Isnin, 22 Ogos 2011

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


PAS <b>Negeri Sembilan</b>: Politeknik <b>Nilai</b>, N.<b>Sembilan</b> tiada CF?

Posted: 21 Jul 2011 06:52 PM PDT

Politeknik Nilai tiada CF
Aduan Rakyat Online
July 21st, 2011

Politeknik Nilai beroperasi (sewa) pada peringkat awal di Kompleks Perniagaan Kuarters KLIA, Nilai Negeri Sembilan sehingga awal bulan Julai 2011. Ini adalah politeknik yang agak kecil dimana kurus yg ditawarkan amat terhad. Tenaga pengajar dan kakitangan sokongannya juga terhad.

Apa yang amat mendukacitakan, Pengarah Politeknik telah menggunakan kuasa vetonya untuk memaksa operasi Politeknik Nilai dipindahkan ke kampus barunya di Kampung Labu Johnsan (LBJ) walaupun mendapat tentangan daripada kakitangan politeknik tersebut.

Kampus yang baru masih belum mendapat Sijil Menduduki (CF) dan masih ada kerja-kerja pembinaan yang masih berjalan. Sudah tentu dalam keadaan pembinaan yg masih berjalan, tahap keselamatan pelajar dan kakitangan tidak dapat dijaminkan. Jika berlaku kejadian yang tidak diingini siapa yang harus dipertanggungjawabkan?

Yang peliknya, pejabat Pengarah Politeknik Nilai masih berada di kampus lama? kenapa beliau tidak berpindah sekali kalau tahap keselamatan terjamin?

Disamping itu, semasa kerja-kerja pemindahan dijalankan, kakitangan pengajar yang teruk berkemas kerana tidak wujudnya 'general workers'.

Baru-baru ini, kemasukan pelajar baru dan kelas telahpun bermula…kemudahan pejabat masih belum tersusun…semuanya masih dalam keadaan kelam kabut….apakah pengarah sedar akan permasalahan ini? Apakah kementerian sedar dan prihatin akan akan masalah ini? Mungkin kalau sudah terjadi sesuatu tragedi…baru sedar semua pihak…

By: ZALISMA

http://www.aduanrakyat.com.my/politeknik-nilai-tiada-cf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads