Khamis, 5 April 2012

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


:.My Home Soil:.: PENEROKA DARI <b>SERTING DI</b> GUNA-GUNA <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 06:29 PM PDT

Haihh, ape lagilah yang wakil rakyat Pakatan Pembangkang cuba nak buat ni??! Kesian aku tengok pakcik-makcik, uncle-auntie yang tak bersalah ni datang dari Serting pepagi buta semata-mata nak buat demo aman depan Wisma Negeri. Ni semua angkara wakil rakyat pakatan pembangkang yang menguna-gunakan mereka ibarat mereka semua mcm budak2 kecik...

Yang lg lawak, ader pulak tukang bagi-bagikan banner-banner kecik dgn kad manila utk dorg pegang... (Teringat aku time sekolah dlu, cikgu seni selalu suh bwk manila card).. Deiii, nampak sgt dorg ni kena paksa buat mcmtu, kalau makcik pakcik, uncle auntie ni datang secara ikhlas,dorg akan bawak banner sendirilah, bukannya DIBEKALKAN...sebijik btui cam budak kecik, mak bekalkan makanan gi sekolah..Dalam kes ni pulak YB Guna and the Gang bekalkan mereka dengan menu "Banner dan kad manila siap pakej berdiri bawah panas terik) Memang terhebat YB GUNA, GUNA kan dorg ni untuk kepentingan sendiri dan Pakatan Pembangkang...

Udah-udahlah tu, bentilah buat keje tak berfaedah ni..Makcik pakcik, uncle auntie tak menoreh ari tu, bole ke Pakatan Pembangkang bayar pendapatan dorg utk ari tu? elok-elok lepas menoreh pakcik-makcik bole buat solat Sunat Dhuha mohon rezeki, Pakatan Pembangkang plak pi kacau rezeki dorg!!..elok-elok uncle auntie tu bole layan channel Zee 108 tgk hindustan, YB Pakatan Pembangkang dok rembat masa peneroka-peneroka tak bersalah ni datang Seremban!! Sebab ape? Sebab wakil rakyat Pakatan Pembangkang dah habis modal..dah tak tau nak pusing dok mana lg dah..Last-last depa gunakan wakil peneroka yang dikatakan hadir seramai 150 orang (cit, 80 orang pun tak sampai) ni demi kepentingan diri mereka sendiri....

Buat anak-anak pakcik makcik, uncle auntie yang di gunakan untuk buat demo ari tu, pak & mak kalian tak bersalah..tapi yang bersalah TU DIAAAA..PIHAK PAKATAN PEMBANGKANG...nasihatkanlah pak & mak hang pa supaya tak termakan LAGI dengan pujuk rayu Pakatan Pembangkang lepaih ni untuk buat demo....

Pesanan ikhlas, kalau nak datang hantar memorandum kat Tok Mat tu bole, tapi tak perlulah datang smpai dua bas..cukup sekadar 2-3 orang ja dan tak perlu melibatkan parti-parti politik...demo bukan sahaja menyusahkan diri sendiri, tp turut menyusahkan orang lain..cth pengguna jalan raya, orang ramai yang ingin berurusan dengan kerajaan (tempat demo bertempat di bangunan kerajaan dan pagar besar di pos pengawal di tutup) dan juga polis yang lagi banyak kerja lain depa bole buat selain kena jaga demo aman....LU PKIRLAH SENDIRI....(tagline Nabil RL naaa...)

P/s : Kalau depa dok buat gitu kat mak bapak aku, siap lah aku hambat sesekoq biaq tetomoih dalam keleboq...

Lizan: Felda <b>Serting</b> dot Com

Posted: 07 Mar 2012 05:59 PM PST

Minggu lepas jenjalan NS rumah kakak aku kat Serting.  Dah lama tak jenguk dorang, si Adam dah merengek-rengek ajak balik rumah 'PakTeh'.  Balik ada motif tu...
Dia sekarang kan gian dengan Angry Bird. Jadi dia berharapan 'PakTeh' dia tu --buatkan-- dia AngryBird beserta monyet-monyet. Siap pre-order via telefon lagi tuh..!
Kalau mintak tolong buatkan kayu2 tempat monyet tu bersenggayut, aku paham lah.
Yang aku tak berapa faham, caner dia boleh terpikir nak mintak buat AngryBird & monyet.
Nak buat dari apa agaknya tu ya, Adam.
PakTeh tak buat aper-aper pun...
nasib baik Adam tak mengamuk ......
Yang si kecik ni kan.. hobi dia adalah menyelongkar.  Selagi boleh diperiksa, habih semua di checkednya.  Dah la rumah kakak aku banyak lemari .  Habih sumer dibukak katupnya pintu setiap satu dijenguknya.  Adeh, tak leh lepa..sangat bahaya. Semua orang bekerja sama memantau Aqeel. Tengok muka dia pun, mak dia dah suspens ... apa la lagi dia nak kombah.

Adam tiba-tiba menjadi budak baik hari tu.  Tak tantrum, tak jerit-jerit, boleh pulak kamu well behaved ya.  

Tak cukup dengan lemari, dia check pulak radio orang tu function ke tidak.  Kot lah dia pikir, nak kena try tekan-tekan sikit mana-mana butang, apa la kot jadi dengan radio ni... hehe.  Meletup kang aaaa... usik laaa..USIK.....!

Malam tu aku berusaha tanak makan banyak tapi kena sabotaj dengan Yati, anak sedara aku. Boleh pulak ada ayam bakar dengan kek pisang malam tu.  Sengkak perut nak tidur caner.  Resepi kek pisang Yati ada aku tepek dalam entri sebelum ni. Click sini.

Tengah ready nak tidur, muncul abang aku sefamili -- dorang memang biasa travel  malam.  Aku takkkk... ktrg memang travel belah siang sebab aku penakut, kang pancit tayar ker, juper hantu kat tengah jalan ke ... sapa nak tolong,, tak pasal mintak hantu tolong tukarkan tayar pancit.  Eh.

Semua melepak semacam melayan aktiviti masing-masing.
Kat dapur riuh macamkan ramai benar, padahal 4 orang je.  Sesekali berkumpul banyak benda nak update sampai tergelak terkiki-kiki macam orang lupa diri. 
Dalam pukul ompek petang camtu, masing-masing tetamu yang memekak ni mula lah mintak diri. Kakak aku memang rajin menapau makanan untuk adik-adik dia. Adik-adik pun serba-salah jugak nak punggah tapi   dah bagi kita ambek. 
Ambek bukan sikit-sikit lak tu sampai penuh bonet keta -- betik, cempedak pun ada gak.  Kelapa nyaris jugak masuk bonet, nasib baik sempat geleng.  Kalau ngangguk .. tau lah apa akibatnya jadi kat bonet keto kau.

Beza umur cuma satu hari jer.
Kenangan zaman aku nak beranak kan Aqeel dulu.. mak Arif dah booking Yati jadi helper (masa tu Yati bujang) sebab mak Arif jangka dia beranak awal.  Hampir sebulan jugak Yati berteduh kat rumah dia tunggu dia beranak.
Almost sebulan nunggu, tak lah pulak dia beranak-beranak.  Tiba-tiba aku yang buat hal beranak awal ( time aku pergi routine check-up36 minggu,  rahim aku dah bukak 5cm).  
Jadi aku mintak Yati tolong temankan aku look after Adam kat rumah.  Elok jer aku beranak hari ni, esok tu emak Arif pulak beranak. Jadi Yati continue duk umah aku dua minggu.  Mak Arif?  ... pandai-pandai lah jaga diri.. uwahaha -- tu ar, sapa suh lambat ... (*tetiba carik gaduh dengan kakak ipar). 
So since Aqeel dan Ariff beza umur cuma sehari, pencapaian pun lebih kurang jer. Dua-dua tak geti bercakap lagi asyik ba-ba-ba-ba.  Nanti aku nak ajar Aqeel lagu baba black sheep, tengok pandai tak dia.  Pangkal lagu dah prektis dah.
Ni Aina (kakak Arif). Umur lima tahun, sebaya Adam.  Suka dengar suara dia everytime dia panggil Aqeel...

"Atil...Atil....." alololo.... kakak pelat lagi lah.

Anak bongsu kakak aku koperal Fadil pun tiba jugak petang tu dari Penang.  Bukan takat bawak balik uniform polis & gari segala, dia siap hangkut anak dara sapa ntah datang rumah.  Komen aku?...no komen.... siapalah aku nak komen lebih-lebih. Tengok jer la caner nanti.

Key, dah... habis dah citer Felda Serting dot Com ....
eh..still got one pic, last one ---

Pokok bunga yang aku ciluk dari rumah kakak aku dah berdaun.. yeay.

Rabu, 4 April 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

05 di juasseh - Google Blog Search


rumah <b>di juasseh</b> @ jemapoh | Rumah Sewa

Posted: 24 Sep 2011 05:35 AM PDT

Publish date: September 24, 2011 12:35 pm
Contact Name: adi
Price: RM400
Region: Negeri Sembilan
Location: juasseh
Phone: 0173827894
Tags: ,

mencari rumah untuk disewa di juasseh @ di jemapoh @ mana2 yang berdekatan
dengan bahau dan kuala pilah.. urgent.. jika ada, sila hantarkan butiran di
0173817894..

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

05 di gemas - Google Blog Search

05 di gemas - Google Blog Search


Amy & Amin Resepsi – <b>BAHAU</b> N9 « Bigdaysolution&#39;s

Posted: 15 Mar 2012 09:37 PM PDT

2 org pengantin yang amat2 sporting dan sempoi. Mulanya kami plan nak shoot kat tempat lain di Bahau, waterfall…pergh tempat tu sgt cantik. Malangnya on the way kami kesana hujan turun selebat-lebatnya. Alang2 dah separuh perjalanan kami teruskan jugak at least kata pengantin saya boleh tengok tempat tersebut. Subhanallah…memang cantik dengan view air terjun yang tinggi dan disebelahnya ada kawasan untuk subject berdiri (betul2 disebelah air terjun). Hujan semakin lebat bila kami sampai disitu, jadi sdra Amin (pengantin lelaki) decide kami berpindah ke tempat lain. Saya secara tak langsung terus teringat setesen keretapi Bahau yang sgt vintage. Saya nampak masa 'on the way' ke rumah kenduri tadi. tanpa fikir panjang saya pun terus kata "ok change to Stesen keretapi Bahau". Perjalanan ambil masa lebih kurang 25 minit jugak, sampai jer disana memang sah tempat ni jadi tumpuan photog2 lain. Saya sampai jer dah ada 1 pasangan sedang shoot outdoor. Waktu kami tengah setup datang lagi 2 pasangan pengantin. So kepada photog2 luar yang bakal ambil gambar untuk pelanggan mereka di Area Bahau saya cadangkan jgn lupa ambil sekeping dua gambar outdoor pelanggan anda disini. Tempat ni klasik dan apa yang tinggal adalah kreativiti komposisi anda untuk hasilkan yang terbaik. Saya letak kan disini sebahagian dari hasil gambar2 di Stesen keretapi Bahau. Tempat kecil tetapi amat menarik.

ALL PHOTO COPYRIGHT BY SAFUANPHOTOVOCAL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Connecting to %s

05 di mantin - Google Blog Search

05 di mantin - Google Blog Search


CEKODOK GEBU: HAPPY BESDAY AQIL -4THN ( <b>DI MANTIN</b> )

Posted: 12 Mar 2012 08:39 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]HAPPY BESDAY AQIL -4THN ( DI MANTIN ). salam.... pada 11.3.2012 sekali lagi aqil celebrate besday dia ... tapi kali ni sambut ngan sepupu sepapat dia yg lahir bulan Mac ni...Semua nye berjalan dengan lancar. Walaupun rengkas tapi ...

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


Kepekaan perkhidmatan MPN penentu pembangunan <b>negeri</b> | N9 <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2012 07:17 AM PDT

NILAI, 03 April – YAB Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan, Menteri Besar Negeri Sembilan petang tadi hadir di Majlis Anugerah Khidmat Cemerlang Tahun 2011, Penyampaian Anugerah Pelajar Cemerlang dan 'Hi-Tea' Bersama Pekilang, Pemaju dan Perunding Dalam Kawasan Majlis, Majlis Perbandaran Nilai (MPN) bertempat di Dewan Majlis Perbandaran Nilai, Putra Nilai.

Mengiringi kehadiran Menteri Besar ialah Dato' Hj Abd Halim bin Abd Latif, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Nilai.

Turut hadir ialah Dato' Siow Chen Pin, Pengerusi Jawatan kuasa Bertindak Perumahan, Kerajaan Tempatan, Kampung Baru dan Pengangkutan Awam Negeri dan Dato' Hasim Rusdi, Pengerusi Jawatan kuasa Bertindak Pembangunan Luar Bandar, Hal Ehwal Pengguna dan Kemudahan Awam.

Menteri Besar turut menyampaikan anugerah dan sijil penghargaan kepada pesara dan bekas Ahli Majlis tahun 2011, sumbangan pelajar cemerlang peperiksaan bagi tahun 2011 dan anugerah khidmat cemerlang tahun 2011.

Majlis ini turut dianjurkan bagi merapatkan hubungan di antara MPN serta pekilang, pemaju dan perunding yang membuka operasinya di sini dan saling berurusan di antara satu sama lain.

Di dalam ucapan Menteri Besar, beliau menjelaskan bahawa zaman ketika ini telah banyak berubah terutamanya terhadap lonjakan perubahan pemikiran minda, perubahan fizikal dan perubahan corak bekerja serta bertindak yang menyebabkan sesuatu ledakan berlaku dalam susunan gerak kerja sebuah organisasi.

Beliau selalu menyarankan penjawat awam di Negeri Sembilan agar sentiasa peka terhadap layanan kepada orang awam kerana sekiranya tidak peka, sistem perkhidmatan untuk orang awam akan jauh ketinggalan dan banyak isu tidak dapat di tangani dengan kadar segera.

Katanya lagi, "MPN merupakan satu kawasan pertumbuhan penduduk yang sangat pesat  dengan pelbagai aktiviti dan jangan sekali kita sambil lewa terhadap masyarakat dan kawasan-kawasan sekitar. Malah MPN perlu peka dengan pertumbuhan ini dan menjadi hasrat Kerajaan Negeri untuk menjadikan Nilai, Seremban, Rembau dan Tampin sebagai sebahagian dari Lembah Klang."

Menurut beliau, "banyak kawasan perumahan baru, pusat industri, pusat perniagaan dan institusi pendidikan yang di buka di Nilai dan akan menentukan dan berjayanya hasrat Kerajaan Negeri  nak membangunkan Negeri Sembilan secara menyeluruh."

Majlis Perbandaran Nilai (MPN) perlu bersedia kerana pertumbuhan ekonomi di sini dijangka akan tumbuh dengan pesat pada 5-5% ke 5.9% di masa akan datang.

Beliau turut menegaskan agar pembangunan di Nilai ini mengambil kira faktor alam sekitar yang melibatkan kesihatan dan keselamatan supaya tidak ada masalah yang timbul kemudian hari apabila Negeri maju tetapi mereka terdedah dengan bahaya penyakit dan sebagainya.

oleh : Dudi Aziz

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Lelaki erbunuh Kereta Terjun Laut <b>di Port Dickson</b> - Sungai Rapat <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 04:29 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Seorang lelaki terbunuh apabila kereta yang dipandunya terbabas dan terjunam ke dalam gaung sedalam lima meter di Jalan Mambau-Port Dickson berhampiran Kampung Bemban dekat sini. J Ravindran, 42, yang berasal ...

05 di linggi - Google Blog Search

05 di linggi - Google Blog Search


ENSIKLOPEDIA PENDIDIKAN MALAYSIA: Muhammad Yusof

Posted: 30 Mar 2012 05:05 AM PDT


Dato' Haji Muhammad Yusof (1900-1980) adalah seorang pendidik Malaysia yang terpilih sebagai "Tokoh Guru Kebangsaan" pada tahun 1979. Kerana menghargai ketokohannya serta mengenang jasanya terhadap PIBG Sekolah Menengah Linggi, sekolah tersebut telah menukarkan namanya kepada Sekolah Menengah Datuk Muhammad Yusof pada 21 Ogos 1982.
Dilahirkan pada 17 September 1900 di Batu Kikir, Kuala Pilah, Haji Muhammad adalah adik kepada Allahyarham Pendita Za'ba. Beliau mendapat pendidikan awal di Sekolah Melayu Batu Kikir pada tahun 1907. Pada tahun 1908, beliau berpindah ke Sekolah Melayu Linggi apabila bapanya berpindah balik ke tempat asalnya di Kampung Linggi.
Haji Muhammad meneruskan pelajarannya di Kolej Melayu di Kuala Kangsar pada tahun 1909 hingga lulus Senior Cambridge. Atas dorongan R.O Winstedt, beliau melupakan cita-citanya untuk menjadi seorang doktor dan menceburkan diri menjadi seorang pendidik setelah tamat latihan di Maktab Melayu Melaka.
Haji Muhammad menubuhkan Persatuan Guru-Guru Melayu Selangor pada tahun 1921. Antara jawatan penting yang pernah dipegang oleh Allahyarham ialah Penolong Nazirr Sekolah-Sekolah Selangor (1920) dan Penolong Pengetua Maktab Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim (1940). Beliau menyambung semula jawatan tersebut setelah tamat Perang Dunia Kedua hingga bersara pada tahun 1951. Haji Muhammad terlibat dalam Pesuruhjaya Pengakap Persekutuan dari 1957 hingga 1960 dan juga pernah menjadi pensyarah di Sekolah Bahasa Asing di Universiti Tenri di Jepun pada tahun 1943).
Pada tahun 1958, Haji Muhammad menjadi Setiausaha Sulit kepada Yang diPertuan Agong pertama serta menjadi Ahli Majlis Mesyuarat Persekutuan. Beliau terpilih sebagai "Tokoh Guru Kebangsaan" pada tahun 1979. Haji Muhammad meninggal dunia pada 22 Disember 1980 di Kampung Linggi.
Walaupun telah bersara dari jawatan, Allahyarham terus bergiat dalam masyarakat tempatan di Linggi yang bertujuan memajukan masyarakat setempat. Selama beberapa tahun, Allahyarham menjadi Pengerusi Lembaga Pengelola dan juga Pengerusi PIBG Sekolah Menengah Linggi. Kerana menghargai ketokohannya serta mengenang jasanya terhadap sekolah ini, maka pada 21 Ogos 1982 Sekolah Menengan Linggi dengan rasminya ditukar nama kepada Sekolah Menengah Datuk Muhammad Yusof. Perasmian tersebut telah dilakukan oleh Yang Amat Berhormat Dato' Seri Utama Tan Sri Haji Mohd. Isa bin Dato' Haji Abd. Samad, Menteri Besar Negeri Sembilan. Dengan ini, Allahyarham telah diabadikan di sekolah ini.

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


kkfelcrabhd: Cadangan Tapak Semaian Getah <b>di</b> Kawasan <b>Serting</b> <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 11:48 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Stor Baja lama yang ditinggalkan- terdapat bekalan elektrik disambungkan diunit ini. Tanah rata. Keluasan 0.81 hektar. Sekeliling ditanam dengan pokok kelapa. boleh diubahsuai menjadi Pejabat dan Kongsi Pekerja ...

Lizan: Kek Pisang

Posted: 07 Mar 2012 08:22 AM PST

Sesekali balik rumah kakak di Serting, NS -- anak sedara jamu kek pisang panas2.  
Dah lah gebu, wangi lak tu.    
Gambar kat bawah ni snapped waktu kek tengah menggebu-gebu dalam oven.  Harum satu rumah.

Resepi pinjam bulat2 dari Adeliaamani 85 :) -- nanti ada masa nak try buat sendiri pulak.


Bahan-bahan:


  1. Pisang dilecek sampai hancur.
  2. Tepung gandum, soda bikarbonat dan baking powder diayak, 
  3. Dalam bekas lain, pukul telur dan gula pasir, bila dah kembang masukkan pisang yang dilecek, kemudian masukkan ovellet, esen vanilla, esen pisang, gaul rata, .
  4. Masukkan tepung yang diayak tadi, gaul lagi hinnga rata. 
  5. Last sekali, masukkan minyak masak.
  6. Tuang dalam loyang.
  7. Bakar 170-180 drjh celcius, kira-kira 40 minit atau sehingga masak.

Selasa, 3 April 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

05 di juasseh - Google Blog Search


PAKATAN RAKYAT N15 DUN <b>JUASSEH</b> | BLOG - BLOG PRO <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 11:25 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ramalan terbaru yang sangat popular ketika ini ialah awal bulan Jun tahun ini. Hampir kesemua PRU di negara ini diadakan ketika cuti penggal sekolah kerana sebahagian besar tempat mengundi dan mengira undi adalah ...

05 di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


Gambar Ferrari Terbakar <b>Di Seremban</b> | Hafiz Rahman

Posted: 17 Mar 2012 10:25 AM PDT

Ferrari terbakar di Seremban,gambar ferrari terbakar, ferrari terbakar, ferrari kemalangan, gambar ferrari kemalangan


Sebuah kereta Ferrari terbakar dalam satu kejadian di Kilometer 28.2, Lebuhraya Kajang-Seremban. Kereta yang dipercayai berkonvoi bersama kereta mewah yang lain itu terbakar dalam perjalanan menghala ke Seremban.

image

Pemandu Ferrari tersebut yang berumur dalam lingkungan 50 tahun sempat menyelamatkan diri dengan memberhentikan kenderaanya di lorong kecemasan apabila menyedari keretanya mula terbakar.

Sebuah jentera bersama sepasukan lima anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Mantin bergegas ke tempat kejadian untuk memadamkan kebakaran itu sejurus menerima panggilan kecemasan pada pukul 10.21 pagi.

image

Pegawai Bomba merangkap ketua operasi, Jayagaren Jaganatha Thevar berkata sejurus tiba lapan minit kemudian, pihaknya mendapati api sudah marak dan memusnahkan keseluruhan kereta Ferrari berkenaan.

image

Bomba berjaya mengawal kebakaran kereta mewah itu dalam tempoh beberapa minit. Walaubagaimanapun, pemeriksaan lanjut mendapati 90 peratus struktur kereta itu telah musnah. Punca sebenar kejadian masih lagi disiasat.

**Menangis jugak la kan tengok kereta mahal macam ni terbakar. Tapi tak apa la. Bukan terbakar macam tu je. Insuran tetap boleh claim. So tak rugi banyak mana sangat pun kan? Dan yang pakai ni confirm2 la memang dari golongan yang kaya gila.

**Baru ja lalu sebelah Naza World tadi masa otw nak ke Mid Valley . Banyaknya kereta mewah dalam tu. Bila la agaknya nak boleh pakai kereta mewah mewah ek.

 

05 di teluk kemang - Google Blog Search

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Kumpulan Jebat: Jebat <b>di Teluk Kemang</b> 17 Mar 2012

Posted: 31 Mar 2012 05:54 AM PDT

Pada Tanggal 17 March 2012 tempoh hari kumpulan Jebat telah menggegarkan Dataran Teluk Kemang sekali lagi dengan persembahan terbaik yang diberikan. Terima kasih kepada peminat-peminat kumpulan Jebat yang turun pada hari tersebut. You all memang sempoi. List terlatest artis yang mengambil bahagian boleh dilihat di bawah.
Dipaparkan aksi-aksi kumpulan Jebat semasa beraksi di atas Pentas.

Mempersembahkan 5 buah lagu. Bermula dengan Amukan Jebat dari single mereka yang pertama. Kemudian suasana terus dihangatkan lagi dengan persembahan panas Lagenda Gunung Ledang sebuah lagu cover dari Crossfire.

Seterusnya 2 lagu slow rock di sajikan buat peminat-peminat yang dahagakan lagu era rock kapak iaitu Wajah seribu erti yang pernah dipopularkan oleh kumpulan alfa dan Memori Cinta dari single kumpulan Jebat.


Disebabkan kesuntukan masa akhirnya Jebat mengakhiri persembahan dengan lagu baru yang bakal dimuatkan dalam album terbaru iaitu Janji Rock.
Penyanyi utama Jebat, Ujang Dickinson beraksi kebali setelah lama berehat disebabkan masalah kesihatan.

Menyanyi sambil melayan para penonton yang budiman.

Iwan, pertama kali ditonjolkan bersama Jebat.

Tidak menghampakan peminat.

Memang mantap persembahan yang ditonjolkan.


Kesian monitor tu kena pijak dek Karl.

Ammet, second gitar Jebat

Jay Dee, Tukang pukul Jebat

Kesian, tak boleh berlari tapi bass drum dia yang berlari ke depan. 
Secara keseluruhannya Kumpulan Jebat berjaya memukau Dataran Teluk Kemang.
Kredit untuk saudara Faizal Abd Fathi yang sudi mengambil gambar Kumpulan Jebat.
Nantikan tour Jebat yang seterusnya. mungkinkah ditempat ANDA... Tunggguuuuu...

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


:.My Home Soil:.: PENEROKA DARI <b>SERTING DI</b> GUNA-GUNA <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 06:29 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Haihh, ape lagilah yang wakil rakyat Pakatan Pembangkang cuba nak buat ni??! Kesian aku tengok pakcik-makcik, uncle-auntie yang tak bersalah ni datang dari Serting pepagi buta semata-mata nak buat demo aman depan ...

JEMPOLSLIFE: JEMPOL - KENANGAN DULU

Posted: 01 Apr 2012 09:02 AM PDT


Pada tahun 1982, bermulalah sejarah hidup sebagai anak peneroka Felda di Serting, Jempol Negeri Sembilan. Pertama kali menjejak kaki ke bumi gersang, aku hanya berusia 5 tahun. Ingatanku pada itu hanyalah melihat rumah yang dikelilingi hutan yang baru di tebang untuk ditanam pokok getah dan kelapa sawit. Tiada bekalan air dan elektrik. Hujan yang turun pada masa itu merupakan rahmat Allah membolehkan kami mendapat air yang bersih. Dan waktu hujan juga membolehkan ibu berehat daripada rutin mengandar air dari perigi bagi memenuhi tong-tong kosong di rumah. Malamku hanya bertemankan pelita minyak tanah yang menerangi kesunyian malam. Waktu itu aku rasakan terlalu lama masa bergerak bagi sang pungguk bagi diganti oleh kokokan ayam jantan di waktu pagi.
Gambar rumah peneroka yang asal.

Kini setelah 30 tahun masa berlalu, terlalu banyak kenangan silam yang berlalu tidak dapat diganti. Suasana kini berbeza  namun setiap kali aku kembali ke bumi Serting, hati kecilku sering dibuai kerinduan mengingati rakan-rakan sepermainan serta kenangan semasa kecil dahulu.

Bangunan Kompleks Petadbiran Daerah Jempol antara banguna yang terawal dibina yang menjadi mercu tanda di Felda Serting. Dahulu Felda ini dinamakan sebagai  nama Bandar Baru Serting.   Kemudian ditukar nama itu kepada BANDAR SERI JEMPOL dan kini di kenali sebagai Felda Raja Alias. Daerah Jempol mengandungi 5 mukim iaitu Mukim Serting Ilir,  Mukim  Jelai, Mukim Kuala Jempol,  Mukim Rompin dan Mukim Serting Ulu.  Keluasannya ialah 138,569 hektar,  dan jumlah penduduknya ialah 122, 814 orang.
Jempol merupakan antara daerah terbesar di Negeri Sembilan.  Daerah yang terletak bersempadan dengan Negeri Pahang.
Dahulu tempat ini menjadi destinasi wajib aku setiap petang kerana kemudahan telefon awam yang disediakan.

Sekiranya anda melihat Masjid ini,  bermakna anda sudah sudah sampai ke Bandar Raja Alias @ Seri Jempol. Sebenarnya Masjid ini adalah masjid kedua dibina Felda Raja Alias.

Di bawah ini merupakan Masjid Jamek Felda Serting yang merupakan masjid pertama dibina di sini. Imam Masjid ini aku rasa masih lagi dipegang oleh Ustaz Musa yang merupakan Guru yang mengajar pendidikan agama ketika aku bersekolah di sekolah agama rakyat.

Yang paling mengimbau kenangan adalah tempat aku mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah kebangsaan Serting Felda. Jika dilihat pada bangunan aku rasa hanya padang dan sebuah blok yang masih kekal, bangunan kayu yang lain sudah digantikan dengan bangunan yang lebih besar dan cantik. Paling best di padang sekolah ini pernah menjadi pesta bagi peneroka setiap kali ada golongan VIP datang melawat kerana ia menjadi tempat pendaratan helicopter NURI. Maklumlah jalan darat yang menghubungi Felda Serting pada masa itu tiada dan amat jauh.

Sekiranya anda pernah mendengar radio RTM, tepat pukul 6:15 akan berbunyi lagu sebelum sessi senaman dan pada masa yang sama juga aku akan dikejutkan oleh ibu untuk mandi. Mandi di waktu pagi bukan macam duduk dibandar yang ada air panas, sejuknya hingga terasa ke tulang. selalunya  2 dayung sudah cukup untuk menyegarkan tubuh. Tepat jam 6:40, masa untuk aku berjalan kaki ke sekolah yang jaraknya hampir 1km. punyalah jauh tapi pada masa itu tidak terasa penat kerana anda akan ditemani lembaga berbaju putih yang ramai berjalan didalam gelap bersama-sama menuju kesekolah.  
Antara cikgu  yang berjasa mendidik aku seperti Cikgu Saufi, Cikgu Ramly dan paling aku ingat sir Ananda Siregar guru English yang cukup komited mengajar kami budak kampung yang bengap berbahasa English. Mungkin kerana niat guru -guru dulu yang ikhlas mengajar anak bangsa menyebabkan ramai dikalangan kami yang berjaya ke menara gading. 
Tapi kini Felda Raja Alias telah membangun selaras dengan status sebagai pusat petadbiran Daerah Jempol, kini ia dilengkapi dengan Bangunan Baru Ibu pejabat Polis Daerah Jempol yang baru beroperasi.


Selain itu ia juga dilengkapi dengan bangunan Arked MARA untuk golongan bumiputra menerokai perniagaan
Pejabat Pos yang amat berjasa pada penduduk Felda Raja Alias terutama golongan ibu bapa yang ingin mengirim wang pos kepada anak2 peneroka yang menuntut ilmu di luar.
Balai Bomba Jempol, walaupun kecil  tapi tetap komited membantu penduduk Daerah Jempol amnya.

Hospital Daerah Jempol yang baru cukup bermakna bagi penduduk Felda Raja Alias khususnya dan Daerah Jempol amnya yang meringakan penduduk yang sebelum ini terpaksa ke Kuala Pilah atau Seremban bagi mendapatkan perubatan. Cuma bilangan pakar harus ditambah supaya tidak menunggu terlalu lama bagi penyakit kritikal.

Kuater / Rumah guru yang serba moden mengantikan rumah kayu bagi menarik guru -guru terlatih berkhidmat di kawasan luar bandar. diharap guru - guru baru harus didedahkan dengan semangat guru - guru lama yang ikhlas dan komited mendidik anak luar bandar untuk berjaya. Mereka degil bukan kerana mereka bodoh, tetapi mereka tidak faham apa yang guru-guru ajar.


Deretan rumah kedai yang kini semakin rancak dengan perniagaan. Lepas ni tak payah gi bandar Bahau untuk membeli belah. Cuma perkhidmatan bank saja masih belum dibuka di Bandar Baru Jempol.
Berenang -renang ketepian,
Bersenang - senang kemudian.

ads