Khamis, 14 Jun 2012

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Akak dibalik pintu: Jambatan Bunian <b>Di Port Dickson</b> Ditemui.Lihat!!

Posted: 06 Jun 2012 04:50 AM PDT

Dpt email ni dari kawan..mmg sungguh mistik lah..mmg ainiz pun pasan jambatan mcm separuh jek siapnya..ni tapi tak tahu la pulak dibina untuk bunian-Ainiz

Ikuti kisahnya seperti yang diceritakan....

so the story begins like dis...
~~~~~~~~~~~~
mane ade story pon la...hehehee... sbenarnye sejak tahun baru nih, famili aku ni selalu lah sangat gi bercuti kat PD... dah memang tu je la pantai paling dekat dengan KL ni kan... selain Pantai Morib and Banting la kan... maybe kat sini lagi happening kot... so kitorang skali turun holiday capai 20orang gak la termasuk yang cenonit sume kan... gempak je reramai kan.. ko bayangkan hampir setiap minggu gak la since tahun baru aritu... best kan...
so macam bese la kalo nak gi PD tu mmg akan lalu jalan yang same je lakan.. troughout exit seremban-port dickson tu kan... so time masuk je highway PD yang jauh gile tu, my mom start la cite...

mama : tau tak kat highway PD ni ade jambatan untuk orang bunian?
aku : hah? katne ( dengan muke tak tahu takot lgsg)
mama : ade 2 jambatan tau.. satu kat pintu gerbang nak masuk PD tuh.. dulu kat highway PD ni slalu ade eksiden sebab mostly kete2 yang lalu situ tengah2 malam akan ternampak "something" kaler putih melintas jalan.. so ramai yang terbabas....sebab tu kerajaan nesmilan ni buatkan jambatan untuk bangse bunian ni... so nnt korang tengokla jambatan tu..kecik je... dalam 1.5meter cmtu je lebar die...
aku : yeke? tapi xperasan pon tadi...
mama : memang la.. dah tentu la kite lalu sini malam kan.. memang la tak nampak.
aku : xpe la ma.. esok akak keje kan.. akak tengok pagi esok la k.. (sangat2 eager nak tengok!)
mama : tengok la...tapi hati2 la tau... kne beringat same.. betulkan niat tu... niat nak tengok jambatan tu je tau..
aku : baek ma!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

so as i say, aku ni kan ibarat bangla sket.. time2 cuti pon aku kne keje... so dengan gagahnye aku bangun pagi dari PD nak gerak ke Putrajaya... and aku dengan girangnye berlepas lah dari PD pukul 9.30pg tuh... da setel bekpes kat hotel pon.. so hati manyak senang sebab perut sudah kinyang maaa!
and as you know, aku ni kalo ade peluang, even time drive pon aku akan tweet-ing.. ye saye degil! so, meh la tengok gamba yang aku dah snap aritu untuk korang lak carik...okeh!

NOTE : ni gambar dari PD ke Putrajaya tau... so incase korang konfius lak kan... cakap aku buat cite lak nnt.. and aku letak check-point so korang senang nak follow or carik jambatan bunian nih okeh!

Check-point 1 : pintu gerbang kuar PD

Check-point 2 : signboard nih...

BINGO : Jambatan Bunian 1-a

BINGO : Jambatan Bunian 1-b

BINGO : Jambatan Bunian 1-c (kalo korang tengok betul2, jambatan ni xde jalan sampai masuk semak tu... cukup sampai semak pastu gone! Scary kan?!

BINGO : Jambatan Bunian 1-d (saje snap, kot lah dapat snap "pape" kan...!)
Check-point 3 : lepas signboard nih..

Check-point 4 : lepas perhentian ni..

Check-point 5 : da nak sampai tol tu kan..so slowkan kete...

Check-point 6 : dari sini korang da boleh nampak jambatan tu...

BINGO : Jambatan Bunian 2-a

BINGO : Jambatan Bunian 2-b

BINGO : Jambatan Bunian 2-c... (xsempat nak snap dalam sket...tapi kalo korang lalu nanti, try la close-up...)

so kepada penggemar mende2 mistik macam aku nih, try la carik jambatan ni k... aku suke mende2 camni tapi aku ni penakut tahap gaban gak weh... hahahaaaa.... aku yang selalu sangat datang PD xpenah lak nampak jambatan ni... or maybe aku nampak tapi macam nampak jambatan biase la kan.. xde la nak tengok beriye sangat pon...

tapi lepas dah tau je pasal jambatan nih, beriye aku nak tengok weh.. tapi kne depend pade niat kite gak kan... kalo ko just nak tengok JAMBATAN tu je, memang insya Allah korang akan nampak la jambatan ni kan... kot la ko punye niat tu memesong nak carik "mende" tu lak, tak tau lah ape nasib korang kan... xyah la nak berani sangat nih... ni aku buat entry pon just nak bagi korang bace and pengetahuan pasal jambatan nih... jambatan je pon... as long as a=kite sume tak kacau dorang, so i guess everything is gonna be fine, insya Allah..

p/s  demikian cerita dari kwn Ainiz..so pada sape2 yang lebih tahu pasal jambatan bunian ni..leh juga sharekan kat sini...


Suka entry ni?Like jer laa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads