Jumaat, 15 November 2013

05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di kuala klawang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Oct 2013 11:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Remaja Raikan Ramadhan (3R) - <b>Kuala Klawang</b>

Posted: 05 Aug 2013 08:59 PM PDT

Pada 27 Julai 2013 yang lepas, IKRAMTeens Negeri Sembilan telah melaksanakan Program Remaja Raikan Ramadhan (3R) bertempat di Masjid Jamek Kuala Klawang. Program yang julung-julung kali diadakan di Kuala Klawang ini disertai seramai 46 remaja di sekitar Kuala Klawang dan dikelolakan seramai 14 orang fasilitator.

Program bermula pada pukul 10.30 pagi dengan Slot - Ice Breaking, diikuti dengan Ceramah - "Ramadhan Aku Datang" yang disampaikan oleh Abang Mohd Saiful Iman. Slot ceramah ini yang memakan masa selama 3 jam lebih menceritakan persedian menghadapi bulan Ramadhan di samping menyentuh sirah di zaman Rasulullah apabila tibanya bulan Ramadhan. Slot - LDK selepas itu lebih kepada perbincangan peserta dengan fasilitator mengenai salah faham dalam bulan Ramdhan. Perbincangan ini lebih kepada penerangan musykilah yang sebenar ketika bulan Ramadhan. Slot - Kreativiti Lailatul Qadar adalah slot di mana para peserta diminta melakarkan gambaran mengenai Lailatul Qadar dalam kumpulan. Ini adalah untuk melihat sejauh mana kefahaman para peserta mengenai malam yang lebih baik dari 1000 bulan. Majlis diakhiri dengan Majlis Penutup yang disempurnakan oleh En. Shah, Setiausaha Masjid Jamek Kuala Klawang dan diikuti dengan Majlis Iftar bersama dengan ahli kariah masjid.

Secara keseluruhannya, program ini menerima sambutan yang baik dari pihak peserta dan pihak masjid. Pihak IKRAMTeens Negeri Sembilan berharap program ini dapat dilaksanakan secara berterusan dan dapat membantu golongan remaja ke arah program yang bermanfaat. Golongan remaja ini adalah aset yang cukup bernilai dan perlu dijaga sebaik-baiknya demi kebaikan agama, bangsa dan negara pada masa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads