Khamis, 19 Disember 2013

05 di mantin - Google Blog Search

05 di mantin - Google Blog Search


Kata Hatiku Berbicara~: Rompakan <b>di Mantin</b>

Posted: 15 Dec 2013 06:32 PM PST

Assalamualaikum...

Minggu lepas.. satu kejadian rompakan berlaku di rumah makcik aku kat Mantin...

huhu... buat masa sekarang ni..makcik aku masih trauma bila teringat kejadian yg menimpa beliau...

waktu tu.. tinggal dia dan anak buah yg masih kecil.. berusia hampir 2 tahun..

pada awalnya..makcik aku sangka 2 orang lelaki yg menaiki motor meronda di hadapan rumah beliau merupakan polis yg meronda..sebab mereka berpakaian hitam... (setahu aku..kalo polis yg meronda ni..dorang akan pakai baju uniform polis)

pastu..makcik aku rasa xsedap hati, masuk laa dalam rumah selepas selesai basuh baju.. (tanpa mengunci pagar) dan entah macam mana..dia nampak 2 org lelaki tersebut lompat atas tembok... cepat2 makcik aku cuba tutup pagar.. tapi xsempat nak lock.. hanya sempat tutup sliding door dan menahan dari perompak tu masuk...

tapi, perompak ni dah nekad... mereka pecahkan sliding door... dan ugut makcik aku dgn parang.. dan ugut nak bunuh anak buah makcik aku... huk huk... 

mahu tak menggigil kalau dah parang kat leher... 

makcik aku serah la apa-apa yg ada.. itu pon mereka tak puas hati.. dengan surat pajak pon dorang rembat...

sekarang ni... dah jadi kes polis.. dan siap forensik datang untuk kesan cap jari... dan jiran depan rumah plak..secara kebetulan ada pasang CCTV.. memang nampak jelas kejadian tersebut..rakaman pon dah diserahkan kepada polis... dan sekarang polis sedang mengesan motosikal tu plak.. 

menurut polis, cap jari tersebut sama dengan kes rompakan di Nilai dalam tempoh kurang seminggu..

tapi pakcik tersebut kurang bernasib baik sebab jarinya kena tetak dengan parang... 




@Kata Hatiku Berbicara@

syukur alhamdulillah.. makcik aku dan anak buah..selamat.. sekurang-kurangnya mereka tidak diapa-apakan... cuma terdapat luka akibat terkena kaca di bahagian mata... 

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads