Rabu, 13 Jun 2012

05 di lukut - Google Blog Search

05 di lukut - Google Blog Search


Gentleman&#39;s Club: muzium kota <b>lukut</b>

Posted: 12 Jun 2012 06:02 PM PDT

Isnin dan selasa lepas gua adalah bercuti, Tak pi mana mana pun, duk ja kat umah mak apak gua. Pastu Kemal juga ada. Sabtu malam minggu tu gua, kemal dan adik perempuan gua smangat smangat nak pi tonton Madagascar 3, tapi malangnya tinggai seat dihapadan sahaja. Jadi plan B is karok. Yer ini kali pun amek 3 jam, last few days aku ngan kemal semput semput nyanyi 3 jam di redbox sana, but now kami bertiga dan tak lah sesemput itu hari. 
ok ini cerita hari isnin. Hampir tgh ari, kami bertiga sudah kuar umah, pi makan nasik ayam lalu bergunting rambut. Gunting rambut punya cerita aku cerita lain entri sbb ada kejadian disebalik itu. Pastu pi Muzium Kota Lukut. Muzium ni letak nya di lukut lah, berhampiran Shell. Masuknya percuma. Dan semasa kami kesana, pameran buaya sedang diadakan. Tapi idaklah di pamerkan buaya hidup. Smua pun buaya yang kejung dan kaku. Oh yer, masuknya juga adalah percuma. 
Selain pameran buaya, muzium ini menempatkan beberapa artifak yang berhubung kait dengan pembukaan Lukut. Dari mula pendudukan British hingga lah dia ambil alih oleh org org melayu. Banyak boleh dipelajari didalam muzium ini, tapi knowing gua yang malas membaca ini. Tgk gambar sudah memadai.
So pada lu orang yang berkunjung ke Port Dickson ini dan tak tau nak bikin apa selain mandi laut, boleh lah berkunjung ke muzium ini. Ada sebijik lagi muzium tentera darat di Bt 4 sana, pun boleh dilawati. Selamat melancong.
*Mencuci kereta kemal di pagi sabtu*
Farid kata: For those yang menjadi plane spotter, Muzium Kota Lukut adalah tempat yang bersesuai untuk spot the plane, ini pesawat pesawat terbang rendah dan bersedia untuk mendarat. Sangat bagus!
Published with Blogger-droid v2.0.4

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads