Jumaat, 4 April 2014

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik <b>Di Port Dickson</b> | Fuh.My

Posted: 26 Mar 2014 05:39 PM PDT

PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson | Port Dickson, nama yang tidak asing lagi dikalangan rakyat Malaysia terutamanya mereka yang gemar bercuti di pantai-pantai dalam Malaysia. Baru-baru ini, Dr Fuh berpeluang untuk bercuti ke Port Dickson selama 2 hari 1 malam bersama sahabat-sahabat media.

Walaupun dalam masa yang agak singkat, macam-macam aktiviti dapat kami lakukan kerana di tempat kami menginap terdapat pelbagai kemudahan dan juga aktiviti yang boleh dibuat. Nak tau di mana? Teruskan membaca artikel ini!

PNB Ilham Resort, nama yang tidak asing lagi Port Dickson. Pada awal penubuhan PNB Ilham Resort ini, Dr Fuh dimaklumkan penginapan di sini hanya dibuka kepada kakitangan kerajaan dan juga beberapa syarikat lain yang ingin mengadakan kursus atau seminar. Tetapi setelah melihat potensi yang dimiliki oleh PNB Ilham Resort, kini resort ini dibuka kepada orang awam.

Kedudukan yang strategik iaitu berada 18 kilometer dari bandar Port Dickson dan cuma beberapa kilometer dari Pantai Teluk Kemang merupakan salah satu daya tarikan yang dimiliki oleh PNB Ilham Resort. Dikelilingi dengan hutan semulajadi yang dijaga dan dipelihara memberikan ketenangan kepada pelancong yang menginap di sini.

Kemudahan Yang Lengkap Untuk Aktiviti Team Building

pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

Apa yang Dr Fuh lebih teruja adalah dengan kemudahan yang serba lengkap di sini. Pelancong berpeluang beriadah dengan menggunakan kemudahan dan kelengkapan yang disediakan oleh pihak PNB Ilham Resort seperti Gym, BQ Hut, Table Tennis, Squash, Board Games, Team building Zone (Rope Course/Abseiling/Paint ball/Water Confident etc), Pool Table,Fussball, Dam Aji, Kolam Renang dan banyak lagi.

team building pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

Aktiviti yang sempat Dr Fuh dan sahabat media lain lakukan semasa disana adalah seperti abseiling, sea rafting, jungle tracking, rope course, mandi di kolam renang dan Dr Fuh sembat juga bermain pool dengan beberapa sahabat media yang lain.

sea rafting pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port DicksonPNB Ilham Resort Abseiling PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

PNB Ilham Resort Tawarkan Penginapan Yang Selesa Dan Berpatutan

PNB ilham resort port dickson NS PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

PNB Ilham Resort yang dikatakan mempunyai daya tarikan kerana kawasannya terkenal dengan nostalgia era Kesultanan Melaka dan penuh dengan kemudahan moden. Untuk penginapan di Port Dickson, PNB Ilham Resort menawarkan 65 unit apartmen dan hotel bilik, lengkap dengan ruang tamu dan ruang makan, bilik air, mini-bar, televisyen dan telefon.

PNB Ilham Resort PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

master bedroom pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dicksonruang tamu pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dicksonbilik pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dicksonbilik air pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

Dengan permandangan dari dalam apartmen yang sangat mendamaikan pasti memberi satu pengalaman indah kepada para pelancong yang menginap disini. Harga yang ditawarkan juga sangat berbaloi dengan kelengkapan dan kemudahan yang disediakan.

Masakan Tradisional Jadi Tarikan

chef pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

Pada malam Dr Fuh dan sahabat media berada di PNB Ilham kami dihidangkan dengan makan malam yang sangat istimewa dari Chef terkemuka di sana. Pelbagai juadah dan lauk pauk tradisional disediakan kepada kami semua.

Apa yang lebih menarik, makanan yang disediakan adalah dari sumber yang segar bugar. Diantara menu special yang terdapat di PNB Ilham resort adalah seperti Gulai Lemak Ikan Patin, Kari Kambing Gear Box, Rendang Puyuh, ulam-ulaman segar dang banyak lagi juadah istimewa.

pnb ilham masakan tradisional PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

So kepada pihak yang ingin mengadakan kursus atau apa-apa seminar memang Dr Fuh sangat sarankan supaya hubungi pihak PNB Ilham Resort ntuk tempahan di resort ini. Kepada yang ingin beristirehat menenangkan fikiran dan keluar dari kekusutan kerja juga bolehlah ambil sedikit masa bercuti bersama keluarga tercinta di sini.

Untuk maklumat lanjut bolehlah lawati laman rasmi PNB Ilham Resort di http://www.ilhamresort.com/ ataupun hubungi terus di talian 06-662 6800. Selamat bercuti!!

sahabat media pnb ilham PNB Ilham Resort Diantara Hotel Terbaik Di Port Dickson

Gambar – Todak Merah & Crew

Special Thanks – Santai Travel & Sahabat Media

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads