Jumaat, 28 Jun 2013

05 di ampangan - Google Blog Search

05 di ampangan - Google Blog Search


Bazar <b>Ampangan</b> dijangka siap awal 2014 - N9Kini

Posted: 23 Jun 2013 09:21 AM PDT

SEREMBAN, 24 Jun – Projek pembinaan Bazar Ampangan bagi menggantikan Pusat Penjaja Ampangan, di sini, dijangka siap awal 2014.

Bazar Ampangan dijangka siap awal 2014
Abu Ubaidah (empat, kanan) melawat tapak projek Bazar Ampangan yang masih dalam pembinaan, semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kemudahan Awam dan Alam Sekitar, Abu Ubaidah Redza, yang turun melawat tapak projek berkenaan berkata, projek bernilai RM8.72 juta itu menunjukkan perkembangan yang baik.

"Projek pembinaan ini sudah 32 peratus siap berbanding jangkaan yang sepatutnya 29 peratus.

"Saya amat berpuas hati dengan hasil kerja kontraktor yang dilantik dan berharap projek ini siap dengan segera dan mencapai standard yang diinginkan," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak projek Bazar Ampangan, di sini, semalam.

Hadir sama, Pengarah Kejuruteraan Majlis Perbandaran Seremban (MPS), Sabaruddin Sulaiman.

Menurutnya, projek yang dibiayai Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri itu mampu menempatkan 60 para peniaga sebelum ini.

"Bangunan yang mempunyai reka bentuk seperti istana lama Seri Menanti ini lebih sistematik, bersih dan akan menjadi bangunan tersergam indah di Ampangan.

"Kita mahu para peniaga dan pelanggan selesa dengan bangunan baru ini dan projek ini sebagai tanda prihatin kerajaan kepada peniaga dan orang ramai," katanya.

Abu Ubaidah yang juga Adun Ampangan, berkata, Bazar Ramadhan tetap akan dibuka di kawasan Ampangan iaitu kira-kira 200 meter dari tapak projek.

"Bazar Ramadhan akan dibuka di lokasi biasa seperti tahun yang lalu cuma kali ini kawasan tapak projek ini terpaksa ditutup bagi membolehkan kerja-kerja pembinaan dilakukan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads