ads

Khamis, 25 April 2013

05 di bahau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

05 di bahau - Google Blog Search


majlis perkahwinan anakanda Dato Undang Luak Sungei <b>...</b> - azfaliza

Posted: 22 Apr 2013 03:00 AM PDT

masih entry basi....sambungan entry sebelumnya...................
sampai rumah dari PD lebih kurang 6 petang...Encik Kito ajak keluar dalam kul 7 malam sbb nak singgah rumah Tuan Saiful (Ketua Polis Seremban) dulu...solat Maghrib kat situ pastu pegi majlis tu dengan Tuan Saiful je...
aku dah macam nak berkelahi je dengan Encik Kito pasal ni...takkan takleh solat kat umah je pastu terus pegi majlis tu sendiri...yang nak tumpang solat kat umah orang pastu tumpang keta orang buat apa...satu hal pulak nak bersiap kat umah orang...
aku ni jenis kerap kentut...kalau amek air smayang siap-siap dari umah, konpem otw tu berdas-das aku lepaskan angin...dah camno...
kami sampai umah Tuan Saiful dalam 7 lebih...terus solat Maghrib, pakai tudung libas lebih kurang dan tenyeh lipstik lebih kurang...dalam hati duk marah lagi kat Encik Kito sbb tak sempat nak bersiap elok-elok...dah la berpeluh lencuh...berlengas ketiak hokey!
pastu Tuan Saiful ajak gerak ke sana...rupa-rupanya ada polis eskot kat depan...Tuan Saiful duk depan dengan driver dia...wife Tuan Saiful (Kak Ada), aku dan Encik Kito duk belakang...molek sangat la aku duk kat tengah-tengah...bapak laju driver dia bawak...
bayangkan la, keta banyak tapi sbb ada polis wee woo wee woo kat depan, semua bagi laluan...terhuyung hayang badan aku siap pegang kerusi driver lagi...tu kalau brek mengejut ada harapan aku cium cermin depan...ooo gini rupanya kalau orang bagi laluan kat kita walaupun kita pecut macam pelesit...
hahahaha best siottt...1st time orang bagi laluan walaupun jalan sesak... :D
sampai-sampai je kat Balai Undang Luak Sungei Ujong, keta benti betul-betul depan bangunan...semua pakat duk tengok...sape laaaa yang bakal turun keta tu...kerabat mana la agaknya ye...
sekali tengok, laaa tokey kambing rupanya...hahahaha
kami sampai serentak dengan Menteri Besar Negeri Sembilan...jalan cepat-cepat menuju ke meja makan...rupa-rupanya Tuan Saiful dah cop tempat untuk kami di meja VVIP...aiyokkk aku ingat aku sorang je yang malu...rupanya Encik Kito pun dah naik segan sbb Tuan Saiful ajak duduk semeja dengan dia...
gasak la...bila lagi nak merasa kan? duk kat situ dah tentu ramai orang-orang kenamaan lalu lalang depan mata...tu pun Encik Kito yang kenalkan sorang-sorang...kalau aku, mmg tak cam la hehe...


TETAMU KEHORMAT ADALAH DYMM YANG DIPERTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN 

DATO' SERI UTAMA DR. RAIS YATIM DAN ISTERI (DEPAN MEJA KAMI)


DYMM YANG DIPERTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN SEDANG MENEPUNG TAWAR



masa makan aku kurang selesa sbb ada 2 budak yang bertugas menjaga meja VVIP berdiri betul-betul belakang aku...pastu kalau aku ngadap henpon pun rasa macam dorang duk telek henpon aku sama... hahaha prasangggg...
yang lawaknya, budak tu siap tanya Encik Kito, 'Dato', boleh saya tuangkan air?' dengan penuh perasaan budak tu cakap kat Encik Kito...aku dah bulatkan bijik mata sambil tahan gelak...Encik Kito dah tersengih-sengih...lepas budak tu tuangkan air, berderai le gelak kami...rasa macam nak semput je...
nasib baik dia tak panggil aku Datin...tak pasal aku kena ke hospital bahagian kecemasan sedut gas...semputtttt sbb gelak...


lepas makan, majlis pun bersurai...

TETAMU KEHORMAT BERANGKAT PULANG

KEK JE...GAMBAR PENGANTIN TAK SEMPAT AMEK (SEGAN NAK KE DEPAN BENORNYA)

BERSAMA TUAN SAIFUL DAN WIFE (GEGAR LE PULAK GAMBORNYE)


masa balik takde eskot-eskot ye...cukup le merasa buat pertama kali dan entah bila lagi hihihi....kami lepak rumah Tuan Saiful kejap pastu baru gerak balik...tima kasih Tuan Saiful dan Kak Ada sbb sudi tumpangkan kami... :)
p/s : badan aku makin raksasa kan?

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BlOG NEGERI SEMBILAN

Copyright 2010 All Rights Reserved