Isnin, 6 Januari 2014

di negeri sembilan - Google Blog Search

di negeri sembilan - Google Blog Search


Sambutan Tahun Baharu <b>di Negeri Sembilan</b> meriah | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2014 06:36 PM PST

SEREMBAN 02 Jan. – Orang ramai membanjiri kawasan padang Majlis Perbandaran Seremban (MPS) di sini bagi meraikan sambutan ambang Tahun Baharu 2014 dalam suasana muhibah dan ceria.

SEBAHAGIAN daripada orang ramai menyambut Tahun Baharu 2014 di Dataran MPS Seremban, Negeri Sembilan, malam kelmarin.

Kira-kira 10,000 rakyat pelbagai kaum hadir sejak pukul 8 malam tadi untuk bersama-sama meraikannya sebelum menyaksikan konsert yang dijayakan oleh artis-artis tempatan.

Rakyat hadir di padang MPS, selain di Dataran Seremban serta Dataran Senawang, atas semangat kenegaraan kukuh walaupun acara sambutan rasmi tidak dilakukan kerajaan negeri.

Acara kemuncak adalah persembahan bunga api selama lima minit, selepas artis-artis jemputan menyanyikan lagu Isabela di pentas utama.

Sementara itu di Felda Jaya, Bandar Baru Serting, Jempol kira-kira 5,000 orang berkumpul di situ untuk menyaksikan konsert artis tempatan sempena sambutan ambang tahun baharu.

Dalam pada itu, di Batu 4, pantai Saujana, Port Dickson pula, telah berlangsung pertandingan futsal yang disertai belia sementara menunggu sambutan ambang tahun baharu.

Dianggarkan kira-kira 3,000 orang telah membanjiri kawasan pantai peranginan itu untuk menyaksikan persembahan bunga api yang juga berlangsung selama kira-kira lima minit.

Turut kelihatan beberapa pengunjung berkelah dan berkhemah di pantai berkenaan bersama keluarga dan rakan, manakala gerai jualan terus dibuka sehingga awal pagi ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads