Ahad, 16 Mac 2014

05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


Budak Letrik: Saturday Breakfast Ride | <b>Kuala Klawang</b> via Hulu <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2014 02:07 AM PDT

Masih berkisarkan dunia permotoran. Kali ini berkisahkan tunggangan hari minggu atau 'weekend ride' ala-ala touring yang dianjurkan oleh The Highlanders Motorsport. Ini semua idea akhir last minute 2 hari sebelum tu. Sembang mulut dah memang lama hendak merasai selekoh Kuala Klawang yang diperkatakan tu, tetapi tidak kesampaian sehinggalah ke waktu ini. Seperti biasa, tugas gua melakukan pemetaan perjalanan dan laluan mana yang harus ditempuh. 
Jentera yang terlibat kali ini adalah Yamaha Nouvo LC 135 (gua), Suzuki Belang 150 (Affendy) dan Honda Dash 110 (Ahmad). Hanya 3 buah sahaja yang terlibat. Dua buah kapcai dan sebuah skuter. Ride kali ini dua minggu awal sebelum Cameron Highland Ride yang diceritakan sebelum ini. Jarak yang ditempuh adalah lebih kurang 300 KM melalaui 3 buah negeri iaitu Selangor, Negeri Sembilan dan Pahang.
Tujuan utama aktiviti Saturday Breakfast Ride ini diadakan adalah untuk merasai sendiri jalan Hulu Langat - Kuala Klawang yang hangat diperkatakan itu. Jalan yang berbukit bukau dengan selekoh-selekoh tajam menjadi idaman para bikers. Kebanyakan geng motorsikal berkuasa tinggi menjadikan Kuala Klawang ini sebagai trek mereka.  - 'Kuala Klawang International Circuit'.

Kuala Lumpur (Desa Pandan) - Bukit Ampang - Batu 14 Hulu Langat - Kuala Klawang - Simpang Pertang - Durian Tipus - Karak -Bentong (Jalan Lama) - Genting Sempah - Jalan Gombak Lama - Kuala Lumpur




































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads