Rabu, 13 Jun 2012

05 di juasseh - Google Blog Search

05 di juasseh - Google Blog Search


KOPILAH ( Kuala Pilah ): SIAPA YANG BAKAL MELOLONG <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2012 07:03 AM PDT


AGAK-agaknya lah , ada tak pemimpin umngok Kopilah yang melolong sakan , berguling-guling menangis dan meraung apabila baca berita vateren wakil rakyat umngok sendiri menolak kepimpinan mat asan .

Bukan setakat itu , buat pulak laporan kepada kepimpinan bahawa mat asan bukan winnable candidate malahan boleh menyebabkan nogori ini tergadai kepada pr jika meneruskan juga hasrat mencalunkan mat asan di dun mahu pun di peringkat parlimen .

Biarpun ada berita mat asan nak beralih angin ke dun Paroi tapi mahu ke orang Paroi menerima mat asan sedangkan calun sebelum ini , bekas wakil rakyat kota sepenggal pun kena pancung kat pengundi disitu , tidak mustahil nasib mat asan bakal macam itu juga .

Boleh ke orang lupa peranan yang dimainkan oleh abang mat asan dan adiknya selama ini sahinggakan ahli-ahli umngok sendiri menyampah dengan mat asan disebabkan permaianan keluarganya .

Di Kopilah , siapa kah yang lari dari isa apabila isa tidak jadi lagi jadi mb dan kemudiannyaa berkiblat kepada mat asan dan akhir-akhir ini buat perangai yang sama , lari pulak dari mat asan .

Jika mat asan yang ada ada kuasa sebagai pengerusi be end negeri pun boleh diketepikan , tak kan asan kepiting tak boleh ketepikan ketuanya yang sememangnya tidak berapa sebulu dengan beliau .

Sifirnya mudah , bila kita buat orang sampai masanya orang akan buat kak kita , bila zahar di buang kerana dah tak bertaring , tak kan tak boleh buang kepimpinan yang taringnya dah tumpul .

Alamatnya pencacai sekeliling macam nibung , ayiem , yahya fulus , anan , jimmy , waiima ghafar rashid pun boleh kena sakit jantung jika ayam tambatan dah terkeluar gelanggang dalam pru nanti .

Itu belum lagi jika kalah sekali di peringkat negeri , alamat ada yang tidur mata ke siling sampai pagi mengenangkan nasib .

Tapi apa nak heran , jika muka ada kulit haramjadah tu , boleh tukar kem , sokong pulak calun yang menjadi yb baru dan kemudian ulangi kembali perangai yang sama , gerenti projek masuk punya .

Asan kepiting pun jangan koyok sangat , biar pun nama agak harum di peringkat bawahan tapi itu tak cukup kerana asan kepiting pun ada tercalit tahi ayam juga .

Tengok-tengok lah tanah di Juasseh dan Parit Tinggi , siapa agaknya yang dapat tanah rezab yang dah dibatalkan rezabnya itu ?

Cerita lama beb , kalau geng anan boleh tolong , minta semak tapak bekas balai penghulu juasseh dan tapak balai raya kampung mara parit tinggi , masih kekal tanah kerajaan atau dah jadi tanah milik .

Tengoklah juga gelagat along sekarang ini , macam pakai body guard , jalan berkelompok , bergaya sakan tambahan lagi jadi ajk pemuda , ada peluang untuk tambah kroni dalam kepimpinan Kopilah tu .

Iddin , biarpun jadi naib ketua , tapi tak di pareahkan oleh anan dan khabarnya selalu berlaga pawang kerana tak berapa sebulu dengan ketuanya , ketuanya pulak tu pernah di gelarkan tak bertolo bila sokong calun lain , bukan kj sedangkan kj orang Rembau untuk jadi ketua pemuda dulu , macam kera di hutan disusukan , anak dirumah mati kelaparan .

Lantak lah asalkan dua kerusi di Kopilah ini dapat di faraidkan pulak kepada PR , satu di Johol dan satu lagi di Pilah , tempat anan , cukuplah, maca pun dah tak di percayai oleh kelompok dia , apalagi umngok ?

PP - boleh percaya ke ?

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads