Sabtu, 23 Jun 2012

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


40 Ahli Umno <b>Serting</b> Llir <b>Di</b> Jempol Sertai PAS ~ IdaMan

Posted: 19 Jun 2012 05:03 AM PDT

JEMPOL: Umno Cawangan Kampung Serting Ilir di Jempol, semakin tempang apabila seramai 40 ahli Umno cawangan tersebut mengucapkan "selamat tinggal" kepada Umno di dalam satu majlis ceramah khas yang diadakan di Batu 36 1/2, Kampung Serting Ilir, berhampiran Jalan Bahau.
Di dalam majlis yang diketuai Faizal Wahab itu, seramai 40 bekas ahli Umno itu menyerahkan borang keahlian PAS kepada Yang Dipertua PAS Kawasan Jempol, Abdul Rahman Ramli.
Justeru, sebuah cawangan PAS di Kampung Serting Ilir ditubuhkan dan diketuai oleh Faizal sendiri.
"Malam ini adalah malam bersejarah buat PAS Jempol apabila buat kali pertama kita berjaya memecahkan kubu kuat Umno 40 ahli Umno Serting Ilir sertai PASdi Kampung Serting Ilir yang mempunyai lebih 1,500 pengundi berdaftar.
"Malah inilah kali pertama sebuah ceramah anjuran PAS atau Pakatan Rakyat diadakan. Saya yakin ini petanda bahawa pengaruh Umno di Jempol akan ditamatkan oleh Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti," kata Abdul Rahman di hadapan lebih 300 hadirin.
Turut hadir dan menyampaikan ceramah ialah Bekas Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Azraie Omar; Ketua Penerangan, Ustaz Norazman Mohamad, Ketua Pemuda PAS Jempol, Ustaz Mohd Fairuz Mohd Isa dan Naib Yang Dipertua PAS Jempol, Abd Rahman Ramli.

http://pas.org.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads