Selasa, 29 Mei 2012

05 di gemas - Google Blog Search

05 di gemas - Google Blog Search


JUST THE WAY I AM: hari menggila <b>di bahau</b>

Posted: 12 May 2012 07:25 AM PDT

cehh, menggila la sangat kan. jawapannya memang menggila sebab hari ni aku hang up dengan bebudak otak gila-gila iaitu tirah, capiq dan anel dekat bahau. hahaha. aku tak boleh nak tahan gelak sampai sekarang. bila aku ingat balik, aku mesti gelak sesorang.

hang up dekat bahau ni di rancang oleh aku. yeahh, i was the planner. then aku ajak capiq, my bestie. dia ajak si anel sebab takde member dan aku ajak tirah, jadi partner. so total empat manusia semuanya. actually tujuan sebenarnya nak beli barang-barang matrik. capiq pun nak ambil gambar pasport untuk kegunaan dekat uitm nanti.

kiorang sampai bahau dalam pukul 11 a.m macam tu. then sampai terus park moto depan Billion. see, naik motor je tau. merempit. aww ! best dohh. pastu kitorang masuk Billion. aku beli deodorant dengan losyen vasseline. capiq pun ada beli losyen jugak. tirah beli kasut.

lepas kitorang beli, then gerak jalan kaki meredah panas pergi farmasi dan kedai gambar. aku beli pencuci muka and capiq amek gambar dia. pastu kitorang pergi econsave plak. gila arh. jalan kaki je kott. jauh dohh. memang terbaikk laa kan. tapi best. asyik tergelak je tengah jalan. sorry ? sorry ? haha. bodoh betol.

actually aku pergi econsave nak cari losyen vasseline tu laa. sebab dekat billion takde yang tekan-tekan punya tu. just dalam botol biasa je. cari punya cari, last last takde jugak. hampeh ! tapi aku tak boleh bla dekat econsave ni. kat sini la paling lawak. time tengah cari losyen tu, si anel ni boleh pergi terlanggar losyen yang tersusun banyak-banyak dekat situ. papapapaappp benda alah tu jatuh. kalau jatuh sikit takpe. ni banyak plak yang jatuh.  aku dengan capiq lari tempat lain. takut kena salah kan plak. hahaha. tak boleh bla betol budak tu. pastu pekerja yang jaga kat situ, nyah kot kalau tak silap, dengan muka masamnya datang susun balik losyen yang jatuh tadi tu. hahaha. sengal. si anel ni boleh cakap '' nasib baik dia tak suruh aku susun, kalau tak memang nak kena sound je " . anel cakap okay la tu dia jatuhkan. at least ada la jugak kerja nyah tu kan. kalau tak duduk melangok je. boleh ? haha.

pastu kitorang turun. time tu tirah tak join. dia g cari handfone untuk adik dia. samsung corby ohh. untunglaa fone baru. haha. aku ada beli nombor celcom baru. kat kedai fon area situ jugak. sajer tukar nombor. nombor cantik, pangkal sama dengan no maxis aku. okay la tuh. then kitorang gerak pergi kfc. anel dah kebulor. memekak je nak makan nak makan. haa, mohh dogheh jalan ke kfc.

sampai kat kfc, kitorang order cheezy wedges, snake plate, burger, frenc fries and air sorang satu. haa kau, melantak puas-puas. tadi kebulor sangat kan. haha.


haa, tu deh muko kebulor dah sonyum dapek makan. haha.
ni antara yang di order. yang lain tak sempat capture. anel dah masuk perut. anel lagi yang kena. haha.
aku dengan tirah. cehh ;)
dah habis makan. ni anel punya keje. selebet gilaa makan. ishh membazir betul. tadi lapar sangat pastu lakan sikit dah kenyang. mengado-ngado. haha.
lepas makan masing-masing 1, 2, 3 senyummmm ! yeahh, comelnyer korang :)

lepas makan gerak pergi billion. nak amek moto kat sana. tapi sebelum tu sempat duduk kejap depan kfc.




houyeahhh ! kami awesome ! lalalallala.

then kitorang gerak amek moto dekat billion. pastu terus pergi kiara square. macam berjaya times square la plak. haha. whatever lah kan. tak masuk kiara dulu. kitorang pergi cari beg baju aku. dekat area KWSP. jumpa la sebuah. beg paul smith, cehh paul smith. harga RM21.90. okay la tuhh. tempat lain mahal.

then baru pergi kiara. macam-macam benda aku beli kat sini. antaranya MP3 akak aku. beria sangat dia nak. memekak je. haa nahh, amekk.


ni kira barang tukar laa. aku pakai fon akak aku. aku belikan dia MP3. sebab dia duduk asrama. tak boleh bawak fon. nak bawak boleh tapi kena pandai cover lah kan. kalau MP3 ni senang sikit nak cover sebab kecik. letak celah bra pun boleh. kalau fon tu besar. payah sikit. so ayu, this is for you. lepas ni jangan memekak lagi okay ? haha

sambil beli MP3, sempat jugak bergambar. so here they are...


thirah, pheeewiitt !! ayu dohh. hehe.
and this is me. apesal aku senyum macam tak jadi eh ? ouhh damn. haha.
with my besti. hensem kan dia ? mat saleh pasoh 4. ngeee.
andddd peace yawwww !!!!
with the sorry sorry boy. haha. dah jadi trademark kau yekk.
masa tengah tulis invoice MP3 tu, datang la pulak Marry Brown punya kartun ni. apa ek orang selalu panggil ? arhh, lupa lahh. aku tarik dia amek gambar dengan aku. harharhar. pastu dia ada bagi baucer marry brown. aku tak check pun valid sampai bila. bila aku sampai je rumah, tengok-tengok baucer tu sampai 13 mei. ESOK !!! damn ! takkan aku nak pergi bahau lagi semata-mata nak tunai baucer tu. memang tak lah. ahh, abaikan. takde rezeki namanya tu.

lepas tu kitorang naik third floor. the highest floor. anel laa. kebulor lagi agaknya. nak makan aiskrim plak. layankan ajelahh.


sebenarnya aku, tirah ngan capiq dah kenyang. si anel ni aku pelik betul la. tak kenyang lagi ke. adoii. so, we decided to share. the boys ordered tiramisu flavour and tirah and i ordered vanilla chocolate flavour. harga RM5.80 satu. tamak, nak yang paling besar. last last tak abis. haha.
haa, dengan rakusnya mencedok aiskrim. that is anel. dalam ni nak menganjing anel lah kan. sorry ? haha

then anel decided to go to karaoke box. nak menyanyi plak. nak sumbang suara dia yang tak sedap tu. haha. pergi la dekat counter. ingat nak amek pakej standard satu jam RM20. tapi box tu dah habis. semua dah full. tinggal yang RM30 dengan RM40 je. gilaa kau nak labur 30 hengget semata-mata nak sumbang suara yang tak berapa nak syok tu. ahh, tak payah. membazir. pastu kitorang bla. tak kesampaian hajat kau anel. kesian. next time lah okay ? :)

kitorang turun bawah balik. capiq nak cari headfon. tapi sebelum tu aku dengan anel ada beli handbag. masing-masing satu. harga RM25. habis duit aku. betul-betul tinggal RM5 dalam purse. rabak siot.

pastu masuk satu kedai phone accessories. capiq nak cari headfon untuk BB dia.


cehh, dah jumpa dah. warna purple jadi pilihan. kalau aku, aku amek warna merah. gorgeus gilo. tapi taste lain-lain kan. capiq suka purple. kemain kepala dia angguk-angguk try benda alah tu. memang syok la kan. RM35 harganya. takpe, capiq anak orang kaya. felda nanti dapat durian runtuh. haha.
anel and tirah. kelakar betol aku tengok muka budak ni. nak gelak je. kehkehkeh.
time to pay. bayar-bayar. budak kaya. hehehe.

so, jam pun da menunjukkan pukul 3 lebih. da lewat. lama sangat kitorang dekat bahau. so, jom lah balik. da sampai dekat parking moto, si anel ni nak beli tudung untuk mak dia pulak. tadi dekat dalam taknak beli. dah keluar masuk balik. buek kojo duo kali. ahh, ghasak lah. aku dengan capiq tunggu luar. tak kuasa nak masuk balik.

lepas dah beli tudung mak anel, kitorang pun bergerak la pulang.



dua gambar kat atas ni depan kedai fotostat. capiq fotostat ape tah. kelakar boys dua orang ni. haha.

anyway, hari ni best sangat dapat hang up dengan diorang. kelakar gila. lepas ni kita hang up lagi okay ? sorry sorry ? aku takkan lupa yang tu. thanks guys :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads