Sabtu, 27 Ogos 2011

05 di jempol - Google Blog Search

05 di jempol - Google Blog Search


Bom <b>Jempol</b> / Like / Suka <b>di</b> Facebook « Nandaheykhen&#39;s Blog

Posted: 14 Aug 2011 06:49 AM PDT

1. Buka Profil atau Halaman Facebook yang ingin anda kirimkan bom Jempol / Like / Suka.

2. Copy dan paste-kan code dibawah ini ke ADDRESS BAR lalu tekan tombol ENTER

Code:

javascript:var i=0;ex=0;s=0;function EXP_ALL(){ExpandComm = document.getElementsByTagName("input");for(e = 0; e < ExpandComm.length; e++){myClass = ExpandComm[e].getAttribute("class");if(myClass != null && myClass.indexOf("stat_elem") >= 0)if(ExpandComm[e].getAttribute("name") == "view_all")ExpandComm[e].click()}}function JEMPOLERS(){jempol = document.getElementsByTagName("button");for(j = 0; j < jempol.length; j++){myClass = jempol[j].getAttribute("class");if(myClass != null && myClass.indexOf("like_link") >= 0)if(jempol[j].getAttribute("name") == "like")jempol[j].click()};}function JEMPOLERC(){buttons = document.getElementsByTagName("button");for(x = 0; x < buttons.length; x++){myClass = buttons[x].getAttribute("class");if(myClass != null && myClass.indexOf("stat_elem") >= 0)if(buttons[x].getAttribute("title") == "Like this comment")buttons[x].click()};}function updateTime(){ex=ex+1;i=i+1;s=s+1;if (ex==5){EXP_ALL();ex=0};if (s==5){ex=0;JEMPOLERS();s=0};if (i==2){JEMPOLERC();i=0;}}alert('-==[FB STATUS & COMMENTS LIKE GENERATOR]==-\n\nScript by -@VICTORGASPERSZ');updateTime();window.setInterval(updateTime, 1000);void(0)

3. Jangan tutup halaman yang anda bom, biarkan code di atas meng-expand status yg ada pada halaman tersebut.

<b>Jempol</b> Pecas Ndahe « Ndoro Kakung

Posted: 18 Aug 2011 10:40 PM PDT

Nyatakan dengan jempol. Begitulah ungkapan yang sekarang sedang ngetren. Dulu kita mengacungkan jempol sebagai tanda menyatakan setuju atau mengatakan bagus. Orang Jawa mengacungkan jempol untuk mempersilakan orang lain berjalan mendahului. Sekarang, dengan bantuan jari-jemari, jempol juga dipakai untuk ikut upacara, menaikkan bendera, atau bersedekah.
 
Upacara digital dengan jari dan jempol itu digelar oleh komunitas Indonesia Optimis. Pada perayaan hari Kemerdekaan Republik Indonesia 17 Agustus, yang jatuh pada Rabu lalu, komunitas tersebut menggelar upacara bendera secara digital di situs ID-Optimis. Cukup dengan menggerakkan jari dan jempol di komputer, laptop, tablet, atau telepon pintar untuk masuk ke situs itu, pengunjung sudah menjadi peserta upacara. Dan seluruh prosesi upacara bisa diikuti di layar gadget.
 
Jika hendak mengikuti prosesi lainnya, seperti pembacaan teks proklamasi, mengheningkan cipta, atau pidato amanat pembina, peserta upacara bisa membuka akun Twitter @ID_Optimis.

Ada enam pembina yang menyampaikan pidato digital, di antaranya Rektor Universitas Paramadina Anies Baswedan dengan akun Twitter @aniesbaswedan; pendiri situs Kaskus, Andrew Darwis (@adarwis); serta pesepak bola nasional Bambang Pamungkas (@bepe20), sutradara Iman Brotoseno (@imanbr), penulis buku Iwan Setiawan, dan Valencia Meike Randa, ibu yang peduli terhadap anak anak autis & pendiri @Blood4LifeID.

Peserta upacara dipersilakan memilih sendiri pembina yang pidatonya dianggap menarik didengar. Pengasuh Pondok Pesantren Raudlatuh Tholibin Leteh Rembang Kiai Haji Mustofa Bisri (@gusmusgusmu) menutup prosesi upacara dengan pembacaan doa.
 
Jempol juga dipakai untuk menaikkan bendera merah-putih pada Rabu lalu. Bekerja sama dengan Indonesia Optimis, situs 17an mengajak para pengguna Internet mengirim kicauan di Twitter dan pesan pendek (SMS). Seluruh SMS dan kicauan bertanda pagar #17an lalu dikumpulkan hingga mencapai 1.708.1945, agar sang saka Merah Putih berkibar di puncak tepat pada 17 Agustus 2011.

 
Maka beramai-ramailah di Twitter kicauan (tweet) bertanda pagar #17an. Server situs Salingsilang.com, yang menjaring seluruh kicauan itu, sempat mencatat lalu lintas tertinggi sebesar 2.900 kicauan/menit. Sampai sekitar pukul 12.30 WIB, terkumpul tweet sebanyak lebih dari 1,8 juta. Ditengarai, kicauan terbanyak dari perangkat bergerak. Artinya, banyak orang yang menggerakkan jempolnya untuk berpartisipasi menaikkan bendera sampai di puncak.
 
Jempol juga diandalkan oleh beberapa perusahaan untuk menggalang sedekah. Salah satunya kecap ABC. Bekerja sama dengan Dompet Duafa, ABC mengajak konsumen untuk menyumbang golongan yang tak mampu. Caranya gampang. Untuk setiap 10 orang yang mengklik tanda jempol ("Like") di Facebook Kecap ABC, perusahaan tersebut menyumbangkan satu paket makan untuk kaum duafa. Di Twitter, setiap ada tiga orang yang mengikuti akun @abcdapurpeduli, perusahaan akan memberikan satu paket makanan kepada duafa.
 
Sampai tulisan ini dibuat, ada 71.875 orang memberikan "Like" di halaman Facebook ABC Dapur Peduli. Sedangkan akun @abcdapurpeduli di Twitter diikuti oleh 1.415 follower.
 
Perusahaan elektronik LG Indonesia juga menggelar aktivitas yang sama. Mereka meminta pengguna Internet memberikan dukungan di halaman Facebook. Untuk setiap "Like" di halaman LG Loves Indonesia di Facebook dan tweet dengan tanda pagar #CupOfFaith, perusahaan akan menyumbangkan satu cangkir beras untuk orang miskin.
 
Begitulah. Fungsi jempol kini semakin luas. Ia bukan saja menjadi simbol persetujuan, tapi juga pergerakan sosial dan kedermawanan. Internet dan media sosial berperan besar dalam memperluas fungsi jempol itu.

Apa yang akan sampean lakukan dengan jempol?

>> Selamat hari Jumat, Ki Sanak. Apakah hari ini sampean sudah mengacungkan jempol?

Tagged: , , , , , , ,

hitam . putih izzatul: <b>Jempol</b> + + Reunion

Posted: 28 Jul 2011 02:39 AM PDT


tulis sesuatu mengenai gambar ini ? kak , please give me xOxO please , miss u so much .. more . boleh ? ha ha .

ni wedding kakak angkat hitam putih di jempol . mak aiii jauhnya sampai masing masing kalau boleh nak makan durian dulu la then teruskan perjalanan tapi yoges kata "jangan bawa masuk durian dalam kereta i !" ha ha .


♥ inai merah di jari . bangle dia yang cukup cantik . with blackberry torch ♥


lil bit emo sket la pagi tu . hari tu W.Z kata nak pergi ni tiba tiba tak boleh pergi sebab ada tuntutan kerja . skema plak ayat . puihh . aku bukan pe cuma kesian kat yoges yela sehari sebelum tu kitaorang singkirkan syazwan demi W.Z :P

nampak tak kasih sayang kami untuk W.Z ? ha ha . aku dengan yoges dengan bertungkus lumusnya singkirkan syazwan dalam list . giler ? tak kan satu kereta 6 orang weh . agak agak ahh .

lantas yoges , ika , abang yong berpakat dengan W.Z nak "surprised" kan aku . fine ahh . ha ha . kepelikan muncul satu demi satu . jeng jeng jeng .

1. tak pernah pernah yoges lewat untuk pick it up aku di rumah tapi hari tu tiba tiba last minit kata nak hantar mak pergi pasar . lakonan berkesan sebab aku pun dok percaya . kih kih .
2. WZ mesej , saya akan "arrange"kan yang terbaik untuk awak !
3. aku hantar mesej kat abang yong . dia macam tak de perasaan je yela dah berpakat kan ? cisss tak sayang adik nampak . hee .
4. ika mesej . akak , kenapa yoges lambat sangat kata nak ambik pukul 9.30 tapi sekarang dah pukul berapa . pandai noh berlakon . boleh ah akak rekeman kat syamsul yusof untuk filem terbaru KHUFARAT . ha ha .
5. bila WZ kata tak jadi follow , mesej asyik "saya minta maaf , awak tak marah kat saya kan ?"
6. aku hantar mesej kat ika . lex eh , jap gi yoges sampai la kot umah akak . jangan spoil mood nanti pic tak lawa .
7. tiba tiba , WZ hantar "don't spoiled your mood , dear" . keraguan semakin nampak di situh .
8. tapi aku buat tak tahu jee sebab tak harap keajaiban akan berlaku . ceh ceh keajaiban . ha ha .
9. bila aku nampak kereta viva elite melintas rumah aku , aku bajet macam pravin dalam kereta tu sekali haaaaaa , WZ . okeh , SURPRISED !
10. muka emo tapi hati aku tak marah kat sesiapa pun sebab aku kan sayangkan mereka .

i love them so much . thankz for the surprised . yang penting masa tu bersatu eh korang kenakan i . hee .


United . bukan selalu dapat jalan jalan pergi kenduri kawin dengan mereka . terima kasih banyak banyak kepada W.Z dan abang yong sebab sudi membawa girlfriend masing masing . terharu . rasa nak nangis lak tiba tiba );


hitam putih feeling macam majlis sendiri . yela nak tunggu majlis sendiri entah bila kan so terfeeling la di situ . okay next wedding gonna be ? abang yong abang yong ! nampak dah abang yong panik bila baca entri ni :P


♥ perbincangan sesama perempuan macamana nak ... . secret ! ♥


abang yong dan yoges


♥ girlfriend anda tak marah ke dok rapat rapat macam ni ? owh sebab girlfriend dia kan ada kat ... hee ♥


♥ baby dah pandai pegang DSLR nampak . boleh la order untuk photographer akak nanti . kih kih ♥


Oh her eyes her eyes , make the stars look like they're not shinin . hee ♥


♥ first time aku ambik gambar dengan lelaki pakai baju kurung . so , nak abadikannya dalam frame . ha ha ♥


♥ nak tahu aku ambik gambar apa ? tengok bawah tu model model signboard sedang beraksi . hihihi ♥


♥ tulis sesuatu mengenai gambar ini . LU KENA BEB . kami berjaya "surprised" kan anda . okeh fine WA KENA BEB ♥


♥ ingat korang je nak ambik gambar kat sini . i pun nak jugak ok ♥


♥ her eyes her eyes di atas batu besaq


♥ serius pada hari itu kami ni model kesayangan WZ dan abang yong . yeay . thankz a lot you all ♥


♥ with my baby . miss u dik tak boleh nak xoxo lagi ~ jauh ♥


♥ pedulik kan pipi kembung di situ kerana HP sedang sorok makanan dalam mulut *eh dia tipu la mane ada makanan , haha ♥


♥ yoges sedang teringatkan seseorang ? boyfriend mungkin . hee ♥


♥ baby with pipi kembung


♥ hitam putih yang feeling macam ustazah pilihan pada hari itu . kih kih ♥


♥ W.Z dari jauh peace peace segala taw taw je orang ambik gambar dia kan ♥


abang yong tengah fikirkan tempat tempat yang cantik untuk model model kesayangan nya . lepas ni shoot kat KLCC nak ? teringin nak photoshoot di situ . boleh tak abang yong dan WZ ?



♥ sorok pipi yang kembung ♥


♥ singgah jap beli kerepek kat sini . sempat lagi tu pandang kamera


♥ xoxo sket bersama adik kesayangan before balik ♥

luahan perasaan : rindunya kat mereka semua . bila nak pegi shooting lagi ? hmmmmm . before raya nak ? jalan masjid india . bawak girlfriend masing masing lagi taw . hee .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads