Sabtu, 17 September 2011

05 di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


Sambutan Hari Kemerdekaan <b>di Seremban</b> meriah

Posted: 16 Sep 2011 04:36 PM PDT

Sambutan Hari Kemerdekaan di Seremban meriah

Sambutan Hari Kemerdekaan di Seremban meriah


Sebahagian peserta perbarisan mengibarkan Jalur Gemilang sempena sambutan Hari Kemerdekaan Ke-54 dan Hari Malaysia Ke-48 Peringkat Negeri Sembilan di Kompleks Belia dan Sukan Paroi, Seremban, semalam.


SEREMBAN 16 Sept. - Sambutan Hari Kemerdekaan Ke-54 peringkat Negeri Sembilan berlangsung meriah dengan lebih 10,000 orang menyaksikan majlis itu yang diadakan di Kompleks Belia dan Sukan Paroi di sini, hari ini.

Sebanyak 84 kontinjen mengambil bahagian dalam sambutan tersebut yang terdiri daripada jabatan dan agensi kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), swasta dan pelajar sekolah.

Perbarisan kontinjen itu bermula di kompleks berkenaan pada pukul 9 pagi dan berakhir di Sekolah Menengah Vokasional Ampangan.

Perbarisan itu diiringi dua pasukan pancaragam dari Sekolah Datuk Abdul Razak (SDAR) dan pasukan Tambor 15, Regimen Askar Melayu Diraja.

Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir berangkat menyaksikan sambutan itu dengan diiringi Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Aishah Rohani Almarhum Tengku Besar Mahmud.

Turut hadir Undang Luak Sungai Ujong, Dato' Klana Petra Dato' Mubarak Dohak; Undang Luak Jelebu, Dato' Mendika Menteri Akhirulzaman Dato' Musa Wahab; Undang Luak Johol, Dato' Johan Lela Perkasa Setiawan Dato' Mohd. Jan Abdul Ghani; Undang Luak Rembau, Dato' Lela Maharaja Dato' Sharip Othman dan Tunku Besar Tampin, Tunku Syed Razman Tunku Syed Idrus al-Qadri dan Undang Yang Empat, Tunku Besar Seri Menanti, Tunku Ali Redhauddin.

Hadir sama Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan dan isteri, Raja Datin Seri Salbiah Tengku Nujumuddin; Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Mat Ali Hassan; Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Razak Mansor; ahli-ahli Exco kerajaan negeri; ahli-ahli Dewan Undangan Negeri dan para pegawai kanan kerajaan negeri.

Mohamad ketika berucap pada majlis itu berkata, walaupun sambutan itu tidak diadakan pada 31 Ogos lalu, namun kemeriahan dan signifikan Hari Kemerdekaan sentiasa membara dalam jiwa seluruh lapisan rakyat, baik di kota atau di mana-mana jua di pelosok negara.

Katanya, sama ada sebagai peserta, mahupun sebagai tetamu di lokasi-lokasi sambutan, jiwa merdeka seharusnya sentiasa berkobar dan membara dalam sanubari setiap rakyat.

"Sambutan Hari Kemerdekaan bukan hanya sekadar untuk menyelami hiasan warna-warni, alunan tarian, pukulan gendang ataupun kibaran Jalur Gemilang sahaja.

"Sebaliknya, ia lebih kepada menerapkan rasa kesyukuran dan keinsafan agar ia dapat memberi kesan yang mendalam di sanubari rakyat Malaysia di atas keamanan dan kesejahteraan yang kita nikmati selama ini," katanya.

Beliau berkata, generasi pasca merdeka harus sentiasa merujuk kepada sejarah kemerdekaan negara dalam usaha untuk memaju dan membangunkan negara.

Gangguan air <b>di</b> Daerah <b>Seremban</b> selama 9 jam bermula esok (6/9 <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 08:26 PM PDT

No of View :412

Beberapa kawasan di daerah Seremban akan mengalami gangguan bekalan air selama sembilan jam mulai pukul 9 malam esok (6 September).

Pengurus Khidmat Pelanggan dan Hal Ehwal Awam Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (Sains), Azlan Abdul Aziz berkata, penutupan sementara bekalan air itu dilaksanakan bagi kerja sambungan "tee" di Kampung Kondok.

Kawasan terlibat dengan gangguan bekalan air itu ialah Kampung Kondok, Kampung Jerangkang, seluruh kawasan Jimah, Felda LBJ, Felda Sendayan, Eka Matahari, Kampung Pulau, Taman Gadong Jaya 1, Taman Gadong Jaya 2 dan Kampung Jijan, katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Azlan berkata bekalan air dijangka pulih pada pukul 6 pagi Rabu (7 Sept).

"Bagaimanapun, beberapa kawasan tinggi dijangka akan mengalami gangguan memandangkan pemulihan bekalan air sepenuhnya akan mengambil masa," katanya.

Pelanggan yang memerlukan bantuan boleh menghubungi Sains di talian bebas tol 1-800-88-6982. – Bernama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads