Sabtu, 1 Oktober 2011

05 di jelebu - Google Blog Search

05 di jelebu - Google Blog Search


Anak Muda Kampung Nak Senang: Orang <b>Jelebu</b> tertipu dengan <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2011 08:35 PM PDT

Jelebu, Sinar Harian 29 Sep 2011 - Penduduk Kampung Putra, di sini meminta pihak bertanggungjawab menunaikan janji untuk melengkapkan sistem jalur lebar di kampung berkenaan. Mereka mendakwa, pemasangan jalur lebar di kampung berkenaan adalah sepertimana dijanjikan kerajaan sebelum ini sempena penyampaian netbook 1Malaysia.

Penduduk, Sabtu Sadang berkata, penduduk kampung berkenaan dijanjikan pemasangan jalur lebar berkenaan pada Julai lalu.

MENURUTNYA, DISEBABKAN MASALAH ITU, PENDUDUK DI KAMPUNG BERKENAAN MENGALAMI KERUGIAN KERANA TERPAKSA MEMBAYAR BIL STREAMYX SEBANYAK RM25 SEBULAN, BAGAIMANAPUN TIDAK DAPAT MELAYARI INTERNET.

SELAIN ITU, SHAHRUL NIZAM BERKATA, PERKHIDMATAN TALIAN TETAP TELEFON JUGA TIDAK BOLEH DIGUNAKAN DI KAMPUNG BERKENAAN.

(Usahkan jalur lebar, bekalan air pun ada orang Jelebu masih guna pam tangan, tak percaya? Tengok sini http://orangklawang.blogspot.com/2011/04/tok-rais-tak-pandang-pun-jelebu.html )

"Semasa itu, saya menghadiri majlis penyampaian netbook 1Malaysia di Dewan Undangan Negeri (Dun) Chennah. Ahli Parlimen Jelebu ada berkata kepada saya bahawa jalur lebar akan dipasang di Kampung Putra pada Ogos tahun ini.

"Namun sehingga kini, perkara itu tidak menjadi kenyataan. Saya telah menghantar khidmat pesanan ringkas kepada beliau dan pembantunya, namun tiada jawapan," katanya.

Sabtu berkata, seramai 25 orang pelajar di kampung berkenaan sudah menerima bantuan netbook 1Malaysia.

"NAMUN, NETBOOK ITU TIDAK MEMBERI MANFAAT SEPENUHNYA KERANA PELAJAR TIDAK DAPAT MELAYARI INTERNET KERANA TIADA KEMUDAHAN JALUR LEBAR DI KAMPUNG INI," KATANYA KEPADA SINAR HARIAN DI SINI.

Berikutan itu, dia berharap kemudahan jalur lebar disediakan secepat mungkin di kampung berkenaan bagi mengelakkan penduduk menanggung kerugian dengan membayar bil setiap bulan.

Sementara itu, anak Sabtu, Shahrul Nizam, 18, berkata, adiknya juga tidak dapat memanfaatkan netbook 1Malaysia yang diterima kerana tidak boleh melayari internet.

"Kami terpaksa menumpang di Kampung Sawah kerana kampung berkenaan ada kemudahan jalur lebar.

"Namun sejak kebelakangan ini, kami tidak lagi ke Kampung Sawah kerana kemudahan jalur lebarnya sudah dihentikan," katanya.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9575400.asp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads