ads

Sabtu, 17 Ogos 2013

05 di serting - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di serting - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 03:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 03:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2013 03:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 03:44 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 03:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2013 03:37 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ISU SEMASA, SOSIAL DAN POLITIK: Londar siam, jalan sungai <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2013 10:51 PM PST


Sebelum adanya jalanraya yang merupakan jalan pengangkutan yang utama di zaman moden sekarang ini, manusia menggunakan sungai dan laut sebagai jalan perhubungan dan pengangkutan mereka.

Pedagang menggunakan perahu atau kapal bagi mengangkut barang dagangan mereka menyelusuri laut dan sungai untuk sampai ke destinasi.

Sebuah jalan sungai yang sangat popular di zaman dulu yang menghubungkan pantai barat dan pantai timur  Semenanjung Tanah Melayu telah digunakan oleh manusia seawal sekitar kurun ke 13 atau 14 lagi. Jalan sungai ini merupakan jalan alternatif kepada jalan persisiran laut yang melalui Singapura. Jalan sungai ini melibatkan dua sungai utama iaitu Sungai Muar dan Sungai Pahang.

Pada masa itu kawasan hutan masih tebal dan luas, sudah tentu kedua-dua sungai itu mempunyai kandungan air yang lebih banyak atau besar berbanding sekarang. Permukaannya yang luas dan airnya yang dalam memungkinkan perahu-perahu bersaiz besar atau kapal dapat belayar melaluinya.

Dari pantai barat Semenanjung, perahu atau kapal akan mudek dari muara Sungai Muar, kemudian mudek ke Sungai Jempol yang merupakan salah satu cabang dari Sungai Muar. Sehinggalah sampai ke suatu tempat di Kampung Laka, Serting di mana perahu atau kapal ini akan ditarik ke darat melalui jalan penarikan yang dinamakan Londar Siam. Kapal atau perahu ini ditarik di atas daratan sejauh 600 meter untuk dipindahkan ke Sungai Serting. Dari Sungai Serting, perahu atau kapal ini akan menghilir masuk ke Sungai Bera yang seterusnya akan bertemu dengan Sungai Pahang. Akhirnya melalui Sungai Pahang ini, akan sampai ke lautan lepas yang terletak di pantai timur Semenanjung.

Londar Siam adalah merupakan jalan penarikan atau tanah daratan yang paling pendek menghubungkan Sungai Jempol dan Sungai Serting. Kawasan Londar Siam ini terletak dalam Daerah Jempol di Negeri Sembilan.

Kenapa ia dinamakan Londar Siam? Mungkin laluan ini pernah digunakan oleh tentera Siam sebagai jalan yang strategik untuk menyerang Melaka. Dikatakan tentera Siam juga pernah cuba menggali terusan pada jalan penarikan itu supaya perahu atau kapal tidak perlu lagi di tarik ke darat untuk memindahkannya dari Sungai Jempol ke Sungai Serting itu.

Tetapi dikatakan projek terusan itu gagal disiapkan atas sebab-sebab tertentu. Ada kemungkinan juga projek itu tidak gagal tetapi sengaja terusan itu tidak dibuat sepenuhnya. Terusan itu mungkin sengaja dibuat separuh sahaja bagi tujuan untuk memendekkan lagi jalan penarikan itu. Maknanya dengan adanya terusan itu, kapal ditarik di atas daratan akan melalui laluan yang lebih pendek berbanding tanpa terusan.

Mungkin ada sebab utama kenapa terusan itu tidak dibuat penuh (menghubungkan air Sungai Jempol dan Sungai Serting). Salah satu sebabnya mungkin kedudukan aras ketinggian Sungai Jempol tidak sama dengan aras Sungai Serting, ini akan menyebabkan salah satu sungai akan menjadi kering di mana air Sungai Jempol akan mengalir ke Sungai Serting ataupun sebaliknya.

Atau mungkin juga projek terusan ini gagal disiapkan kerana ada unsur sabotaj dari penduduk tempatan kerana bimbang kehilangan mata pencarian mereka hasil dari kerja menarik kapal-kapal yang melalui jalan penarikan itu. Dikatakan juga tentera Siam yang membina terusan itu ramai yang mati kerana ditimpa penyakit misteri.

Kenapa Jalan Sungai Muar-Sungai Pahang ini menjadi jalan perhubungan utama yang menghubungkan pantai barat dan pantai timur Semenanjung ketika itu?

Kalau difikirkan, tentulah sukar untuk memudekkan kapal dan perahu dari muara ke hulu sungai berbanding kalau melalui laut. Lebih banyak tenaga digunakan untuk melawan aliran arus sungai berbanding kalau belayar di laut. Sebaliknya kalau kapal belayar menghilir mengikut arus sungai, hanya sedikit tenaga diperlukan.

Jarak perjalanan dari Muar di pantai barat ke Pekan di pantai timur adalah lebih dekat kalau melalui jalan sungai berbanding jalan laut melalui Singapura. Tetapi dari segi masa, jalan sungai mengambil masa enam hari paling cepat untuk sampai.

Jalan sungai ini juga popular di waktu itu kerana pedagang-pedagang tidak mahu menghadapi risiko ribut monsun timur-laut yang sangat bahaya kepada kapal-kapal kecil jika menggunakan laluan laut. Di samping itu kapal-kapal dagang juga terdedah kepada rompakan lanun yang selalunya bergiat aktif di laluan laut.

Satu lagi faktor yang menjadikan jalan sungai ini popular ialah kebimbangan diserang oleh tentera-tentera yang bermusuhan. Ada setengah bahagian atau daerah diperintah atau dijajah oleh pihak yang bermusuh dan tidak membenarkan kapal-kapal lawan mereka melalui kawasan perairan mereka. Untuk menghindarkan berlakunya konflik , mereka memilih jalan sungai ini sebagai alternatif.

Sekarang ini laluan Sungai Muar-Sungai Pahang yang popular satu masa dulu itu tidak lagi digunakan. Kini ia hanya tinggal sejarah sahaja. Malah ramai generasi muda yang tidak menyedari kepentingannya dan kewujudannya pada satu masa dulu.

                                                 (lokasi bekas Londar Siam)

Walaupun jalan sungai utama ini tidak digunakan lagi, tetapi sebagai memperingatinya kerajaan perlu membuat sesuatu bagi memelihara bahan sejarah yang penting ini. Tentunya perkara yang menjadi tarikan kepada generasi akan datang ialah lokasi jalan penarikan atau Londar Siam itu sendiri. Mungkin kerajaan boleh membina monumen yang berbentuk sebuah perahu besar yang boleh ditarik pada sebahagian dari jalan penarikan itu. Ia bukan sahaja dapat menanamkan ingatan kembali sejarah kita kepada generasi akan datang, tetapi juga dapat menambah satu lagi produk pelancungan kepada negara ini.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 03:07 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teen life is awesome: UKKM <b>di</b> MRSM <b>serting</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:28 AM PST


Assalamualaikum... how's life?

    kali ni aku nak share pasal UKKM... hari tu(28/11.2012) aku ade jawab UKKM kat MRSM Serting ......

"UKKM tu menatang ape?"

 "UKKM tu ujian kecenderungan kemasukan ke MRSM..."

"ouh.. baru tau..."

                     

soalan dia mcm soalan PMR gak la.. tapi...., seriously aku cakap, soalan math dia... pergh susah membunuh..  tapi science senang... yang lagi satu paper korang kena jawab ujian keperibadian.. masa jawab tu korang kena perasan baik lah... haha... tapi aku x jawab guna paper.., aku jawab guna komputer... da canggih da.. MRSM lain pon same kot...

     masa aku masuk makmal komputer uh, aku pelik gak.., asal meja dye rapat.. kalo cam tu senang lah nak meniru.. hmmm... rupa2nya guna komputer.. punya cuak la aku bila dengar kena jawab guna komputer.. bukan sebab aku x tau guan.. tipu la kalo aku kata aku x reti nak guna kan..

    haha.. actually, aku x biase guna jawab exam guna komputer.. actually x pernah langsung.. tu lah 1st time aku jawab exam guna komputer.. tapi bagus gak, x payah susa2 lenguhkan tangan hitamkan kertas OMR.. hihi...

ni maklumat penting.... LOKASI MRSM SERTING...

     kepada sesiapa yang nak masuk pergi MRSM Serting uh.. awal2 aku cakap..., namanya MRSM Serting tapi kat Jempol.. kalo camtu baik tukar nama jer.. MRSM Jempol.. xde la aku susa nak cari... sesat punya pasal.., 15 minit b4 start exam baru aku sampai... giler kan..? tukar baju pon berlari-lari.. ntah aku sempat tutup zip kain ke x... haha.... rasenye sempat.... hehe...

    dah la aku nak cepat.., tetiba lori kat depan tu bawak tehegeh-hegeh pulak... memang menguji kesabaran aku betol... ish..! sabar je la... tapi ade sorang budak laki ni.. pukol 2:50 p.m baru sampai.. maybe same kes dengan aku... sesat.. gara2 alamat x betol...nasib baik budak tu still dapat peluang jawab exam..  dalam GPS pon xde MRSM Serting... balai polis serting ade la..

    sejak ari tu..., baru aku tau.. serting ade banyak name... bandar baru serting and banyak lagi.. sorry.., aku bukan orang serting..., so x dapat nak senaraikan nama2 dia..

budak2 yang pergi jawab kat MRSM serting tu....mcm2 ragam aku tgk.. ade yang skema...(budak tu mesti pandai giler), ade yang terlebih peramah.., bajet hot pon ade.. tapi cool la.. aku xde masalah pon dgn diorang.. lagipun aku bukanya bercakap sangat dgn diorang.. just bercakap dengan budak sebelah aku jer.. tu un sbb aku x nak rehat sorang2.. hihi

tapi cafe kat situ x bukak pon.. lagipon aku x lapar pon.. sebenarnya aku x suka duduk sorang2 and termenung... hah kan da kena tegur.. ish... haha..


  ni lagi best..., aku ingat aku sorang jer jawab exam kat mrsm serting..., rupa2nya kawan aku pon ade jawab kat situ gak.. tapi dia ari isnin.. aku ari rabu.. huhu

    By the way...., aku x harap pon  dapat MRSM.. kalo dapat.., alhamdulillah... bersyukur sangat2..sbp pon aku mintak gak... teknik pon aku mintak...kalo dapat alhamdulillah... x pon skolah kat sekolah harian biase jer..

     ok la.. sampai sini jer aku nak share... rasanya aku da cakap sume benda pasal serting ni..

see you next time...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 03:59 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2013 03:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teen life is awesome: UKKM <b>di</b> MRSM <b>serting</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:28 AM PST


Assalamualaikum... how's life?

    kali ni aku nak share pasal UKKM... hari tu(28/11.2012) aku ade jawab UKKM kat MRSM Serting ......

"UKKM tu menatang ape?"

 "UKKM tu ujian kecenderungan kemasukan ke MRSM..."

"ouh.. baru tau..."

                     

soalan dia mcm soalan PMR gak la.. tapi...., seriously aku cakap, soalan math dia... pergh susah membunuh..  tapi science senang... yang lagi satu paper korang kena jawab ujian keperibadian.. masa jawab tu korang kena perasan baik lah... haha... tapi aku x jawab guna paper.., aku jawab guna komputer... da canggih da.. MRSM lain pon same kot...

     masa aku masuk makmal komputer uh, aku pelik gak.., asal meja dye rapat.. kalo cam tu senang lah nak meniru.. hmmm... rupa2nya guna komputer.. punya cuak la aku bila dengar kena jawab guna komputer.. bukan sebab aku x tau guan.. tipu la kalo aku kata aku x reti nak guna kan..

    haha.. actually, aku x biase guna jawab exam guna komputer.. actually x pernah langsung.. tu lah 1st time aku jawab exam guna komputer.. tapi bagus gak, x payah susa2 lenguhkan tangan hitamkan kertas OMR.. hihi...

ni maklumat penting.... LOKASI MRSM SERTING...

     kepada sesiapa yang nak masuk pergi MRSM Serting uh.. awal2 aku cakap..., namanya MRSM Serting tapi kat Jempol.. kalo camtu baik tukar nama jer.. MRSM Jempol.. xde la aku susa nak cari... sesat punya pasal.., 15 minit b4 start exam baru aku sampai... giler kan..? tukar baju pon berlari-lari.. ntah aku sempat tutup zip kain ke x... haha.... rasenye sempat.... hehe...

    dah la aku nak cepat.., tetiba lori kat depan tu bawak tehegeh-hegeh pulak... memang menguji kesabaran aku betol... ish..! sabar je la... tapi ade sorang budak laki ni.. pukol 2:50 p.m baru sampai.. maybe same kes dengan aku... sesat.. gara2 alamat x betol...nasib baik budak tu still dapat peluang jawab exam..  dalam GPS pon xde MRSM Serting... balai polis serting ade la..

    sejak ari tu..., baru aku tau.. serting ade banyak name... bandar baru serting and banyak lagi.. sorry.., aku bukan orang serting..., so x dapat nak senaraikan nama2 dia..

budak2 yang pergi jawab kat MRSM serting tu....mcm2 ragam aku tgk.. ade yang skema...(budak tu mesti pandai giler), ade yang terlebih peramah.., bajet hot pon ade.. tapi cool la.. aku xde masalah pon dgn diorang.. lagipun aku bukanya bercakap sangat dgn diorang.. just bercakap dengan budak sebelah aku jer.. tu un sbb aku x nak rehat sorang2.. hihi

tapi cafe kat situ x bukak pon.. lagipon aku x lapar pon.. sebenarnya aku x suka duduk sorang2 and termenung... hah kan da kena tegur.. ish... haha..


  ni lagi best..., aku ingat aku sorang jer jawab exam kat mrsm serting..., rupa2nya kawan aku pon ade jawab kat situ gak.. tapi dia ari isnin.. aku ari rabu.. huhu

    By the way...., aku x harap pon  dapat MRSM.. kalo dapat.., alhamdulillah... bersyukur sangat2..sbp pon aku mintak gak... teknik pon aku mintak...kalo dapat alhamdulillah... x pon skolah kat sekolah harian biase jer..

     ok la.. sampai sini jer aku nak share... rasanya aku da cakap sume benda pasal serting ni..

see you next time...

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2013 03:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PRU13N9: Lagi masalah rakyat selesai <b>di Serting</b>..

Posted: 14 Oct 2012 03:53 AM PDT

Mohamad Sulaiman (tiga dari kanan) berbual-bual dengan Mohamed Yahya (tiga dari kiri) dan jiran-jiran Mohamed ketika melawat keadaan jalan yang telah dibaiki di hadapan rumah warga emas itu di Felda Serting Hilir Kompleks, baru-baru ini.
Seorang penduduk Felda Serting Hilir Kompleks dekat sini gembira apabila masalah jalan masuk ke rumahnya yang dihadapi sejak lapan tahun lalu selesai baru-baru ini.
Laluan sejauh 150 meter dari jalan utama yang dahulunya adalah tanah merah telah diganti dengan jalan batu jenis kasaran.
Mohamed Yahya, 68, berkata, sebelum ini dia terpaksa mengharungi lumpur ketika hujan dan debu ketika panas untuk masuk ke kawasan rumahnya.
Katanya, masalah sejak sekian lama itu selesai dalam masa dua minggu apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serting, Datuk Samsulkahar Mohd. Deli menziarahinya baru-baru ini.
"Datuk Samsulkahar amat terkejut apabila melihat keadaan di sini. Jadi beliau segera membawa masalah itu kepada Pejabat Daerah Jempol yang mengambil tindakan dalam tempoh dua minggu.
"Saya amat bersyukur dan lega kerana dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa," katanya ketika ditemui di rumahnya baru-baru ini.
Sementara itu, Timbalan Ketua Zon Dua Felda Serting Hilir 1, Mohamad Sulaiman yang mewakili Samsulkahar memberitahu, laluan tanah merah itu telah diletakkan batu kasaran.
"Laluan yang dibaiki adalah sepanjang 150 meter iaitu dari laluan utama ke rumah Mohamed. Ia melibatkan kos sebanyak RM4,500.
"Selepas ini kita akan cari tempat-tempat lain yang menghadapi masalah jalan seperti ini. Kita mahu mereka menjalani kehidupan dengan selesa," jelasnya.
Sumber : Utusan Malaysia (Wilayah Selatan)
Apa lagi pakatan pembangkang nak cakap kerajaan negeri tidak membela rakyat?? Berpuluh kali wakil rakyat mengatakan agar memberitahu apa sahaja masalah yang melanda. Bantuan kilat akan segera tiba.
Tidak timbul soal wakil rakyat Barisan Nasional meminggirkan rakyat. Gejala yang di bawa oleh pakatan pembangkang melaga-lagakan dan mengelirukan pandangan rakyat kepada kerajaan negeri ternyata satu sifat yang menganiaya rakyat.
Terima kasih ADUN Serting yang menyegerakan tindakan membantu rakyat. Semoga dengan khidmat dan bantuan tersebut memberi pulangan berganda pada pilihanraya umum ke-13 yang hampir pasti tiba.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 03:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di serting</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

smk bandar baru <b>serting</b>: Selamat Bertugas <b>Di</b> Tempat Baru...

Posted: 29 Jan 2013 04:15 AM PST

Watak penting di smkbbs iaitu Cikgu Hamdan Husin telah naik pangkat dan bertugas di tempat baru. Sesungguhnya rakan-rakan di smkbbs sangat terharu di atas perpindahan ini.  Terharu kerana  kehilangan seorang guru dan rakan yang baik, pemurah, penyayang, suka belanja rakan-rakan dan sangat mengambil berat. Selain itu, rakan-rakan yang tinggal rasa terharu kerana  'terpaksa' bersama-sama menggalas tugas-tugas yag ditinggalkan. Antara tugas besar yang beliau tinggalkan  ialah Setiausaha PIBG, Bos  Besar Majalah, MC Majlis-majlis Perdana,  Pakar Rujuk PBS, dan kadang-kadang menjadi pakar rujuk apabila rakan-rakan mengalami masalah rumah tangga! 
Sekarang fahamlah kami betapa beratnya tanggungjawab yang dipikul oleh Cikgu Hamdan selama ini..
Cikgu.... Selamat bertugas di tempat baru. Pandai-pandailah membawa diri.. Didoakan berjaya dan cemerlang di sekolah yang baru.

pistol nakal: GEMPAR! Kenapa Dengan BN Dun <b>Serting</b>? Ramai <b>...</b>

Posted: 13 Feb 2013 12:00 AM PST

Menurut sumber yang boleh dipercayai, akan berlaku sesuatu di Dun Serting dan hal ini berkaitan dengan kerajaan Barisan Nasional. Apa tidaknya, satu bantuan kewangan yang dijanjikan atas usaha kerajaan Barisan Nasional ini akan disampaikan kepada masyarakat DUN SERTING.
Maka beramai-ramailah masyarakat di Dun Serting akan keluar untuk menerima bantuan kewangan bernama Bantuan Rakyat 1Malaysia ini. INGAT! Ini BR1M, adalah untuk 1 Malaysia. Sesiapa yang layak memohon dan permohonan diluluskan, akan menerima bantuan ini. Tidak mengira pahaman dan ideologi politik.
MAJLIS PENYAMPAIAN BR1M 2.0
TARIKH : 13 FEBRUARI 2013 (RABU)
TEMPAT : DEWAN KOMPLEKS RAKAN MUDA BANDAR SERI JEMPOL
*SILA BAWA SURAT DAN KAD PENGENALAN

smk bandar baru <b>serting</b>: Pesta Pantun 2013 Daerah Jempol

Posted: 13 Mar 2013 05:42 AM PDT

Tahniah kepada pasukan pemantun smk Bandar Baru Serting kerana telah berjaya menjadi Juara Pesta Pantun Sekolah-Sekolah Menengah Peringkat Daerah Jempol 2013. Pemantun-pemantun sekolah ini telah berjaya mengalahkan pasukan pemantun dari Sekolah Integrasi Jempol (Intej) dalam perlawanan akhir yang diadakan di Dewan Bestari smk Bandar Baru Serting.
Tahniah juga kepada Pasukan Bicara Berirama smkbbs yang juga telah berjaya menjuarai pertandingan tersebut pada minggu lepas. Tahniah.. Didoakan kedua-dua pasukan akan berjaya dalam pertandingan seterusnya. Insya Allah.

Klinik Felda <b>Serting</b> Hilir Klinik Terbaik | Suara Anak Muda FELDA

Posted: 13 Aug 2013 08:53 PM PDT

Klinik Felda Serting Hilir Klinik Terbaik

11. Pemerikasaan Kesihatan daripada klinik Felda Soeharto

SAYA sebagai salah seorang penduduk di FELDA Serting Hilir, Jempol, ingin merakamkan penghargaan dan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada seluruh warga pengurusan Klinik Kesihatan Felda Serting Hilir di atas sikap dedikasi mereka.

Penghargaan ini merangkumi sikap mereka yang sentiasa mengambil berat dan prihatin terhadap setiap pesakit. Dari meja pendaftaran, jururawat, doktor, dan di kaunter pengambilan ubat terpamer sikap ramah mereka dan ini amat menyenangkan kami sebagai penduduk di sini.

Seterusnya, saya juga ingin menujukan penghargaan ini buat Dr. Anuarul yang begitu berwibawa dalam tugasannya. Sikap dedikasi beliau terhadap setiap pesakit membuatkan kami merasakan begitu selesa dan mudah dalam setiap urusan rawatan yang disediakan.

Dengan rawatan yang terperinci dan sikap beliau sendiri yang mengambil berat terhadap pesakit membuatkan saya sendiri berasa tidak kekok apabila dirawat. Ternyata beliau pandai mengambil hati para pesakitnya.

Tidak keterlaluan jika dikatakan perkhidmatan di Klinik Kesihatan (F) Serting Hilir kini adalah yang terbaik sepanjang 23 tahun saya menetap di sini. Harapan saya agar setiap petugas di sini dikekalkan untuk mereka terus menabur bakti di sisi kami.

"Bagaikan condong yang akan menongkat, rebah yang akan menegak". Setiap jasa mereka untuk membantu kami adalah satu kesyukuran yang terus terpahat di hati dan sesungguhnya penghargaan ini adalah lebih daripada apa yang mampu terzahir. – Utusan Malaysia

Artikel disiar pada August 14, 2013 - 11:53 am oleh Nor Azlina Shaari

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved