Jumaat, 21 September 2012

05 di teluk kemang - Google Blog Search

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Salam Aidiladha <b>di Teluk Kemang</b> - You, you, you.. inspire me

Posted: 08 Nov 2011 05:20 AM PST

Salam & Hi;

konon nak update entry malam tadi tapi ngantuk yang amat. plus nak setkan diri sendiri mesti tidur sebelum pukul 12tengahmalam. jadi, semalam dah dekat pukul 12tengahmalam lalu cepat2 tutup laptop dan zzzzzz…

okay2, ni cerita masa raya haji hari tu. dah settle beraya semua satu family, petang tu kami sekeluarga keluar ke Teluk Kemang. satu sebab adalah hujung minggu satu2nya waktu berhari keluarga. lagipun, auji sukaaaaa sangat berjalan. dia kan dah pandai jalan. baru ni dah pandai berlari lari anak. alahaiii comel. terkedek kedek. geramlah.

jadi, kat teluk kemang tu ada dataran. kat situ macam2 ada. ada kuda. ada kereta kuda. ada budak2 main kereta. main basikal yang macam kereta, hmm tatau lah nak describe macamana bentuk dia. jadi, kalau ramai2 orang ni memang laaaa kesukaan auji. auji happy, kami pun happy.

entah apala daddy duk cerita kat auji ni ha. tunjuk cat kot. kami tak pergi pantai pun. saja taknak bagi auji main pasir. dah jalan2, pusing2 kat situ kami terus pergi minum. hubby minum air kelapa. yummy.

alaaaaaaa.. tengoklah gaya anak beranak. mummy pantang nampak tempat duduk. jalan sikit duduk. jalan sikit duduk. letih wooo kejar auji berjalan. auji dahla sukahati dia je nak tegur semua orang. alahaiii.

oklah, tatah semua. nanti sambung lagi. i miss you rifdhi auji ! oh, auji dah pandai cakap bak, bak, bak. bak tu tandanya mintak barang. kalau kita tak bagi, dia cakap yah, yahhh, yah. maksudnya, takpayah. hahaha. muahhh sayang anak mummy mutukmatam tu !

This entry was posted on Tuesday, November 8th, 2011 at 9:20 pm and is filed under babyboo, Balik Kampung. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

05 di paroi - Google Blog Search

05 di paroi - Google Blog Search


Penantian penduduk <b>di</b> sekitar <b>Paroi</b> berakhir | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 05:31 AM PDT

SENAWANG, 06 Julai – Kerajaan Negeri membuktikan bahawa janji yang dikota selama ini akan terlaksana tidak lama lagi dengan terbinanya sebuah Dewan Orang Ramai pada Januari 2013 kelak.

Kata Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Haji Mohamad Bin Haji Hasan, dewan ini merupakan salah satu kemudahan yang dinanti-nantikan oleh penduduk di Paroi, Flat Seroja, Kampung Sentosa, Taman Tasik Jaya dan di kawasan sekitarnya.

"Oleh kerana kepadatan penduduk di segenap kawasan ini dan setelah mendapati tiada kemudahan untuk orang ramai, maka kerajaan negeri telah mempertimbangkan permohonan penduduk untuk membina sebuah dewan orang ramai," ujar beliau.

Menurut beliau, projek yang berkeluasan 80 x 120 kaki persegi ini akan menempatkan sebanyak 70 lot tempat letak kereta, sebuah pentas dan sebuah gelanggang futsal di atas tapak yang sama.

"Projek yang menelan belanja RM1.8 juta ini boleh memuatkan seramai lebih kurang 1000 orang dan pelbagai aktiviti upacara boleh dijalankan seperti majlis perkahwinan, program kemasyarakatan, acara kesukanan dan riadah," jelas beliau ketika berucap dalam Majlis Pecah Tanah Pembinaan Dewan Orang Ramai Taman Tasik Jaya di tapak pembinaan Dewan Taman Tasik Jaya, di sini, hari ini.

Beliau berharap agar kontraktor yang dipilih untuk menjalankan kerja-kerja pembinaan dewan ini dapat mematuhi  tempoh yang telah ditetapkan iaitu selama enam bulan mulai esok.

Dalam majlis tersebut, Menteri Besar turut menyampaikan alatan sukan kepada badan-badan NGO belia dan sukan.

Hadir sama, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Seremban dan Nilai, Dato' Haji Abd. Halim Bin Haji Abd. Latif, Ahli Dewan Negara, Senator Dato' Mohammed Najeeb Bin Abdullah, dan Ahli Parlimen Rembau, Tuan Haji Khairy Jamaluddin Bin Abu Bakar.

Oleh : Ainaa@n9kini.com

05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


CSQ Training <b>di</b> MRSM <b>Kuala Klawang</b>, NS - Walk Your Talk

Posted: 04 Sep 2012 12:11 AM PDT

CSQ Training di MRSM Kuala Klawang
SESI MOMENTUM AKHIR PEPERIKSAAN
Tarikh               : 31 Ogos 2012
Peserta            : Pelajar Tingkatan 3 MRSM Kuala Klawang, Negeri Sembilan










05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


TAMAN DESARIA 71800 <b>NILAI NEGERI SEMBILAN</b> - SEMAKIN <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2012 07:16 AM PDT


05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Durian <b>di Port Dickson</b> - Sop Nama Saya | SOP.NAME.MY

Posted: 04 Jul 2012 08:45 AM PDT

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Update ringkas berada di Port Dickson yang mana tidak banyak aktiviti yang dapat dilakukan ketika di sini. Jadual sangat penuh, sukar untuk bergerak dan buat aktiviti yang menarik. Jika ada kelapangan, boleh juga layan Go Kart atau extream ATV yang ada di Port Dickson.

Malam ini ke Batu 4, Port Dickson untuk minum-minum. Ada penjual durian di sini, boleh juga merasa udang merah dan D2. Tidak makan banyak tetapi sekadar merasa. Agak mahal juga durian di sini, RM15 sekilo untuk udang merah dan D2 dan D24.

Pertama kali mencuba durian D2 yang mana biji sangat nipis dan ada yang tiada langsung. Memang sedap rasanya dan cukup "cow" rasa durian.

Di Kuala Lumpur lagi banyak rasanya yang jual durian, rasanya :)




Description: Durian di Port Dickson, Rating: 5, Reviewer: Sop Nama Saya, ItemReviewed: Durian di Port Dickson

Berada <b>di Port Dickson</b> Golf & Country Club - Sop Nama Saya | SOP <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 03:25 AM PDT

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Sop dari semalam berada di Port Dickson Golf & Country Club atas urusan kerja. Sop sampai di Port Dickson Golf & Country Club jam 1.30 petang.

Dari Kuala Lumpur ke Port Dickson tidak jauh pun, kan? Nasib baik masa bertolak tidak hujan seperti sebelah petang sehingga banjir teruk! Sebelah malam baru Sop tahu yang Serdang dan Kuala Lumpur banjir.

Sop pertama kali berada di Port Dickson Golf & Country Club, Negeri Sembilan ini. Semasa lihat peta dari Google Maps sudah boleh agak ia berada di area mana. Tidak sudah untuk mencarinya. Review mengenai hotel ini akan dibuat dalam entry lain.

Kepada rakan yang tinggal di Port Dickson, bolehlah keluar minum teh tarik malam ini selepas Sop selesai tugasan. Esok sudah hendak balik ke Kuala Lumpur. 3 hari sahaja Sop berada di sini.

Semalam tidak sempat hendak membuat review blog kerana jadual aktiviti agak penuh. Tidak kesempatan pula hendak mengolah ayat kerana kepenatan :) Biasa Sop buat review ditengah malam kerana ketika itu, idea lebih banyak. Hehehe

Sekarang menulis pun menggunakan handphone sebab malas hendak mengadap laptop.


Description: Berada di Port Dickson Golf & Country Club, Rating: 5, Reviewer: Sop Nama Saya, ItemReviewed: Berada di Port Dickson Golf & Country Club

05 di lukut - Google Blog Search

05 di lukut - Google Blog Search


Teres Setingkat <b>di</b> D&#39;Ambang Kota <b>Lukut</b>-PORT - Blog

Posted: 03 Jul 2012 07:34 PM PDT

Teres 1 Tingkat Taman D'ambang Kota Lukut Port Dickson untuk dijual segera :
- Freehold
- Berdekatan Pantai Telok Kemang
- Berdekatan kem askar Port Dickson
- Rumah tidak pernah diduduki sejak dari rumah siap. Masih seperti baru
- Kedaan rumah amat baik
- Suasana kejiranan yang tenang dan aman
- Harga RM90,000 (nego sampai jadi)
- Berminat hubungi : eN. hiLmi-0199758782

Khamis, 20 September 2012

05 di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


Khidmat bekam untuk lelaki <b>di Seremban</b> - PENA SEORANG <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 11:13 PM PDT

Assalamualaikum..

Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkan khidmat bekam bolehlah menghantar sms ke no 019-2037877 (saudara Khirman) untuk temujanji. Jadual bekam adalah seperti di bawah:

Isnin -  Jumaat : 9.00 malam - 10.30 malam

Sabtu & Ahad : 11.00 pagi - 9.00 malam

Alamat: Taman Warisan Puteri Presint 4, Jalan Sikamat, Seremban.

Kos bekam: RM5.00 per cup.



05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


PKG <b>KUALA KLAWANG</b>: PENGGREDAN PSS 2012 <b>DI</b> SK KUALA <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 09:10 PM PDT


TARIKH : 13 OGOS 2012
MASA : 10.30 PAGI - 12.00 TGH
PEGAWAI TERLIBAT :
1. EN. ROSLE BIN YAHAYA - PTP 1
2. PN SRI RAHAYU HARYANI BT ABD GHAFAR - JTK
3. PN ROSLINA BT NORLAMIN  - GURU GPM

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


Bercuti bersama yang tersayang <b>di Port Dickson</b> - Epal Merah Epal <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2012 07:30 PM PDT


Sebenarnya perancangan nak g sana bulan 6 lagi..
Nak sambut ulang tahun katakan..
tapi bnyak pula masalahnya..
last-last pas raya gak kiteorang betul-betul dapat pergi...
Sapa yang tengah mencari tempat penginapan di port dickson boleh la baca smpai habis OK cerita saya ni..mana tau masa nak search tetiba saya punya blog paling atas list..hehehe berangan

Kiteorang nak g PD hari sabtu pagi..tapi hari jumaat baru terhegeh-hegeh nak search tempat penginapan yang cantik dan berbaloi..

Akhirnya,dengan budget yang ada..kata sepakat telah memilih hotel sri malaysia...pilih jer lom booking pon..tawakal je hope ade bilik kosong..


Hajat dihati nak tengok matahari terbit..so dari KL,kul 4.30pg dah bngun..prepare ape yang patut then kul 5.30 bertolak..
kul 6.30 dah sampai PD..after solat subuh terus g cari hotel dulu..
mau booking untuk masuk petang nnti..

seb baik u..bilik tinggal 2 je kosong..itu pon bilik 2 katil single...nak tak nak ambik gak la..nak cari hotel yang lain...check semalam kat tenet bnyak yang dah full...hotel 1 bintang adalah..tapi xbest kot..xde pemandangan yang cantik gitew...

Bilik untuk 1 malam hanya RM 170 include dengan breakfast...ok la kan..harga ni untuk hari sabtu Ahad,kalau hari biasa lagi murah tapi kalau public holiday lagi mahal..

Bila semua dah setel..time to mandi pantai..seb baik laki aku ni dah familiar dengan tempat ni...dia p cari port yang best sikit..tak ramai orang sangat..ala kat blue logoon ..atas sikit dari teluk kemang kot..dah la air pasang,rasa cam dah jauh je pergi..bila dah bngun...ala baru kat pinggang ke..??best woo..3 jam gak la berendam..pas tu bila matahari dah naik..tak tahan panas..terus naik,mandi balik kat toilet.toilet kat sini memang bersih dari tempat yang lain cam teluk kemang..kat dalam pon xde la berpasir je lantai..selesa..then,kiteorang menuju destinasi seterusnya ke teluk kemang,mencari makan...lapar kot...kat kawasan tu ada cam bazar...dapat la cari souvenir tuk bawak balik...

abaikan botol kat belakang..cam ne leh tak perasan...rosak gambar gua..


muka kebulur...seb baik bawak bekal..





bila dah kenyang,tgk jam baru kul 1.00,lagi 2 jam tuk check in..penatnya...
lepak kat depan hotel je la..cian laki aku..sampai tertidur..ponat ye bang..
receptionist pon cam paham2 je..kul 1.30 dia kol cakap bilik dah siap..yeeeehaaaa..
Mandi...Solat....then tidurr....krohhhhh

kul 5ptg baru bngun..pedihnya mata,tak nak tidur petang..kang sakit kepala..terus bukak internet...seb baik ada free wifi..

Perut dah lapar ni,,,pas maghrib terus ke medan selera ikan bakar..
seb baik g awal...kalau lambat sikit..mesti penuh giler..






boleh tahan sedapnya..harganya takde la mahal sesangat...
Total semua air + lauk + nasi 3minggan = RM42.00

Jom ambik angin malam kat pantai jap..seb baik hotel kat depan pantai je...park kat hotel pas tu jalan kaki je p pantai...so tak de la nak berebut parking...
kul 11 dah..balik tidor la...Esok kene bngun awal,free breakfast..dari kul 7.30 sampai 10.00 sahaja..
Menu pagi tu..
1)Nasi Lemak = boleh la
2)Mee Goreng = Boleh tahan
3)Bubur nasi = Sedap
4)Roti bakar = i like
5)cereal = i like
6)buah betik = tawar la
7)air teh = humm dap
8) air kopi = wooo,pekatnya
9)air orange = masamnya
kesimpulannya,semua menu dapat ku rasa..tamaknya...
Dah kenyang,lepak je la kat bilik sampai kol 12..tunggu untuk check out je...
bila dah check out,tekak terasa nak makan ais cream plak..
pusing-pusing kat situ terus jumpa ice room..




kul 3.00petang,kiteorang dah sampai umah..PENATNYA

*akibat aku hanya makan ais cream..perut aku lapo..
terus rendam maggi..asal rasa pelik plak maggi hari ni..??
masuk angin ke..??lapar punya pasal..licin gak aku makan..
cik suami..??dah lama diulit mimpi...
2 jam kemudian..perut start memlas-mulas
ah sudah..kene cittt biittt la plak.tak brehenti-henti ulang alik p tandas..
complete ngan muntah skali...mc la jawabnya esok hari...hummm

Blog Suka Hati Aku: Bersuka-ria <b>di Port Dickson</b>

Posted: 05 Sep 2012 10:16 PM PDT

Bersuka-rialah sgtkan..hehe. Suami akulah yang berianya nak bawa pergi PD. Satu sebabnya nak bawa anak mandi laut sbb Kasyah tak pernah lagi mandi laut. Lepas tu PD dekat and akupun tak pernah pergi. Mula2 aku malas nak pergi sbb aku kureng suka mandi laut sbb panas. dahla kulit tak berapa nak cerah. Kang kalo mandi laut lagi bersinar pulak kulit aku..huahuahua.. Tapi last2 pergi gak hari ahad haritu. Itupun kami gerak pukul 1.30 ptg lepas siap kemas rumah makan nasi bagai.

Perjalan mengambil masa lebih kurang 1 jam setengah. Apsal lama? Sebab kami ikut jalan dalam. Tak lalu tolpun. Jimat. Hehe. Kami ikut jalan nak ke KLIA pastu belok ke salak tinggi, sepang, tanah merah, lukut pastu sampai PD. Best gak ikut jalan lama sbb dpt pengalaman baru. Ikut tol jek boring.

Pukul 3 baru kami sampai kat Teluk Kemang. Orang boleh tahan ramai. Kebetulan masa ni ada karnival sempena merdeka so adalah byk orang berjual mcm expo tu.

Sepanjang pantai memang penuh dgn kanopi ni. So kalau ko nak bentang tikar silalah bentang di belakang kanopi ataupun di depan kanopi. Panas toksah citer. Terbakar beb. Disebabkan kami langsung tak bawa pape so decide gi tanya2 harga sewa kanopi tu. Kena pandai bargain sbb diorang letak harga sesuka hati je. Masa suami aku tnya kat akak kedai jual rojak buah, die kate kanopi depna kedai tu die punye. Harga RM20 tak kisah berapa lama. So kami setuju. Alih2 anak die kata RM40 pulak. Bile kitorang ckp mak die bg RM20 je terus die malu...

Pose sat. Masa ni tgh panas lagi. So kitorang tunggu dulu. Tapi Kasyah memang dah menggelitik nak mandi. Sibuk tarik tgn aku. Sorry sayang, mama tak kuasa nak mandi laut berpasir ni. Ajak papa.

Pukul 4 barulah redup so apalgi, terjunnnn.. Ko tgk Kasyah tu nak lepas sbb nak main airlah.

Payah bebeno nak ngambik gambo budak ini sbb sibuk nak main je..

Pastukan kemain berlagak taknak papa die pegang. Nak main sendiri okay.

Ini budak beberapa kali tenggelam dipukul ombak. Yela diekan kecik. Mana mampu nak thn ombak yang menghempas pantai. Ayatttt!

Lepas mandi baru perasan ada calar kat pipi die. Entah kena apalah. Pasir kot.

Gambar tuan tnaah kedaung kena ada. Tak pasal2 kaki aku jejak air. Most of the time memang aku dok kat kanopi jek. Lepak2 santai.


Lepas sejam, suami aku ajak naik sbb dah tak larat nak layan Kasyah. lagipun tangan die dah kecut habis. Tapi kemain mangamuklah die sbb tak puas main lagi. hoi, berapa lama nak puas?

Sebelum balik amik gambar dulu. Sempatlah beli sikit2 sotong2 kering tu. Kami gerak pukul 6 dan sampai umah lebih kurang pukul 7 lebih. Lepas tu masing2 terbongkang penat..huhuhu.

p/s:Bila nak jogging ni???

05 di lukut - Google Blog Search

05 di lukut - Google Blog Search


Melawat pesakit pesakit <b>di</b> kawasan <b>Lukut</b> - Kelab Perhubungan <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:57 AM PDT


Dr Harris Abdullah, Encik Balakrishnan (Ahli Majlis MPN) dan Encik Rajenthiran dari Kelab Perhubungan Rakyat 1 Malaysia melawat pesakit sakit di Kawasan Lukut dengan Penyelaras BN Lukut En Vincent Yau.

Tujuan lawatan ini adalah untuk membantu pesakit pesakit yang memerlukan bantuan kewangan dan disamping  untuk memberi sokongan moral.






di negeri sembilan - Google Blog Search

di negeri sembilan - Google Blog Search


17 bayi merdeka dilahirkan <b>di Negeri Sembilan</b> | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2012 08:36 AM PDT

SEREMBAN, 31 Ogos – Hari Kemerdekaan Ke-55 amat memberi makna kepada kaum ibu yang melahirkan bayi mereka pada tarikh istimewa ini.

Yang Dipertua Pekerti, Raja Datin Seri Hajah Salbiah Tengku Nujumudin meluangkan masa melawat kaum ibu yang selamat melahirkan bayi mereka di Wad 1, Hospital Tuanku Jaafar, Seremban, di sini, hari ini.

Beliau yang hadir bersama ahli-ahli Pekerti beramah mesra bersama ibu-ibu di wad tersebut dan beliau turut menyumbangkan hamper berupa barangan bayi kepada semua para ibu .

Difahamkan, seramai 17 bayi merdeka dilahirkan di hospital kerajaan di negeri bermula tengah malam sehingga 12 tengah hari, kata Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Sembilan, Dato' Dr. Zailan Adnan.

Salah seorang pesakit yang telah melahirkan bayi lelaki di hari merdeka, Puan Zanariah Bt Yusof, 26, berkata,beliau selamat melahirkan bayi seberat 3.9kilogram pada jam 5.12 pagi tadi dan ini berupakan anak beliau yang ke-2.

Sementara itu, bapa kepada bayi merdeka, Shaiful Azmi, 35, yang berasal dari Kuala Pilah amat gembira sekali kerana rezeki beliau mendapat bayi merdeka seberat 4.0 kilogram pada 9.30 pagi tadi.

Oleh : Ainaa@n9kini.com

Rabu, 19 September 2012

05 di rasah - Google Blog Search

05 di rasah - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Umno: Sukar <b>di Rasah</b>, mudah di Telok Kemang

Posted: 20 Apr 2012 10:39 PM PDT

Kata AJK bahagian, Shukor Jeemuan, "ia lebih sukar kerana pengundi muda langsung tidak mahu mendekati Umno."

PETALING JAYA: Umno Parlimen Rasah di Negeri Sembilan menghadapi masalah dalam  pilihan raya umum ke 13 kerana sikap pengundi Melayu termasuk ahli dan penyokong Umno tidak mahu menyokong BN.

Kata AJK bahagian, Shukor Jeemuan, "ia lebih sukar kerana pengundi muda langsung tidak mahu mendekati Umno."

"Saya boleh kata, 100 peratus pegawai kerajaan yang bekerja di KLIA tetapi mengundi di Parlimen Rasah tidak menyokong Umno.

"Manakala pengundi muda pula apa yang kerajaan BN buat sekarang cuma buang masa, mereka mahu Pakatan Rakyat memerintah.

"Hanya mereka yang berumur 40 tahun ke atas yang menyokong BN (Umno)," katanya yang juga ketua Umno Kampung Jiam.

Bagaimanapun, tambah Shukor, BN boleh merampas semula kerusi Parlimen Rasah dari DAP jika penyokong BN bersatu.

`Bencana berakhir'

Katanya, apa yang berlaku sekarang ialah orang Cina tidak mahu menyokong calon Melayu BN, walaupun mereka boleh menerima calon bukan Melayu.

Parlimen Rasah dimenangi Anthony Loke, ketua Pemuda DAP selepas mengalahkan calon BN Datuk Dr Yeow Chai Thiam.

Dalam tinjauan di Parlimen Telok Kemang yang kini diwakili PKR, Umno menyatakan parti itu akan merampas semula kerusi berkenaan dalam PRU 13.

"Bencana 2008 akan berakhir," kata seorang AJK yang tidak mahu nama disiarkan.

Pada 2008, Pengerusi PKR negeri, Datuk Kamarul Bahrin Abbas mengalahkan calon BN, Datuk S. Sothinathan dengan majoriti 2, 800 undi.

Menurut satu sumber, Tan Sri Isa Samad berkemungkinan besar akan dicalonkan bertanding di Parlimen tersebut dalam pilihan raya umum 13

05 di tampin - Google Blog Search

05 di tampin - Google Blog Search


&#39;Rampas semula Dun Repah&#39; | umnons.org

Posted: 10 Sep 2012 08:44 AM PDT

TAMPIN – Umno Bahagian Tampin yakin kerusi yang dimenangi pembangkang sebelum ini di bahagian Dewan Undangan Negeri (Dun) Repah mampu ditawan kembali dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Shaziman (tiga, kiri) menyampaikan anugerah kepada cawangan terbaik sempena majlis itu di Dewan Bandaran Tampin, kelmarin.

Ketua Umno Bahagian Tampin, Datuk Seri Shaziman Abu Mansor berkata, keyakinan itu berdasarkan gerak kerja dari peringkat pucuk pimpinan hinggalah ke peringkat akar umbi yang dilakukan dengan menyelami masalah rakyat serta berusaha menyelesaikannya.

Menurutnya, tampil dengan gerak kerja mudah dan tepat, setiap masalah rakyat terutama berkaitan keperluan untuk memiliki kerusi roda tidak memerlukan tempoh atau proses yang panjang kerana ia diserahkan secara terus kepada pemohon melalui pemimpin akar umbi.

"Kita yakin dengan kesediaan untuk terus menerus memberikan bantuan kepada rakyat di Dun Repah walaupun tewas PRU lalu boleh dilihat melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) dan pemimpin akar umbi yang sentiasa mendekati rakyat, kita boleh memenangi kembali hati rakyat.

"Malah, kita cukup yakin dalam PRU13 ini, kita mampu merampas kembali Dun Repah dan mempertahankan kemenangan kerusi di dua lagi DUun iaitu Gemas dan Gemencheh serta kerusi Parlimen Tampin," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui pada Majlis Perasmian Persidangan Tahunan Umno Bahagian Tampin di Dewan Bandaran Tampin, dekat sini, kelmarin.

Hadir sama, Ketua Wanita Umno Bahagian Tampin, Datuk Zainab Nasir; Ketua Pemuda Umno Bahagian, Mohd Isam Mohd Isa dan Ketua Puteri Umno Bahagian, Noramalina Abd Wahab.

Pada majlis itu, Shaziman turut menyampaikan Anugerah Khas Jasamu Dikenang Lelaki dan Perempuan di mana masing-masing dimenangi Allahyarham Kassim Ahmad dan Ismariah Ismail. Manakala anugerah Cawangan Terbaik dimenangi Umno Cawangan Kampung Pondoi.

Sementara itu, Shaziman berkata, sempena mesyuarat itu, pihaknya akan membahaskan usul membabitkan isu-isu berkaitan PRU13 melibatkan survival Barisan Nasional khususnya Umno dalam PRU berkenaan.

"Dalam PRU13 bukan emas, gangsa, perak yang kita pertaruhkan atau wang tetapi perjuangan pemimpin terdahulu yang sudah berusaha berhabisan bagi memastikan negara ini mengecap kemerdekaan," katanya.

Sumber: SinarHarian

05 di mambau - Google Blog Search

05 di mambau - Google Blog Search


Rumah Nabil <b>Di Mambau</b> Dipecah Masuk ~ ZABEL TECH CENTRE

Posted: 29 Feb 2012 06:51 PM PST

[unable to retrieve full-text content]SEREMBAN – Kediaman pelawak terkenal tanah air, Ahmad Nabil Ahmad atau lebih dikenali sebagai Nabil dipecah masuk sekumpulan penjenayah di Kampung Masjid, Mambau di sini hari ini. Kejadian dipercayai berlaku ...

05 di kuala klawang - Google Blog Search

05 di kuala klawang - Google Blog Search


PKG <b>KUALA KLAWANG</b>: PENGGREDAN PSS 2012 <b>DI</b> SK DATUK <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2012 06:42 PM PDT


TARIKH : 10 OGOS 2012
MASA : 08.30 PAGI - 10.00 PAGI
PEGAWAI TERLIBAT :
1. EN. ROSLE BIN YAHAYA - PTP 1
2. PN SRI RAHAYU HARYANI BT ABD GHAFAR - JTK
3. EN. MOHD HAFIZ BIN DAMAN HURI - GURU GPM



05 di jelebu - Google Blog Search

05 di jelebu - Google Blog Search


Motivasi Kecemerlangan Pelajar <b>di</b> SMK DUMA, <b>Jelebu</b>

Posted: 05 Sep 2012 07:07 PM PDT

2 September 2012, Jelebu : Satu Program Motivasi Kecemerlangan Pelajar (STUDYTHON) telah diadakan khusus buat para pelajar yang bakal menduduki peperiksaan di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Undang Musa Al-Haj (SMKDUMA) di Kuala Klawang, Jelebu.
Program ini diadakan khusus buat para pelajar yang bakal menduduki peperiksaan PMR, SPM dan STPM bagi tahun 2012 ini. 
Program ceramah bertajuk "Tips-Tips Persediaan Saat Akhir" ini telah disampaikan oleh Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Ceramah beliau telah berlangsung mulai jam 10.30 pagi hingga ke jam 1.00 petang.
Dengan ini EDITOR mengucapkan selamat maju jaya buat para pelajar yang bakal menduduki peperiksaan pada tahun ini. Dengan ini juga dikongsikan bersama gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang progranm ceramah Sdr Syamsul berlangsung.

Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Jelebu</b>

Posted: 18 Jul 2012 09:52 PM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada calon-calon Bumiputera Warganegara Malaysia (keutamaan diberikan kepada anak Negeri Sembilan) yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Daerah Jelebu, Negeri Sembilan Darul Khusus.

1. JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR & DESA

Permohonan hendaklah dibuat di dalam Borang Perjawatan Majlis Daerah Jelebu yang
boleh didapati sendiri di :-

BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
PEJABAT MAJLIS DAERAH JELEBU
71600 KUALA KLAWANG, JELEBU
NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS
NO. TELEFON : 06-6136991 / 06-6136479

atau;

Muat turun borang permohonan dari laman web Majlis Daerah Jelebu; http://www.mdjelebu.gov.my

Permohonan yang telah lengkap diisi, hendaklah dihantar ke alamat berikut dengan mencatatkan
nama jawatan yang dipohon disebelah kiri sampul surat tersebut :

MAJLIS DAERAH JELEBU
71600 KUALA KLAWANG, JELEBU
NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS

Tarikh tutup permohonan ialah pada : 30 Ogos 2012

Maklumat Lanjut Iklan Jawatan Sila Klik Sini
Borang Permohonan Sila Klik Sini

05 di kuala pilah - Google Blog Search

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Virgin Coconut Oil <b>di KUALA PILAH</b> | si lurus bendul

Posted: 12 Sep 2012 08:18 AM PDT

Assalamualaikum semua. ok. dah berzaman tak ber-blog. kali ni aku update sempena aku dah pindah pusat operasi penjualan VCO-Catalyst Softgel. (walaupon aku dah lama pindah. baru nak update) HAHA... tapi tu semua tak penting. yang penting adalah sekarang penjualan beroperasi di


SEREMBAN

BANDAR SERI SENDAYAN

DAN KUALA PILAH


ketiga tiga tempat ni aku boleh delivery secara percuma dan ada diskaun yang akan diberikan kalau pembelian melebihi dari 3 kotak VCO Softgel ni.
tempat tempat yang lain, boleh juga nak order, tapi aku akan hantar melalui post dan anda semua akan dikenakan cas post laju la. tapi jangan bimbang sebab untuk bulan september ini aku promosikan cas post hanyalah RM2 sahaja. 

ok. kalau berminat boleh carik aku kat facebook
https://www.facebook.com/nadzirahishak1901a

tau lebih mudah boleh call aku terus 
013-7045915 - nazirah

sekali lagi, VCO SOFTGEL HANYA RM39.90 SAHAJA

TERIMA KASIH SEMUA.

-nazishak, 2012-



ads