Khamis, 6 Mac 2014

05 di lenggeng - Google Blog Search

05 di lenggeng - Google Blog Search


kursus <b>di</b> intan bukit kiara dan salji <b>di</b> Indonesia - memmetlenggeng

Posted: 23 Jan 2014 06:21 AM PST

Hari ini adalah hari kedua saya berkursus di INTAN Bukit Kiara. Kursus penilaian projek. Untuk yang selalu terlibat dalam makmal atau lab (istilah di guna untuk bengkel yang menganalisis projek yang sedang dirancang - bukan lab kimia itu) memang sangat sesuai menyertai kursus ini.

Tapi point saya bukan hendak cerita tentang kursus itu. Saya cuma ingin minta maaf kerana menyepi bila ada kerja macam ini dan tiada respon. Lagi satu, saya nak beri tips tentang permohonan kursus di INTAN Bukit Kiara. Memang agak sukar untuk berjaya dalam permohonan di sini. Ia bergantung pada rezeki dan relevan beban kerja kepada kursus yang dimohon juga. Jadi tipsnya, di ruangan yang terakhir borang (online), perlu terangkan dengan jelas senarai tugas terlibat dengan kursus dikehendaki. Bagi pegawai yang mohon atas kapasiti Jabatan mungkin tiada masalah. Lagi satu, mohonlah pada awal tahun, kerana awal tahun biasanya belum ramai mengisi borang. Apapun semoga berjaya.

Sekarang kecoh tentang video berita salji di Indonesia pula. Saya fikir itu berita tipu sahaja. Kalau betul, kenapa tidak diberitahu dimana tempatnya. Tambahan ada kolam yang langsung tidak terjejas dalam video itu (kalau dianalisis betul-betul). Tidak logik langsung. Senang benar orang Malaysia kena tipu. Adalah lebih baik kita menyiasat sesuatu berita betul-betul sebelum mempercayainya. Video itupun 5 bulan lepas yang punya. Kenapa sekarang di Malaysia baru nak kecoh. Indonesia tak kecoh pun. Jelas sekali palsu.

Tetapi kalau Tuhan benar-benar hendak turunkan salji di mana-mana bahagian dalam dunia ini,  bukan menjadi tanggung jawab kita untuk mempertikaikannya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads