Jumaat, 1 Julai 2011

05 di mantin - Google Blog Search

05 di mantin - Google Blog Search


ZAKRI ALI RANGKUTI: 20 tahun rakyat <b>di Mantin</b>, N.Sembilan hidu <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2011 07:45 AM PDT

ZAKRI ALI RANGKUTI: 20 tahun rakyat di Mantin, N.Sembilan hidu sampah - oleh : amkns

20 tahun rakyat di Mantin, N.Sembilan hidu sampah - oleh : amkns

Dah 20 tahun dan mungkin dah 4 Pilihanraya Umum diadakan masalah tapak pelupusan berhampiran kawasan penduduk kampung di Kampung Gebok, Mantin, Negeri Sembilan tak selesai-selesai. Apakah para pengundi di Mantin perlu tunggu lagi 20 tahun lagi dan lagi 4 Pilihanraya Umum?

BAU BUSUK MENGANGGU KEHIDUPAN PENDUDUK KAMPUNG GEBOK 
 

Penduduk Kampung Gebok, Mantin, Negeri Sembilan ingin membuat aduan kepada pihak tuan tentang masalah bau busuk yang telah lama menganggu penduduk kampung di kawasan saya. 
Masalah ini timbul dari tempat pembuangan sampah yang terletak bersebelahan dengan kampung saya.Pelbagai aduan telah dihantar tetapi tiada sebarang tindakan yang dilakukan untuk mengatasi masalah ini. 


Artikel penuh di
http://pasns.blogspot.com/2011/04/bau-busuk-ganggu-penduduk-mantin.html  
BILA HENDAK TUTUP TAPAK LUPUS SAMPAH? 

Bukan cerita rekaan apabila sudah 20 tahun penduduk di kawasan Kampung Gebok Mantin terpaksa tinggal dalam keadaan persekitaran bau busuk membuatkan masing-masing mula tertekan. 

Mereka mendakwa bau busuk yang datang tanpa kira waktu pagi atau malam berpunca kehadiran tapak pelupusan sampah di kawasan berhampiran. Impian untuk tinggal dalam keadaan persekitaran bersih tanpa adanya sebarang gangguan tidak akan menjadi kenyataan apabila saban tahun pihak berwajib menabur janji menutup tapak pelupusan sampah terbabit, sedangkan ia tidak pernah berlaku. 


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads