Khamis, 28 Mac 2013

05 di mambau - Google Blog Search

05 di mambau - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2013 03:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 04:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cetusan Mukara: Analisa PRU 13 Parlimen <b>di</b> Negeri Sembilan <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:09 AM PST

Parlimen Rasah begitu sinonim dengan kekuatan pengaruh DAP di Negeri Sembilan selain daripada Parlimen Seremban. Kedua-dua institusi ini kebetulan berada dalam satu Daerah Seremban. Dahulu ketika era awal PRU 1959, Rasah dikenali sebagai Parlimen Seremban Barat yang terdiri daripada dun Rantau, Labu dan Rahang.
Rasah juga melalui keadaan yang sama dengan Seremban yang beberapa mengalami perubahan sempadan pilihanrayanya. Kini Rasah terdiri daripada dun Labu, Bukit Kepayang, Rahang, Mambau dan Senawang.

PRU 2008 lalu menyaksikan PR melalui DAP menguasai kemenangan di Rasah dengan memenangi parlimen dan dun Mambau, Bukit Kepayang, Rahang serta Senawang. Manakala Labu dimenangi oleh Umno-BN. Sebagaimana Seremban, wakil BN iaitu MCA dan Gerakan tewas di semua tempat yang ditandingi dalam Rasah.
MCA tewas di Mambau dan Rahang manakala rakan mereka, Gerakan tewas di Bukit Kepayang dan Senawang.

Pengerusi DAP NS, Loke Siew Fook menang dengan majoriti besar iaitu 13,151 undi, peningkatan sebanyak 65.30 peratus daripada majoriti terdahulu yang dimenangi oleh calon MCA-BN, Goh Siow Huat pada PRU 2004. DAP memperolehi undi popular sebanyak 60.5 peratus. Rasah boleh dianggap sebagai manifestasi penolakan masyarakat Cina kepada pengaruh BN yang paling jelas di Negeri Sembilan. Ini kerana empat daripada lima dun dalam Rasah merupakan kawasan majoriti Cina.

Pertarungan di Rasah pada PRU 2008 merupakan pertandingan antara 'kepala' parti iaitu Pengerusi DAP NS melawan Ketua MCA Rasah-Dr Yeow Chai Thiam ( gambar kiri).

Sejarah awal pernah mencatatkan Rasah (Seremban Barat) pada PRU 1959 telah dimenangi oleh calon bebas-Quek Kai Dong yang mengalahkan calon MCA-Perikatan. Lebih manis, calon Front Sosialis menang di dun Labu, Rantau dan Rahang.

Bekas penyandang wakil rakyat Rasah dari MCA-Goh Giat Siow pada PRU 1999 dianggap sebagai 'giant-killer' kepada BN setelah menewaskan tokoh terkemuka DAP-Dr Chen Man Hin dengan majoriti 1,288 undi.

Calon

Loke Siew Fook (gambar kiri) dijangka akan dicalonkan semula sebagai calon DAP bagi Rasah. Walaupun beberapa bulan lalu, beliau pernah memaklumkan tidak akan bertanding di Lobak dan memilih untuk bertanding Chennah pada PRU-13. Atas kapisiti beliau sebagai Pengerusi DAP NS, kebarangkalian untuk menampilkan calon baru di Rasah amat rendah dan kedudukan beliau sebagai calon utama agak terjamin.

Malah Ketua MCA Rasah sendiri-Dr Yeow Chai Thiam ingin 'melarikan' diri dengan menyatakan hasrat untuk bertanding di Seremban. Sebagaimana Loke, beliau sebagai Pengerusi Perhubungan MCA NS mempunyai kapisiti untuk bertanding mana-mana parlimen dalam negeri ini. Namun begitu, hasrat Dr Yeow tidak dipersetujui oleh beberapa pemuka MCA Seremban. Hakikatnya pengaruh MCA dan Gerakan telah 'merundum' longlai di Rasah, Seremban dan Telok Kemang.

Dua nama yang telah disebut-sebut sebagai cadangan calon MCA melawan Loke adalah bekas senator, Lee Chee Keong dan Timbalan Ketua MCA Rasah, Yip Chee Kiong.

Potensi

Agak sukar buat BN samada melalui MCA atau Gerakan untuk membantu merampas kembali Rasah. Kemenangan DAP-PR di Mambau, Bukit Kepayang, Senawang dan Rahang memperlihatkan sokongan kuat lebih 70 peratus pemilih Cina dan kebetulan kempat-empat dun ini adalah kawasan majoriti Cina. Cuma Umno dilihat masih sedikit bernafas utk mempertahankan kemenangan di Labu. Andainya BN menang besar di Labu dan memanipulasi undi tentera di Rahang sekalipun, jika pemilih di Mambau, Bukit Kepayang dan Senawang memihak lebih 60 peratus kepada PR, harapan BN untuk merampas Rasah sangat tipis.

Kajian sokongan oleh BN mengklasifikasikan Rasah sebagai kubu kuat PR dan sukar untuk dimenangi. Namun sekali diingatkan kepada PR, usah terlalu selesa kerana mempertahankan kemenangan itu lebih sukar daripada bertanding untuk memenangi sesuatu kawasan.

Kepastiannya, BN bakal gagal lagi di Rasah kali ini untuk PRU-13.

Bengkel Seri Sembilan bantu OKU | n9kini.net

Posted: 20 Nov 2012 11:47 PM PST

SEREMBAN – "Tidak ku minta lahir ke dunia, tidak ku duga cacat begini, bukan ku minta kasih dan manja, bukan ku rayu bantu simpati."

Pekerja bergambar di hadapan bangunan Bengkel Seri Sembilan, Mambau di Seremban.

Apabila mendengar bait lagu ini, pasti hati akan tersentuh, apatah lagi dinyanyikan dengan melodi muzik yang penuh emosi.

Keadaan itu bukan sesuatu yang asing malahan lagu itu banyak hubungannya dengan golongan orang kurang upaya (OKU), apatah lagi dalam aspek survival mereka untuk mencari sumber kewangan bagi membantu keluarga dan diri sendiri.

Atas kesedaran itulah, Bengkel Seri Sembilan yang terletak di Mambau dekat sini, menjadi teras latihan kepada golongan OKU untuk berdikari sekali gus menambah pendapatan harian mereka.

Pengurus bengkel, Kasim Yunus berkata, objektif penubuhan pusat latihan itu adalah bagi membantu menggalakkan golongan OKU menjalani program peningkatan hidup di bawah latihan kemahiran dan kecekapan kerja.

"Di bengkel ini, kita mewujudkan peluang pekerjaan kepada golongan OKU dan hasilnya, ramai yang mendapat faedah dengan wujudnya bengkel ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Tambah Kasim, bengkel itu dibuka dan digunakan golongan OKU yang cacat anggota, pendengaran, penglihatan dan masalah akal.

"Sumber kerja utama di sini ialah membuat sampul surat pelbagai saiz dan bentuk yang ditempah pelbagai agensi kerajaan, badan berkanun dan pihak berkuasa tempatan.

"Mereka yang bekerja di sini juga dilatih dalam kerja menjahit dan sejak itu, bengkel ini menerima tempatan jahitan baju kurung dan baju Melayu, kemeja, cadar serta baju korporat," ujarnya.

Menurut Kasim, dia berharap dapat menjadikan Bengkel Seri Sembilan sebagai sebuah institusi latihan kemahiran OKU yang besar serta dilengkapi pelbagai kemudahan.

"Sudah sampai masanya bengkel ini dinaik taraf dan saya mahu melihat suatu masa kelak, semua pekerja dan pihak pengurusan di bengkel ini dikendalikan sendiri golongan OKU. Kebanyakan mereka telah menetap di sini dan cukup komited dalam memajukan diri," tegasnya.

Jelas Kasim, semua pekerja di bengkel ini mendapat gaji bulanan dan mencarum dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) selain bantuan elaun pekerja cacat daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

"Kami menyediakan kemudahan tempat tinggal, makan, tempat riadah dan aktiviti sukan serta kebudayaan. Saya mahu mereka merasai hidup seperti di rumah sendiri," jelasnya.

Tambah beliau, golongan OKU yang mempunyai kemahiran menjahit boleh ke bengkel itu untuk bekerja di samping menjadi tenaga pengajar kepada rakan-rakan mereka dan boleh menghubunginya di talian 012-4026158.

rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Nak Sihat, Nak Kurus??Cuba tengok kat sini
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jengka 19: Kosmo Online

Posted: 09 Feb 2013 07:43 AM PST


Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Posted:

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

Aliran trafik masih bergerak perlahan malam ini

09/02/2013 10:10pm

KUALA LUMPUR — Aliran trafik di beberapa lebuh raya dilapor masih lagi bergerak perlahan malam ini apabila warga kota mula pulang kampung sempena sambutan Tahun Baharu Cina esok.

Menurut laman Twitter Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), trafik masih perlahan dari Behrang ke Ladang Bikam.

Trafik juga sesak sebelum dan selepas Terowong Menora ke arah Kuala Kangsar serta terdapat kemalangan di Kilometer 147.7 arah utara di Bukit Tambun dan Juru.

Menurut laman itu, trafik masih perlahan dari Ayer Hitam ke Yong Peng kerana keadaan cuaca dan hujan.

Laman Twitter PLUS pula melaporkan, trafik perlahan di Kilometer 87.6 arah selatan Gurun ke Sungai Petani, yang melibatkan lorong kecemasan kerana berlaku kemalangan.

PLUS dan LLM menasihati pengguna lebuh raya supaya memandu dengan berhati-hati dalam cuaca hujan selain mengawasi jarak keselamatan kenderaan mereka. — BERNAMA

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Posted:

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

Dua suspek kes rompak maut motosikal terbabas

09/02/2013 10:09pm

SEREMBAN — Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuhraya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuhraya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja"afar, di sini.

Menurut Abd. Wahab, hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. — BERNAMA

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Posted:

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

Curi kabel: 7 ditahan, lebih 100 kg kabel ditemui semula

09/02/2013 10:07pm

KULIM — Polis berjaya melumpuhkan satu sindiket membeli dan menjual kabel tembaga ekoran penahanan tujuh orang termasuk seorang wanita di sebuah premis membeli barang-barang lusuh, di Jalan Sungai Ular, di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Polis Kedah, ACP Mohd. Nashir Ya berkata, semua suspek berusia 22 hingga 71 tahun itu ditahan dalam serbuan oleh sekumpulan anggota polis ke atas premis berkenaan kira-kira pukul 11.30 pagi.

Beliau berkata, sindiket berkenaan dipercayai mencuri kabel tembaga milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Telekom Malaysia Bhd (TM).

"Dalam serbuan itu juga hampir 100 kilogram kabel tembaga yang belum dan sudah diproses ditemui tersimpan dalam beberapa karung di premis tersebut dan semua suspek dipercayai bekerja di premis itu," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, serbuan berkenaan dibuat ekoran penahanan sepasang suami isteri dalam satu sekatan jalan raya di Sungai Kecil Ilir, Bandar Baharu dekat sini pada 31 Januari lalu. "Suspek lelaki berusia 25 tahun dan wanita berusia 24 tahun itu didapati mempunyai rekod jenayah termasuk curi kabel dan suspek telah membawa pihak polis ke premis ini," katanya.

Menurut Mohd. Nashir, semua suspek direman mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah. — BERNAMA

Sunday, 10 February 2013 - Shafie Nor

Posted: 09 Feb 2013 08:08 AM PST

2 suspek kes rompak maut, motosikal terbabas ketika dikejar polis

SEREMBAN, SABTU, 09 Februari, 2013: Dua lelaki suspek kes rompak terbunuh selepas motosikal yang ditunggangi mereka terbabas ketika cuba melarikan diri dari buruan polis di susur masuk ke Mambau, Lebuh Raya Seremban-Port Dickson berhampiran Plaza Tol Mambau, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Abd. Wahab Harun berkata, dalam kejadian pada 12.45 tengah hari itu, kedua-dua suspek yang menunggang dua motosikal berasingan itu dipercayai melarikan diri selepas melakukan satu rompakan di sebuah kedai kek di Batu 6, Telok Kemang, Port Dickson dekat sini.

"Pihak polis menerima laporan berhubung kejadian rompakan membabitkan dua suspek berusia 21 dan 27 tahun itu kira-kira 12.30 tengah hari dan sebaik menerima laporan, anggota peronda polis telah dapat mengesan motosikal yang ditunggangi suspek berada di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Mambau, lebuh raya itu.

"Apabila anggota polis berkenaan menghampiri kedua-dua lelaki ini mereka terus melarikan diri dan pasukan polis itu telah mengejar mereka," katanya ketika dihubungi di sini.

Katanya, sebaik tiba di selekoh berhampiran susur masuk ke Mambau, kedua-dua suspek gagal mengawal motosikal masing-masing sebelum terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Katanya, seorang daripada suspek itu maut di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, manakala seorang lagi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar di sini.

Menurut Abd. Wahab hasil pemeriksaan ke atas mangsa, polis menemui dua telefon bimbit jenis iPhone 4 dan Samsung S2 serta dua bilah parang yang dipercayai digunakan ketika melakukan rompakan itu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangan kecederaan ketika merompak dan Seksyen 395 kanun Keseksaan kerana rompakan berkumpulan. - BERNAMA 

Ceramah Penerangan Isu Isu Semasa <b>di Mambau</b> - Pertubuhan <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2013 07:04 PM PST

27 Januari 2013, Seremban : Satu Program Ceramah Penenrangan Isu-Isu Semasa telah diadakan bertempat di Taman Kelab Tuanku, Mambau, Seremban. Program ini dianjurkan oleh Pusat Daerah Mengundi (PDM) Taman Kelab Tuanku.
Penceramah undangan bagi program kali ini adalag Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Beliau telah menyampaikan ceramah mulai jam 9.00 malam hingga ke jam 11.00 malam.
Program ceramah ini telah berlangsung di kediaman En Zainudin, Ketua UMNO Cawangan Taman Kelab Tuanku.
Berikut dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang program tersebut dilangsungkan.

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mambau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

rumah nabil <b>di mambau</b> dipecah masuk sekumpulan penjenayah

Posted: 29 Feb 2012 04:00 PM PST

Mencari Kerja Sambilan (Part Time) Di Rumah? Klik Sini!
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

SEREMBAN 29 Feb. – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira pukul 9.55 pagi apabila penjenayah itu memecah masuk rumah keluarga juara Raja Lawak musim kedua itu yang kini dihuni bapa saudaranya melalui bahagian belakang rumah itu.

Menurut bapa saudaranya, Rahmat Abd. Latiff, 55, kejadian disedari sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas pulang menghantar anak perempuannya ke tempat kerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran.

"Saya nampak pintu belakang rumah sudah terbuka dan kesan umpil pada jeriji tingkap di salah sebuah bilik tingkat bawah.

"Tanpa berlengah, saya bergegas masuk ke dalam rumah dan mendapati bilik tidur diselongkar, habis semua pakaian sudah bersepah di atas lantai," katanya ketika ditemui di rumah itu hari ini.

Incoming search terms:

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 06:22 PM PST


PEGAWAI SPRM (kanan) menyoal siasat suspek (kiri) selepas cuba memberi rasuah di Seremban semalam.


SEREMBAN – Seorang lelaki diberkas ketika cuba merasuah RM2,000 kepada pegawai penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk mengelak daripada dicekup kerana menjual diesel subsidi di pasaran gelap semalam.
Suspek berusia 40 tahun tersebut diberkas pada pukul 1.15 petang oleh pegawai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) yang turut serta dalam serbuan itu.
Sumber berkata, sebelum diberkas, pihak KPDNKK telah menahan seorang pekerja suspek berusia 38 tahun ketika dia sedang mengisi bahan bakar tersebut ke dalam dua buah tangki yang boleh memuatkan 1,000 dan 3,000 liter diesel di sebuah stesen minyak di Mambau dekat sini.
Katanya, dua tangki tersebut dibawa dengan menggunakan sebuah lori tiga tan yang bertutup.
"Pihak berkuasa kemudian dibawa ke sebuah taman perumahan berhampiran untuk berjumpa dengan majikannya bagi 'menyelesaikan' kes tersebut.

"Sebaik sampai, majikan lelaki itu cuba merasuah RM2,000 sebagai dorongan untuk tidak dikenakan tindakan. Pegawai SPRM yang menyamar kemudian terus menahan lelaki itu," katanya sambil memberitahu suspek telah menjalankan kegiatan haram itu sejak lebih setahun lalu.
Menurut sumber itu, suspek akan mengisi sekurang-kurangnya 4,000 liter diesel subsidi sehari sebelum dihantar ke sebuah stor dekat sini yang mampu menyimpan sebanyak 50,000 liter bahan bakar tersebut pada satu-satu masa.
"Suspek membeli diesel itu pada harga RM1.80 seliter tetapi dia akan menjual kepada pihak ketiga dengan harga antara RM1.95 hingga RM2 seliter untuk dihantar ke pasaran gelap," katanya.
Ujar sumber itu, suspek mendapat keuntungan mencecah RM40,000 sebulan. Ketika dicekup, dia datang dengan menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Ssangyong Rexton.
"Suspek hanya mengisi minyak pada waktu malam dan akan mengupah RM10 kepada pekerja stesen minyak untuk tutup mulut," katanya.

BBQ sesama sanak saudara <b>di Mambau</b> pada raya ke 5

Posted: 27 Sep 2009 07:37 AM PDT

Pada mlm raya ke lima, rumah kami menganjurkan majlis berbeku. Saudara mara blah mak dan ayah datang dari petang membantu proses mengemas, menyedia bahan mentah dan membakar. Rumah terbuka dan tertutup ni tuk kaum family dlm n9...yg jauh tu tp dkt dpt la dtg...kwn2 rapat adik2 dan jiran...idea nih timbul mse bergurau sesama Mak Chik Zamah mlm mak kluar hospital semalam...bnda tak rancang betul2 pn... Tp esok hari tu jadi gak BBQ...huhu...

  • Operasi menghidupkan api....Tugas Pak Chik Farid, Idam, Anip dan aku...Kasi bakar besar2....Muahahaha....!!
  • Operasi di dapur sblm perempuan melayu terakhir yg lain sampai...Mase ni Awe dan Mak Chik Dayang je ade kt dapur..Mak Chik Zamah kt dpn.
  • Operasi memulakan bakar ikan2, ayam, sosej dan prepare meja buffet...
  • Ayam yg mula2 aku bakar...baru siap satu meja...ade spagetti, nasi impit, laksa dan buah2an...
  • Operasi makan2...semua jamu selera. ambil sendiri. Ade awekz junior aku dlu, kwn adik aku, dh lawa2 dah...dorg igt aku tp aku je tak igt dorg...ampun...yg lelaki aku igt lg sbb aku ade jumpe dorg lg...
  • Adik mak, Pak Chik Din dan ayah mmg gila2 zaman bujang dorg..sampai tua pn sama lg...
  • Pak Chik Farid dan Mak Chik Zamah yg awal sampai pada hari tu.

  • Ikan talapia bakar yg tgh tunggu turn untuk dilapah...
  • Kucing aku, Mokdek yg tak lupe nak buat aku kabut sikit...Ko jgn curi ikan tu!
  • Si bujang dan si dara menjamu selera di ruang tamu...
  •  Mkn kt luar la...dpt duduk bersila sambil ambil angin...huhu...
  •  Pak Chik Tapa mencapai mknn lagi...Pak Andak Din dan mak melihat dgn sabar dan sedih sbb diorg berpantang mkn byk..sakit mcm2.. Pak Chik tu pn same gak tu...buat2 lupe..bg la yg kecik tu habiskan...hehe...

  •  Kawan2 Jaja, selaku budak bawahan aku mse sekolah dlu...apis, amri, amad, fizi, norsham, rabiatul, dan yg lain2 tu jgn kecik ati...aku igt korg...byk plak nk tulis nnt..
  •  Sepupu aku yg masih bersekolah...Semangat badan ko, Haikal!
  •  Maaf la korg mkn kt blkg kerusi...aku pn tak perasan...sian korg...

  • Ni lg 2 org...Iwan, Along...mkn kt dpn tu...jgn tgk tv plak kt sini... join kwn yg lain tu..

  •  Sampai masa tuk angkat kaki pulang...dah kenyang dah...Maaf Pok Ngah...hehe...

Selesai progam mlm tu...ape lg...letih la ktorg membasuh pinggan mangkuk dan mcm2 tu...nasib aku ade adik beradik ramai yg saiz pn ehem2...haha...selesai...tujuan program ni nk eratkan silaturrahim dan bg peluang yg muda2 nih bersosial sesama dorg...tak cukup dgn hp je bai...k..

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads