Jumaat, 3 Februari 2012

05 di ampangan - Google Blog Search

05 di ampangan - Google Blog Search


Sahabat Pena K7L : Pemuda <b>Ampangan</b> - Kenapa Perlu Undi BN <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 04:33 AM PST

"KENAPA ANDA PERLU MENGUNDI BN, DAN BERSAMA-SAMA MENYOKONG 1 MALAYSIA" 
Perlaksanaan transformasi kerajaan yang mana menuntut semua rakyat di Malaysia agar bersama-sama mendukung 1 MALAYSIA adalah sesuatu perkara yang paling jarang di laksanakan di mana-mana negara moden pada masa ini.

Jika di imbas dari segi sejarah sebelum merdeka. Perbedaan kaum amatlah berbeda dengan apa yang kita kecapi sekarang ini. Paling mudah, cuba kita lihat pada dasar-dasar kerajaan di seluruh dunia. Adakah wujud sekolah mengikuti bangsa?? Tiada bukan?? Di Malaysia?? Ya, ia memang terjadi, Sekolah Jenis Kebangsaan memang wujud di Malaysia. Akan tetapi apakah penanda aras tersebut?? Ia menunjukkan yang Malaysia amat menghormati semua kaum dan bangsa tanpa mengenal usia dan darjat. Inilah keunikan Malaysia.

Akan tetapi, jika kita lihat Pakatan Rakyat. Adakah mereka ini berkredibiliti untuk memerintah?? Atau hanya mengenengahkan isu untuk diputar belitkan?? Oh yaa, jgn lupa Pakatan Rakyat tidak pernah ditubuhkan secara sah..ia hanya pakat-pakat sahaja..

Rakyat semua perlu tahu, mentadbir sesebuah negara bukannya mudah, ianya perlu di kaji dari semua sudut dan aspek, lebih-lebih lagi di negara yang berbilang bangsa,kaum,Agama dan budaya. Malaysia jika kita lihat, meraikan berbagai-bagai cuti perayaan, perkara ini tidak berlaku dimana-mana negara pun. Toleransi yang ditunjukkan oleh Malaysia sepatutnya difikirkan oleh semua pihak di Malaysia ini.

Kebebasan media juga perlu menjaga etika masing-masing...zaman sekarang..silap percaturan..surat saman yang menerjah ke muka pintu..

Baiklah, rasanya penulis sudah lama tidak menulis..akan kembali lagi dengan penulisan yang membawa kita bersama-sama untuk menasihat menasihati...Negara Makmur Rakyat Berwibawa!!

Salam 1 Malaysia
Wassalam
PEMUDA AMPANGAN

p/s: Memang Keris ada membuka ruangan untuk beberapa rakan yang ingin berkongsi tulisan mereka di sini..
K7L : Artikel selalu sampai..orangya tak jumpa lagi..apa daaa...
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads