ads

Rabu, 28 Mei 2014

05 di serting - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2014 03:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 10 May 2014 03:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kadang-Kadang Teringin Jua....: Boleh ke kurang ikan <b>di Serting</b> nih....

Posted: 01 Feb 2014 09:02 PM PST

Seingat koi dah lebih 2 tahun tak pegi ke Lubuk Boya kat Serting. Sejarah dulu2 kalo menjaring ke situ, jarang sgt hampanyer...penah sekali dapat lampam jawa hampir 20 kg.
Kali nih, mengikut maklumat rodong2 yang baru2 ni pegi situ, ikan laih memang banyok keknye kena tahan jaring. Kalo setakat mancing atau ngempas, payoh nak makannyer..
Bincang punye bincang, rancang punye rancang, ptg semalam berlepas ke lokasi situ dengan harapan sejarah dahulu berulang kembali.
Selalunya kalo lalu jalan ke Tasek Bera, memang kome singgah kawasan habitat periuk kera di situ untuk dibuat lemang periuk kera ( rujuk posting terdahulu) .
Untuk aktiviti kali nih, rasanye ikan di Serting tu mungkin berkurangan sebab kalo tengok ke gelagat orang mancing situ, memang ramai...bukan setakat memancing, aktiviti ,menjaring dan memasang tajo pun banyak dijalankan oleh penduduk tempatan.
Bagi koi, ikan tu rezeki masing2....apa yang penting, aktiviti outdoor seperi tu memang koi dan rodong2 minat lakukan......

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved