Sabtu, 18 Jun 2011

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


! !DuniaLandax(dot)com! !: journey/life <b>di serting</b>@kak miza&kak <b>...</b>

Posted: 23 May 2010 07:11 AM PDT

sebenarnya aku masih x sangka yg aku dgn selambe badaknye,akan tidor di rumah family si kechix..dah la muke abg die,kalo first time jumpe,mmg ko bajet violance giler2..huhuhu..muke cruel abis,tp,bile da kenal..gua buat "dang " jer...huhuhuhu...

first day

gerak dari KL area pukol 1 lebey,ke 2 la~and kitowang singgah senawang,coz perot masing2 dah ber "jamming"kat dalam..huhu..antar la si ALIA kat senawang,then meneruskan perjalanan melalui bukit putus,dan bahau.....pastu,dalam pukol 5 lebey g2,kitowang sampai...aku pon berlepak2..dan bermain boyanbuaian bersama kechix kat depa uma..pastu,menggoreng segala jenis rempah2 yg ada,setelah di suroh oleh along..hehhehe..then,malam,packing2 bende2 "berkat" tok diberikan pada tetamu...siap semua,aku tdo sensowang kat bilik tengah..dengan pantasnya mataku terpejam,mungkin ngantok giler kot..huhuhu

second day

bangon seawal pagi,mandi,dan melepak di hadapan uma...agak kebosanan tiba2..pnjm kete k.miza..jenjalan pusing jempol..ape jer ader..huhuh..then,kemas2 uma,dan melepaking..

third day

mula bz dengan persiapan2 yang sepatutnya..mula berjaya menyesuaikan diri pada kehidupan FELDA..yelah,aku mmg x pernah ddok kat felda,dan x pernah juga melepak2 kat felda..dan aku rasa FELDA RAJA ALIAS mmg boleh dikatakan kemudahan cukop,bukanlah nak mintak shopping mall sangat kan,setakat nak lepak sebulan dua,mmg bole sangat la...kalo setakat kemudahan sukan,7e,kedai2 berkaitan..mmg senang cari..hospital pon dekat,buat2 tibe2 ader yg kene kencing manis berlubang,ha,x de la susah nak cari hosp kan??oppps..ter "off"topic jap..huhuk...hari ketiga,aku men"drive" kete along...huhu..pg ke bahau,mencari barangan pengantin/hantaran...menempah bunga,dan membeli kerepek..petang,aku hanya mengabiskan dengan tido..mmg bukan aktiviti yang sihat,dan korang jgn nak ikot aku tdoo petang k??

fourth day

hari "merewang"atau hari terakhir sebelum majlis berlangsung..pada hari ini,aku melepak bersama abg si kechix@shali..lepak2 tgok ank2 buah die memancing,susun meja kat balai,siapkan bilik pengantin,siapkan apa2 yg perlu..masa ni,aku dah mmg berjaya 100% dalam penyesuaian diri..petang,shali ajak aku merayap satu kampung,mase ni, dier bercerita pengalaman2 masa2 kechix,life kechix masa dloo2..dan macam2..pusing2 dari block a-z,block 1-11,semua aku tuju..dier tunjukan sekolah2 mereka,dan mcm2 yg dier tunjukan pada aku...besh gler!bali,aku terus mandi,dan dalam bilik mandi 2 telefon ku berdering..rupanya si emyshahcina yg call..kecoh betol mamat sowang ni..huhuhu...aku memberi tahu arah,dan die pon tibe,bersama acid...mengambil bilik,lalu mandi,kemudianya,mereka ku ajak ke medan selera untok mengisi "tank" perut ku...balik,membongkang...

fifth day(wedding day)

aku bangon agak lewat,disebabkan ngantok gler babas..huhu..pastu aku tggu turn mandi,kowang tau,aku tggu,dekat sejam,2 kali berak,die x kuar ag..kuar2,makcik 2 mandi,x tau le ape yg dibuatnya dalam 2..huhuhu...pas mandi,aku tolong pasang bunge manggar,dan tgok acid shoot2 pic2 pengantin..style gak la...dan aku menjadi pengapit kepada pengantin k.elis &abg wan...huhuhu..dah settle sume,aku pon makan,minom,dan rest2...dapat mkn lauk pengantin!mmg besh wo!!huhuhuhu..ptg tu aku balik ke melaka bersama2 emyshahcine dan acid...sebelum balik,kitowang wat outdoor shoot bersama pengantin..kami memilih sebuah taman reakreasi di kawasan jempol ni..sesudah itu,kami berpatah balik ke rumah pengantin,mengambil kad kahwin,dan berkat untuk dibawa pulang..tamat sudah penetapan aku di FELDA RAJA ALIAS 3!

p/s:

  • salute gler ngan penduduk sini.gumah lawa2 gaban!siot!gaji dier mesti cam soleh a/l bahren 2..uhuhuhu
  • kalo aku kawen ngan kechix,besh gler!abg sport rim,opps salah,sportting abesh!!
  • makanan orang nogori,mmg KAW!pedas menyengat!!huhuhu,bak kate along pon,"baru ko tau penangan owang nogori."hahhaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads