. 3 hari sahaja Sop berada di sini.

Semalam tidak sempat hendak membuat review blog kerana jadual aktiviti agak penuh. Tidak kesempatan pula hendak mengolah ayat kerana kepenatan :) Biasa Sop buat review ditengah malam kerana ketika itu, idea lebih banyak. Hehehe

Sekarang menulis pun menggunakan handphone sebab malas hendak mengadap laptop.


Description: Berada di Port Dickson Golf & Country Club, Rating: 5, Reviewer: Sop Nama Saya, ItemReviewed: Berada di Port Dickson Golf & Country Club

Life is colorful: Sesi Perah Minda <b>di</b> Lexis, <b>Port Dickson</b>.. Part I

Posted: 12 Oct 2012 04:14 PM PDT

Jumaat lepas tiba-tiba dapat panggilan daripada Pengurusan Sumber Manusia KPKK, katanya saya kena pergi bengkel Khamis hingga Sabtu ini. Bukan bengkel kereta  tapi Bengkel Penggubalan Sukatan Peperiksaan Perkhidmatan di Hotel Lexis, Port Dickson.

Pagi Rabu pun masih belum dapat surat. Lewat tengah hari baru surat kursus menjelma atas meja. Dan kebetulan pula, Mr. Hubby juga akan menghadiri kursus yang sama walaupun diberi tanggungjawab yang berbeza. Jadi saya pun buat panggilan ke urusetia untuk memastikan roomate saya adalah Mr. Hubby hahaha..
Seperti biasalah, kalau kursus bermula sebelah petang, saya tak boleh nak bertolak awal pagi. Banyak kerja yang kena diselesaikan dulu di pejabat. Kira-kira jam 3.30 petang barulah memulakan perjalanan ke Lexis, Port Dickson dari Angkasapuri. Ini first time ke hotel ni.

 
Jam 5 petang, kami tiba di Lexis, Port Dickson. Cantik pemandangan di sekitar hotel ni. Ada bangunan bilik hotel (tower) dan ada pilihan untuk water chalet. Untuk peserta kursus, kami diberi bilik di tower building.
Bilik Premium Tower Seaview sangat cantik. Dari beranda/jendela bilik boleh menikmati pemandangan Selat Melaka. Beranda juga sangat private dan sesuai untuk menenangkan fikiran.


 
Rekabentuk dalaman bilik juga sangat menarik. Tub mandi dan shower diasingkan daripada bilik tidur. Tub mandi juga bersaiz besar.



 
Melangkah masuk ke ruang beradu, terdapat 2 katil dalam bilik ini. Sebuah katil bersaiz king di tengah ruang dan sebuah lagi bersaiz queen di sisi jendela sebelah kanan. Bilik ini boleh memuatkan seramai 4 orang. Rekabentuk dalaman adalah berinspirasikan seni Bali.



 
Memang cantik sungguh bilik di Lexis ni dan saya percaya bilik di Water Chalet pastinya 2 atau 3 kali lebih cantik daripada bilik di Tower Building. Tiba-tiba rasa bertuah pula sebab dapat menginap di Hotel 4 bintang ni.


 
Kursus bermula sebelah malam. Hmmm... memang kena perah minda untuk memastikan sukatan peperiksaan ada penambahbaikan. Almaklum revisi sebelum ni adalah 18 tahun yang lalu. Tentu ada banyak perkara yang perlu dilihat seperti teknologi baru dan media baru.


 
Selama 3 hari 2 malam di Lexis, kami tak cari makan di sekitar kawasan. Cuma makan di Coffee house hotel je. Sebabnya, jadual kursus yang padat. Nanti saya postkan gambar-gambar makanan yang tak seberapa dalam Part II ye.

To be continue...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads