Jumaat, 27 April 2012

di negeri sembilan - Google Blog Search

di negeri sembilan - Google Blog Search


Majlis Perwakilan MGB <b>Negeri Sembilan</b> 2012 <b>di</b> Royal Bintang |

Posted: 17 Apr 2012 06:57 AM PDT

Alhamdulillah. Majlis yang sekian lama dirancang telah selesai dengan jaya tepat jam 5.30 petang tadi. Seperti yang dimaklumkan sebelum ini,  Yang Berbahgia Dato Pengarah Pelajaran Negeri Sembilan telah merasmikan majlis yang gilang gemilang ini.  Walaupun masa yang amat terhad, Yang Berbahgia Dato Abdul Halim Abdul Razak sempat menggariskan beberapa perkara untuk renungan dan perhatian perwakilan khususnya tugas sebagai seorang Guru Besar.

Antara pesanan beliau, Guru Besar adalah Panglima Perang barisan hadapan untuk menjayakan agenda pendidikan berkualiti khususnya di Negeri Sembilan. Keputusan Pencapaian UPSR yang semakin baik saban tahun merupakan indikator kejayaan berterusan pendidikan di peringkat PMR, SPM dan di peringkat Institusi Pengajian Tinggi.

Dato Abdul Halim mengucapkan syabas dan tahniah kepada Majlis Guru Besar Negeri Sembilan yang berjaya meneruskan agenda kecemerlangan pendidikan di Negeri Sembilan sebelum bergegas ke Rembau untuk menghadiri satu lagi majlis bersama Yang Amat Berhormat Menteri Besar Negeri Sembilan. Terima kasih Dato.

Dalam Perwakilan MGB pada tahun ini turun dihadiri oleh Yang Berusaha Ketua Unit Sekolah Rendah, Tuan Azmi Basir. Dalam ucapannya  sebelum persidangan, beliau mengingatkan perwakilan sentiasa mengikut peraturan khususnya peraturan kewangan. Beliau juga mengingatkan barisan Guru Besar yang hadir sentiasa menghormati guru dan kakitangan lain di bawah pentadbiran guru besar. Guru Besar sentiasa terdedah dengan pelbagai isu yang adakalanya sengaja diada-adakan oleh mereka yang kurang senang dengan kedudukan orang No 1 di sekolah.  Oleh itu, Guru Besar mestilah menunjukkan teladan dan kepimpinan yang boleh diterima oleh segenap lapisan di sekolah termasuk kalangan ibubapa dan masyarakat setempat.

Tuan Haji Kamarolzaman Othman dan kebanyakkan barisan Exco tahun 2009/2010/2011 telah dipilih semula untuk menerajui kepimpinan Majlis Guru Besar Negeri Sembilan untuk 3 tahun lagi. Dalam pemilihan kali ini tiada pertarungan yang berlaku kerana sejarah kepimpinan Tuan Haji Kamarolzaman dan barisan Exco yang ada, tidak menunjukkan sebarang masalah malahan sentiasa mendapat pujian dan sokongan keseluruhan Guru Besar Negeri Sembilan. Namun begitu, sebagai manusia biasa beberapa kebiasaan kurang disenangi oleh sebahagian kecil ahli harus diperbaiki. Majlis sentiasa menerima sebarang teguran secara positif demi kelansungan pendidikan di Negeri Ini.

Dalam majlis pemilihan ini juga, En. Baharin Sari telah dipilih sebagai Timbalan Yang Dipertua Majlis Guru Besar Negeri Sembilan untuk menggantikan tempat Tuan Haji Abdul Halim, yang bersara pada bulan Oktober tahun 2011.  En. Bahrin adalah dari Sekolah Kebangsaan Taman Dusun Nyior.

Terima kasih kepada Dato Abdul Halim yang terus menyokong Majlis Guru Besar Negeri Sembilan. Tahniah kepada Kepimpinan Majlis Guru Besar Negeri Sembilan kerana berjaya mengadakan Majlis Perwakilan ini. Guru Besar adalah sebahagian dari tenaga menentukan kecemerlangan pendidikan di Negeri Bertuah Kaya Adat, Kaya Pepatah…

Admin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads