Sabtu, 9 Jun 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

05 di juasseh - Google Blog Search


Semua Perlu hadir 1 Jun « Gelagat Anwar

Posted: 02 Jun 2012 09:50 AM PDT

Jun 3, 2012 at 12:50 am

KOTA BHARU: Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyeru masyarakat pelbagai bangsa yang beragama Islam supaya hadir pada majlis himpunan besar-besaran pada 1 Jun ini di Kedah.

Katanya, majlis perhimpuan besar-besaran dan penuh bermakna khususnya yang inginkan keadilan perlu hadir pada majlis yang akan diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim, Kedah.

"Semua bangsa, sama ada Melayu Muslim, Cina Muslim, India Muslim pergi ke  majlis perhimpunan itu nanti beramai-ramai,"ujarnya.

Menurutnya, program berkenaan penuh erti kerana ianya akan diisikan dengan majlis munajat, mubahalah dan lain-lain lagi untuk diluahkan hasrat kepada Yang Maha Esa.

Beliau berkata demikian kepada media ketika ditemui selepas majlis perasmian aktiviti memanah sekolah Yayasan Islam Kelantan (Yik), ketik diminta mengulas berhubung program itu.

Antara isu utama di kalangan pimpinan PAS adalah pemberitahun PKR bahawa mereka TIDAK DAPAT bersama dalam Program yang diadakan di Kedah itu. Alasan yang diberikan adalah mereka mempunyai program yang sudah disusun awal di Negeri Sembilan.

Sebenarnya, Azmin sudahpun memaklumkan kepada Anwar, bahawa PAS sememangnya TIDAK MAHU Anwar hadir dalam program tersebut. Alasan yang diberikan – mereka mahu membuktikan bahawa PAS mampu berdiri sendiri tanpa kehadiran Anwar. PAS boleh bangkit sebagai parti politik yang wibawa tanpa Anwar. PAS tidak mahu bayang-bayang Anwar sentiasa ada di belakang kejayaan politik PAS.

Khabarnya juga, PAS tidak mahu 'watak dan wajah Anwar' terlalu banyak hadir di dalam program PAS. Ini soal PAS dan UMNO. Anwar tidak perlu masuk campur. Anwar diminta untuk menguzurkan diri dan hanya menghantar wakil, Kak Wan ke program itu. Cukup.

Mesej di sebalik amaran PAS ini adalah – isu MORAL dan KORUPSI Anwar masih lagi menjadi beban kepada PAS.

Program Anwar pada 1hb Jun:-

1 Jun 2012 (Jumaat)

1)      6.00 ptg – Jamuan Rakyat  di Rumah Haji Rosli Omar, Pekan Juasseh

2)      7.15 mlm – Solat Maghrib di Masjid Kariah Kg Juasseh

3)      8.00 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana 1 – Merdeka Rakyat

Lokasi:  Taman Desa Puteri, Bahau

8.30 – 12.00  mlm – Ceramah Perdana 2 – Merdeka Rakyat

Lokasi: Taman Desaru, Sikamat, Seremban

Azmin kata, kalau last minute minta Anwar hadir – dia akan cuba sediakan heli untuk Anwar ke Kedah. Steady puak ni.

Entry filed under: Pilihan Raya Umum 13, PRU 13, Reformasi PKR, Strategi Politik PKR. Tags: , , , , .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads