Khamis, 6 Jun 2013

05 di gemencheh - Google Blog Search

05 di gemencheh - Google Blog Search


umno <b>di gemas</b>, negeri sembilan sudah lemas <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 27 Jan 2013 10:15 PM PST


Umno Gemas sudah lemas!!!!... itulah ungkapan yang paling sesuai Omakkau luahkan apabila melihat sambil mengamat rakaman gambar DSAI bersantai bersila bersama rakyat di Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Pasir Besar, Gemas, Negeri Sembilan malam tadi 27hb Januari 2013.

Propanganda pasal Kalimah Allah dan pemergian Najib Razak ke Gaza langsung tidak menyumbang kekurangan sokongan rakyat kepada Pakatan rakyat pimpinan DSAI.

Sayugia diingatkan.. Gemas adalah antara daerah kubu UMNO paling kuat di Negeri Sembilan.

Itu dulu.. kini semuanya sudah berubah... Rakyat sudah mau melakukan perubahan.

Tiada gentar dengan ugutan dan sekatan... Tidak mudah termakan dengan umpan BR1M.. Tidak mudah terpengaruh dengan fitnah Utusan, Berita Harian, TV3 dan RTM.

Rakyat cerdik UMNO pasti sakit... Rakyat bersatu UMNO mati kutu.

Lagi difitnah lagi ramai rakyat berhijrah... lagi kuat ditohmah lagi berazam rakyat mau lihat UMNO rebah.

“Air masuk rumah,bumbung sudah terbang” – tangisan penduduk <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2013 10:17 PM PDT


244GEMAS – "Makcik tinjau hadapan rumah bila terdengar pokok tumbang, namun sebaik makcik berpusing ke belakang, makcik dapati sebahagian bumbung rumah sudah diterbangkan angin," luah Suraidah Tawal, 56, ketika ditemui di kediamannya di Taman Sentosa, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.20 petang itu, hujan lebat dan angin luar biasa mengakibatkan 42 kediaman iaitu Taman Sentosa, 28 rumah; Taman Desa Permai Gemas (6) dan Pasir Besar (3) termasuk Surau Taman Sentosa terjejas.

Suraidah berkata, ketika kejadian dia sedang membaca surat khabar sementara suaminya, Mohd Lamsah Tawal, 72, sedang menunggu untuk pergi bekerja sebagai pengawal keselamatan di Pekan Gemas.

"Mujur suami makcik belum pergi kerja lagi. Selepas itu, kami bergegas menutup perabot di dalam rumah namun kudrat kami tidak mampu menyelamatkan barangan dan banyak perabot rosak.

"Sepanjang makcik menetap di sini sejak 26 tahun lalu, kejadian seumpama ini sudah dua kali berlaku. Bagaimanapun, kejadian terbaru adalah yang terburuk pernah kami alami," katanya.

Susulan bencana itu, Setiausaha Barisan Nasional Bahagian Tampin, Hanafi Deris hadir bagi menyampaikan sumbangan Parlimen Tampin.

Sementara itu, Rohani Ahmad, 56, dari Taman Desa Permai Gemas berkata, kepulangan mereka sekeluarga dari Bangi, Selangor kira-kira jam 7.40 malam semalam, disambut dengan hujan lebat dan air memenuhi ruangan rumah.

"Sebaik membuka pintu rumah, makcik lihat air sudah memenuhi rumah dan ini adalah kejadian ribut paling buruk pernah makcik alami," katanya. – SH


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads