Sabtu, 1 Oktober 2011

05 di gemencheh - Google Blog Search

05 di gemencheh - Google Blog Search


PAS Negeri Sembilan: Prosedur bayaran kaunter <b>Gemas</b>

Posted: 08 Sep 2011 12:00 AM PDT

Prosedur bayaran kaunter Gemas
Aduan Rakyat Online – 8 Ogos 2011

Perkara yang ingin di ajukan adalah, masa penutupan perkhidmatan bayaran kompaun tempat letak kereta majlis daerah tampin di kaunter bayaran pejabat daerah dan tanah kecil wilayah gemas.

Untuk makluman,saya telah dikompaun di tempat letak kereta pasaraya giant tampin pada pukul 2.15 petang,petak 45 bertarikh 8.8.2011. Saya mengaku telah melakukan kesilapan memandangkan saya tidak mengetahui prosedur di tempat letak kereta berkenaan.

memandangkan saya mempunyai urusan rasmi di gemas,saya mengambil keputusan untuk membuat pembayaran di daerah gemas dan juga atas saranan saudara saya yang secara kebetulan mengetahui prosedure di jabatan daerah gemas.

Yang menjadi kemusykilan saya adalah,selaku penjawat awam saya juga mengetahui masa pembayaran dimana-mana jabatan kerajaan boleh dikatakan sama.

Selain itu diresit kompaun juga tertera pembayaran boleh dibuat di pejabat wilayah kecil daerah gemas bermula jam 8.00 pagi hingga 1 petang,manakala pukul 2 sehingga 4.30 petang.

akan tetapi setibanya saya di pejabat berkenaan saya dimaklumkan oleh petugas berkaitan:lelaki melayu dan india, kaunter sudah ditutup sedangkan baru pukul 3.15 petang.

terlalu awal bg organisasi kerajaan untuk menutup kutipan hasilnya.adakah kesilapan mencetak di resit ataupun kesilapan saya yang tidak mengetahui prosedur organisasi berkenaan.

Aduan telah dilakukan serta merta ke pejabat daerah tampin melalui telefon 064411601.

jawapan disana amat mengecewakan seolah-olah mempertikaikan kesahihan aduan saya dan meminta saya pergi semula ke kauter daerah gemas untuk melakukan pembayaran.

walaupun begitu kerana kesuntukan masa untuk pulang segera ke seremban,saya tidak dapat berbuat sedemikian.ketika kejadian seorang lelaki melayu dan india,manakala petugas wanita bertudung mengira hasil.

Disini saya bukan ingin mencari kesilapan sesiapa,tetapi dengan terjadinya kejadian sebegini,kekesalan wujud dihati saya.diharapkan penjelasan yang sebenarnya dpat diberikan supaya tidak akan wujud permasalahn yang sama kemudian hari yang akan menjejaskan prestasi atau pandangan masyarakat terhadap penjawat awam.sekian terima kasih.

penjawat awam kesal @ seremban.
By: mohd khusairi
http://www.aduanrakyat.com.my/prosedur-bayaran-kaunter-gemas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads