Sabtu, 23 Julai 2011

05 di serting - Google Blog Search

05 di serting - Google Blog Search


MMESYUARAT BIRO MASYARAKAT FELDA DAN ORANG ASAL KE-5 <b>DI</b>

Posted: 22 Jul 2011 03:37 AM PDT

Mesyuarat Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal kali ke-5 di Pejabat KEADILAN Cabang Jempol di Serting meluluskan ketetapan seperti berikut:
1. Menerima keputusan Forum Dasar Tanah Orang Asal di Seremban iaitu Tanah Orang Asal termasuk Tanah Rayau, Tanah Adat, Tanah Kubur, Tanah Ladang dan Tanah Kampong (termasuk kawasan kemudahan awam) hendaklah diwartakan dan didalam kawasan yang diwartakan itu bagi sesiapa penghuni yang berhajat kepada tanah (untuk membina rumah) bolehlah memohon geran tanah; dan dasar yang disetujui oleh 2 kelompok Orang Asal iaitu yang bersetuju supaya tanah orang asal digerankan dan kelompok yang tidak bersetuju dengan tanah yang digerankan hendaklah menjadi dasar yang diperjuangkan oleh Parti Keadilan Rakyat; dan Sdr Haji Suhaimi Said selaku anggota MPP hendaklah membentangkan dasar ini untuk diterima didalam mesyuarat MPP akan datang.
2. Lawatan Kerja Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan menjelajah 18 rancangan Felda dan perkampongan Orang Asal di Negeri Johor bermula dari 27hb Julai dan berakhir pada 30hb Julai 2011, dan pada 30hb Julai 2011 jam 10.00 pagi akan diadakan pertemuan diantara Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Pusat dengan Biro itu di Negeri Johor dengan mengundang semua Ketua-Ketua Cabang yang didalam kawasan masing-masing mempunyai rancangan Felda.
3. Semua Borang Penyertaan untuk menjadi Peneroka Baru Felda akan dikembalikan kepada Biro Masyarakat Felda pada bulan Ramadhan bagi rancangan-rancangan Felda yang sudah menerima borang tawaran tersebut; dan tawaran akan dilancarkan semula kepada rancangan-rancangan Felda yang belum membuat pelancaran selepas bulan Ramadhan.
4. Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri anjuran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan diadakan pada 4hb September 2011 di Pejabat PKR Cabang Tampin jam 4.00 petang dan di Felda Palong 9 jam 9.00 malam.
5. Lawatan Kerja Biro ke rancangan-rancangan Felda Negeri Melaka, Selangor, Perak dan Pahang akan diteruskan selepas bulan Ramadhan.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads