Jumaat, 6 September 2013

05 di mantin - Google Blog Search

05 di mantin - Google Blog Search


BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 11:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Elle is everywhere..: Beraya <b>di</b> Sendayan & <b>Mantin</b>

Posted: 10 Aug 2013 06:00 AM PDT


Terbaik ni buat cicah sambal kicap
On the way balik PD singgah Bandar Sri Sendayan.
Visiting Ain of Siblings97
Pastu gi Taman Bukit Belian, Mantin. 
Umah tok bisan mama no. 2
Asyraaf ngan abah sedondon. Beria selawat

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 11:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 11:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nota pendek: Kebun orang cina <b>di Mantin</b>

Posted: 04 Jan 2013 12:20 AM PST


Baru-baru ini, iaitu sekitar bulan November 2012, ketika memandu di sebuah kampong di pedalaman Mantin, Negeri Sembilan, saya melihat beberapa kebun dan dusun buah-buahan yang cantik dan subur. Cantik kerana rumput dan daun-daun kering dibersihkan. Subur kerana daun-daunnya tidak kuning bahkan hijau dan berbuah.
Hati saya syak ini semua bukan milik orang Melayu kerana kebun dan dusun mereka biasanya semak. Jadi semak kerana mereka tidak tahu bahawa kebun boleh menjana duit. Mereka juga tiada kudrat mengerjakannya kerana orang-orang muda mereka lebih minat kerja sebagai guru di sekolah dan production operator di kilang. Tidak salah kerja makan gaji, tetapi kebun hendaklah diurus sehingga ia mampu menjana hasil yang lumayan.
Rasa hati saya itu tepat apabila disahkan oleh penduduk kampong berkenaan dan kampong bersebelahan. Kebun-kebun tersebut asalnya milik orang Melayu, tetapi telah berpindah tangan akibat pinjaman duit yang tidak terbayar. Sebahagiannya, pada mulanya dipajak berpuluh-puluh tahun, tetapi terpajak terus menerus!
Orang-orang cina menanam durian, nangka dan buah naga. Maka kelihatan mereka menjual hasil tanaman itu di tepi jalan di Mantin. Bahkan Mantin menjadi pengeluar nangka madu terbesar di negara ini.

SK KAMPONG DACHING LENGGENG: Amukan <b>di</b> Padang SK <b>Mantin</b>

Posted: 03 Feb 2013 02:03 PM PST

Mantin, 2 Feb : Pasukan bola sepak SK Kg Daching mencatat keputusan di luar dugaan pada pagi sabtu dengan kemenangan bergaya. Perlawanan yang sepatutnya berlangsung lebih awal telah tertangguh telah bermula tepat jam 8.30 pagi. Pasukan SKKD dilihat mendominasi permainan dengan beberapa percubaan yang tersasar dan berjaya dibaca penjaga gol SK Mantin. Namun kelekaan pertahanan SKKD akhirnya dihukum melalui satu serangan balas SK Mantin untuk lawan menjaringkan gol pertama melalui serangan pertama mereka. Ketua pasukan SKKD Azim, menyemarakan semula saingan dengan menjaringkan gol penyamaan 5 minit selepas gol awal lawan itu. Separuh masa tamat SKKD 1 - 1 SK Mantin. Aksi di separuh masa ke 2 diteruskan lagi dengan SKKD yang mendapat suntikan semangat dari jurulatih En Arifin b. Hj Ismail mula mengorak langkah melancarkan serangan ke dalam kotak penalti SK Mantin. Haziq Aiman membuktikan beliau masih penyerang utama SKDD melalui jaringan cantik hasil kelam kabut di hadapan gol lawan. Giliran Aiman Ghazali menambah derita SK Mantin pada minit ker 40 untuk gol ketiga. Haziq Aiman menambah hatrik pada minit ke 45 dan 48 untuk SKKD di depan dengan 5 - 1. SKKD terus bernafsu memburu jaringan melalui pemain tengah Fairuz menambah gol ke enam dan pemian gantian yang merupakan pemain bawah 10 tahun Daching 9 FC, Ariff menamatkan pesta gol SKKD dengan jaringan ke 7. Keputusan penuh SK Kg Daching 7 - 1 SK Mantin. Ketika diminta mengulas tentang perlawanan persahabatan pada hari ini, Cikgu Firdaus menyatakan beliau berpuas hati dengan peningkatan permainan beberapa pemain dan beliau juga mengingatkan bahawa ini baru permulaan dan sasaran sebenar adalah kejohanan MSSD Seremban 1 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Melaporkan @Cikgu Duan Nadi Sukan Daching 901

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 11:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BlOG NEGERI SEMBILAN: 05 <b>di mantin</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 11:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

gambar kereta ferrari terbakar <b>di mantin</b>, negeri sembilan

Posted: 17 Mar 2012 04:47 AM PDT

Perghh…..apa la perasaan tuan empunya Ferrari nie yea. Sebak, hiba, sayu, patah hati? Kalau hondacup cabuk sendiri terbakar pun dah nak nangis nie kan pula kereta yang bernilai jutaan ringgit. Begini lah nasib sebuah kereta Ferrari terbakar dalam satu kejadian di KM28.2 Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas) berdekatan Mantin dekat Seremban, petang tadi.

Bagaimanapun, pemandunya, seorang lelaki berumur dalam lingkungan 50-an terselamat selepas dia sempat keluar sebelum api menjilat keseluruhan kereta berkenaan.

Difahamkan lelaki itu, yang dipercayai berkonvoi bersama beberapa kenderaan mewah lain, sedang dalam perjalanan menghala ke Seremban bertindak memberhentikan kenderaan di lorong kecemasan apabila mendapati keretanya terbakar.

Apa yang abgteror leh nasihatkan agar tuan kereta banyak-banyak bersabar yea. Kalau kebakaran berpunca dari kesilapan elektronik comfirm dapat claim balik sebijik Ferrari tu.

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
GAMBAR KERETA FERRARI TERBAKAR DI MANTIN, NEGERI SEMBILAN, 10.0 out of 10 based on 1 rating

3 Maut Kemalangan <b>di Mantin</b> – Branang

Posted: 24 Jan 2012 06:15 PM PST

Miliki MyQalam hari ini juga

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.. Satu kemalangan maut melibatkan dua buah kereta berlaku di lebuhraya Mantin – Branang. Kemalangan ini mengakibatkan 3 maut kerana mengalami kecedaraan parah di badan dan kepala. 

Pasti mereka pulang menyambut tahun baru cina bersama keluarga. Paling sedih, 2 daripada  mangsa yang maut adalah warga emas, Lim Fong Len, 74, dan isterinya, Chong Yoon Ying, 57. Kereta Toyota Vios yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta proton saga dari arah bertentangan. Pemandu Saga, Tee Chan Hen, 23 yang berasal dari Seri Kembangan, Selangor turut maut selepas tersepit di celah-celah kenderaan.

Bagaimanapun pemandu Toyata Vios,anak kepada Lim dan Chong 30 dan isteri 40 serta seorang anak saudara perempuan berusia 3 tahun dilaporkan parah dan dirawat di Hospital Tuanku Ja'affar (HTJ).

Ketua Polis Daerah Nilai, Superitendan Mohd Yusoff Awang, berkata Chong meninggal dunia ketika menerima rawatan di Klinik Kesihatan Mantin manakala Lim maut semasa dalam perjalanan ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), Seremban.

Seorang saksi, Zakaria Mohd Kadir, 23, yang berada berhampiran tempat kejadian sewaktu kemalangan itu, berkata dia bersama tiga lagi rakannya sedang membaiki paip bocor di tepi jalan itu sebelum terdengar dentuman kuat.

Katanya, mereka terkejut apabila mendapati dua kereta remuk teruk selepas bertembung kira-kira 20 meter dari tempat mereka berada.

"Saya bersama rakan yang lain terus berkejar ke arah kereta terbabit dan cuba membantu mengeluarkan penumpang dari Toyota Vios yang mengerang kesakitan.

Yusoff berkata, kemalangan berlaku apabila Proton Saga yang dipandu oleh Tee Chan Hen hilang kawalan dan mula memasuki jalan bertentangan dan bertembung dengan Toyota Vios berkenaan.

Sehingga hari ini siasatan terus dijalankan bagi mengetahui punca kemalangan ini.

** 3 Maut Kemalangan di Mantin – Branang semalam.

Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

nurulfarhana: 12 hari <b>di</b> SMK <b>Mantin</b>

Posted: 11 Jul 2013 12:50 AM PDT

Pengalaman mengajar 12 hari kat SMK Mantin memang banyak. Even hanya 12 hari je. Masa habis je belajar bulan Jun hari tu, aku pon pergi lah gatal tangan apply guru ganti kat PPD Seremban sebab ingatkan kalau dapat pon, dapat sekitar Seremban je. Tapi tak jangka la bila PPD respon dan hantar ke Mantin sebab kena ganti cikgu yang bersalin kat situ. Cikgu yang nak digantikan tu pulak dah bersalin dari bulan 4 lagi dan bulan 7 dia masuk mengajar balik. So, aku sempat mengajar 12 hari je la. Tapi itu pon dah sangat2 cukuplah bagi aku. 
Masa diminta aku mengajar pelajar Tingkatan 6, rasa lega gila2. Sebab pikir diorang ni semua dah besar. Tapi rupa-rupanya ada jugak kena kelas lain. Kiranya aku ambil alih semua jadual cikgu yang aku gantikan tu, termasuklah ajar budak form 1 yang kedudukan kelas diorang ni paling hujung sekali. Dan itulah yang paling2 mencabar aku rasa bila dok mengajar kat situ. Mencabar dari segi attitudenya, pembelajarannya, semuanya lah lengkap. Kelas ni lebih kurang sama rata bagi Melayu, Cina dengan India. So, agak sukar bila ada segelintir yang terkapai2 untuk bertutur dalam Bahasa Melayu.
Dalam 12 hari mengajar tu jugaklah penuh dengan aktiviti2 sekolah. Ada merentas desa lah, Hari Koperasi lah, Saringan Sukan lah, Perkhemahan Pelajar lah, Hari 3 Penjuru lah, Sukan Tahunan Sekolah, lawatan dari PPD. Cari student untuk ingatkan diorang supaya datang ujian saringan sukanlah. Memang sekolah jadi busy gila pulak rasanya waktu tu. Ada sampai balik pukul 5 sebab mesyuarat, ada balik pukul 6 sebab jadi AJK saringan sukan, balik lewat sbb jadi AJK hari Perkhemahan.  Baru terasa banyaknya beban cikgu selain dari mengajar, tu belum lagi tugas2 masuk markah dalam SAPS, uruskan PBS semua.
                           
                                                 Mengurus peserta 4x100 sukan tahunan sekolah

Apa yang unikya kat sekolah ni, sukan dia ada banyak2 warna. Aku tak pernah lagi jumpa ada sekolah yang rumah sukan dia ada warna Pink, Coklat, Oren semua tu. Yang selalu dengar warna merah, biru, kuning dengan hijau je. So bila adik aku tanya, ko rumah sukan ape?, aku jawab lah, pink. Dia kata aku memaen. Tapi memang betul pink.









Hai2, kami jejaka merah jambu!
Banyak kan rumahnya. Cuma rumahtangga xde lagi. Sekarang ni dah habis 12 hari, duduk je la rumah. Bosan, ada masa lapang, baru rajen nak berblog. Haiiihhh.

                           

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads