Rabu, 13 Julai 2011

05 di tampin - Google Blog Search

05 di tampin - Google Blog Search


Bicara Seorang Pengetua: BENGKEL THINKQUEST PPD <b>TAMPIN</b>...

Posted: 27 Jun 2011 11:39 AM PDT









SEMPENA dengan bengkel ThinkQuest Peringkat PPD Tampin yang diadakan di SMK Jelai Felda pada hari ini, 27 JUN 2011, SMK Taman Tuanku Jaafar telah turut sama menyertainya dengan menghantar seramai 8 orang pelajar tingkatan 4 bersama dengan seorang guru iaitu Encik B. Morgan untuk menghadirinya. Bengkel pada hari ini telah diasmikan oleh Pn. Siti Noredah Ujang, Timbalan PPD Tampin. Bengkel ini turut disertai oleh semua sekolah menengah di PPD Tampin dan beberapa buah sekolah rendah yang telah mendaftar di dalam TinkQuest. Bengkel dijalankan oleh Encik NoorHaslin Mokmin, Jurulatih Utama ThinkQuest dengan dibantu oleh beberapa orang pelajar ThinkQuest dari SMK Jelai felda.

Bagi SMK Taman Tuanku Jaafar, kita mengambil inisiatif untuk menghantar terus pelajar kita untuk belajar di SMK Jelai Felda selama 5 hari bermula pada hari ini sehingga hari jumaat nanti, Tujuan penghantaran pelajar ini adalah untuk mereka mendapatkan pengetahuan dan pengelaman secara langsung, tepat dan cepat daripada rakan-rakan mereka di SMK Jelai Felda yang telah jauh berkemahiran tinggi. Diharapkan melalui cara ini , pelajar kita ini akan lebih cepat faham dan dapat memberikan fokus dan perhatian khusus untuk melaksanakan tugasan ini.

Para pelajar ini akan tinggal dan belajar bersama-sama pelajar SMK Jelai Felda. Pada waktu pagi mereka akan belajar seperti biasa bersama pelajar-pelajar lain dan pada sebelah petang dan malam mereka akan belajar serta menyediakan projek untuk ThinkQuest dan Project Base Learning mereka. Diharapkan sekembalinya mereka ke sekolah nanti , mereka akan menjadi kelompok pertama pembimbing program ThinkQuest di sekolah kita dan bertanggungjawab menyebarkan pengetahuan dan pengalaman serta melatih barisan pelapis baru di dalam thinkQuest dan PBL. Upucara penyerahan pelajar-pelajar ini telah dilakukan oleh Tuan Pengetaua SMK Taman Tuanku Jaafar kepada Pengetua SMK Jelai Felda. Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada SMK JelaiFelda, khususnya Tuan pengetua, Encik Kamaruzaaman yang telah sudi meerima pelajar-pelajar kita serta turut memberikan kerjasama sama guru-guru untuk memerhatikan pelajar kita semasa di sana. Terima kasih juga terutamanya kepada EncikNoorHaslin dan isteri yang sanggup bersusah payah menjayakan projek ini di samping kesudiaan Pn. Zarina untuk bermalam bersama pelajar-pelajar perempuan kita di sekolah. Turut diucapkan terima kasih kepada pelajar ThinkQuest SMK Jelai Felda yang sudi menerima, menemani dan bermalam bersamapelajar kita pada sepanjang 5 hari mereka berada di sana. Semoga jalinan kerjasama ini akan berterusan dan kita akan maju bersama di dalam dunia ICT khususnya di dalam projek ThinkQuest dan PBL ini. Sekalung tahniah juga kepada Pengetua SMK Dato Abdullah, Mejar Tahir yang sudi memberikan perkhidmatan van sekolah beliau untuk membawa pelajar kita ke Jelai felda dan mengambil mereka balik pada 31 Jun nanti..

Terima kasih juga kepad PKG Tampin, Gemas dan Gemenceh yang sudi membantu di dalam projek ini. Bagi pelajar kita ini, kita telah meletakkan sasaran mendapat kedudukan tempat ketiga sekurang-kurangnya pada tahun 2012. Insya Allah, kita pasti berjaya jika kita punyai keinginan di samping usaha yang hebat...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads