Selasa, 26 Julai 2011

05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


batu|belog|batu|bertangkup: Mengecas <b>di</b> Kongkoi, <b>Kuala Klawang</b>..

Posted: 19 Jun 2011 07:22 PM PDT

Assalamualaikum.. Lama btul aku x menulis dlm blok aku ni... bz sesgt ngan keja n famili.. Tp la ni aku nk citer gak pengalaman aku ngan bdk2 RRA( Raja Rimba Adventure)  dlm aktiviti 4x4 di kongkoi pada 18hb dan 19hb June .. Tempat yg menarik penuh dgn jln berliku dan keindahan alam.. Bergerak dari Bengkel RRA kira-kira jam 8 mlm bersama sama 5 lg kenderaan RRA iaitu 08,04,05,018 dan warga terbaru RRA 025 .. seramai 14 org warga RRA mengikuti aktiviti kali ini diketuai oleh Presiden RRA , Sham , pak mail, Mus, Shukor, Aku sendiri, Man Phg , Harry, Dira dan anak-anak serta beberapa org askar dari Perindu.. perjalanan msuk penuh cabaran bermula pada jam 9.45 malam.. powill aku menjadi mangsa pertama tersangkut dlm lubang dan berjaya ditarik kuar oleh 08 dlm msa x smpi 5 minit.. kira prob kecik je.. tp yg penting pengalaman.. smpi di camp site kira2 jam 10.30 malam.. Rupe2 nya ada 2 lg rakan telah smpi awl disna iaitu Brader Jimmy dari melaka dan Brader Rosli (014). Kami terus memasang khemah smbil memulakan upacara membakar kepak ayam dan mengoreng  sosej utk mkn mlm.. syok2.. perut lapar jd kenyang pas mkn.. pastu masing2 melakulkan aktiviti memancing dan menidurkan diri.. ahaks.. pg berikutnye aku , pak mail , dira , mus dan askar2 nya merentas hutan untuk mengambil gmbr.. media (dira) puas mengambil gmbr.. sesi ptg dihabiskan dgn mencari kunci keta aku yg hilang xtau kemana.. last2 terpaksa panggil 2 mcgyver( sham dan mus) untuk memecah kunci keta aku bg menghidupkn enjin.. Setelah hidup enjin keta aku kami trus menuju ke matau bg sesi fotografi terakhir sblm blik.. rasa puas tidak terkata dengan pengalaman ini.. smpi dirumah pkl 6.30 ptg , aku mandi.. x smpi 2 jam pastu mata pun mula terlelap.. sdr2 dah pkl 7 pg .. Letih x ilang lg dah kna keja smula... adios ... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads