Jumaat, 11 April 2014

05 di jelebu - Google Blog Search

05 di jelebu - Google Blog Search


Kemudahan <b>di Jelebu</b> dinaik taraf demi keselesaan penduduk

Posted: 07 Apr 2014 12:29 PM PDT

Jalaluddin Alias (dua dari kiri) melawat Dewan Orang Ramai Simpang Pertang yang akan dibaik pulih di Jelebu, Negeri Sembilan, baru- baru ini. - Utusan/Nurul Husna Hamdan

JELEBU 7 April - Beberapa prasarana dan kemudahan di daerah ini akan dinaik taraf bertujuan memberikan keselesaan dan kesejahteraan kepada penduduk menerusi beberapa projek yang sedang dirancang.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan negeri, Datuk Jalaluddin Alias berkata, kerja-kerja menaik taraf itu sebahagian daripada projek di bawah Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10)

Jelas beliau, antara prasarana yang dinaik taraf termasuklah Pasar Awam Kuala Klawang melibatkan kos sebanyak RM500,000 selain membaiki bumbung gerai makan Majlis Daerah Jelebu (MDJ) di Kampung Puom dengan kos RM50,000.

"Turut terlibat dalam kerja naik taraf termasuklah Dewan Orang Ramai Simpang Pertang dengan kos sebanyak RM110,000 serta kerja mengecat semula Pasar Awam Simpang Pertang yang menelan belanja RM100,000," jelasnya.

"Kita juga akan melaksanakan pembinaan dua gerai baharu di Taman Bukit Pertang dengan kos RM145,000 yang turut menjadi keutamaan supaya peniaga dapat berniaga dengan selesa," katanya.

Beliau ditemui selepas mengadakan lawatan kerja di Pasar Awam Simpang Pertang di sini yang turut dihadiri Yang Dipertua MDJ, Mohamed Roduan Ujang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klawang, Datuk Yunus Rahmat.

Jalaluddin yang juga ADUN Pertang turut meninjau keadaan sungai di Kampung Hosapa, Titi yang menjadi punca banjir di kampung berkenaan telah meminta agar pihak MDJ memperbetulkan aliran sungai.

"Kawasan kampung tersebut sering dilanda banjir apabila hujan lebat dan antara punca yang dikenal pasti disebabkan laluan aliran sungai yang ditukar tanpa kebenaran.

"Peruntukan kerja-kerja naik taraf dan bina baharu diterima menerusi Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan," jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads