Rabu, 31 Ogos 2011

05 di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


Lagi aduan mengenai Kolej Negeri <b>di Seremban</b>

Posted: 08 Aug 2011 08:11 PM PDT

Harap pihak yang berkaitan dapat menyiasat aduan di bawah ini :

Penipuan dan penindasan yang serius dikalangan penuntut Kolej Negeri
Aduan Rakyat Online - 8 Ogos 2011

Selamat petang dan selamat sejahtera. Berhubung perkara di atas saya sebagai salah seorang bekas pelajar di Kolej Negeri Chedang Campus (KNCC) ingin membuat aduan berkenaan sikap tidak bertanggungjawab kolej ini.

Selama tiga tahun pengajian pelbagai bentuk penipuan telah kami lalui. Bermula dengan surat tawaran masuk yang kononnya mengatakan kami akan ditaja oleh badan biasiswa kolej, malangnya hanya cuma janji palsu, diikuti dengan yuran pengajian yang sangat mahal iaitu RM3450 setiap semester tanpa dijelaskan secara terperinci berkenaan butir kegunaan pembayaran yuran (invois) tersebut.

Infrastruktur yang sangat menyedihkan dan turut membantutkan urusan pembelajaran, masalah pensyarah yang selalu tidak masuk kelas untuk mengajar, sangat kerap berlaku sepanjang semester malah terdapat begitu banyak subjek yang langsung tiada pensyarah untuk mengajar.

Bahan rujukan kolej yang tidak diupdate dan sistem PNP yang tidak profesional menyebabkan kami ketandusan ilmu dan berasa cukup malu bila menempuh alam praktikal kerana apa yang sepatutnya kami pelajari sewaktu di kolej banyak yang tidak diajar.

Pengambilan pensyarah yang tidak bertauliah menyebabkan kami dilayan dengan teruk. Kami tidak menerima apa hak yang sepatutnya kami terima. Kolej negeri juga banyak menelan duit pelajar. Gaji pensyarah yang sangat bermasalah menyebabkan ramai kakitangan yang telah berhenti dan kami pelajar diabaikan.

Terlalu banyak lagi bentuk penindasan yang kami alami, walaupun tempoh pengajian sebenar hanya 3 tahun tetapi terdapat juga pelajar yang tidak dapat konvo pada waktu yang sepatutnya kerana pengurusan yang tidak profesional dari pihak kolej walaupun pelajar tiada sebarang subjek yang gagal. Hal ini menyulitkan pihak student yang ingin menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.

Bagi memperkukuhkan bukti aduan, pihak aduan rakyat bolehla melihat komen komen yang terkandung dalam link ini: http://www.kerjakosong.net/2009/06/jawatan-kosong-kolej-negeri.html

Dengan ini saya sangat memohon kerjasama dari pihak tuan/puan untuk menyiasat dengan lebih lanjut perkara di atas supaya kebajikan pelajar di kolej negeri kembali terpelihara. sekian.

By: nana

http://www.aduanrakyat.com.my/penipuan-dan-penindasan-yang-serius-dikalangan-penuntut-kolej-negeri

Beberapa aduan berkaitan Kolej Negeri di Seremban sebelum ini di http://pasns.blogspot.com/2011/07/apa-yang-tidak-kena-dengan-kolej-negeri.html


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads