Isnin, 4 November 2013

05 di jempol - Google Blog Search

05 di jempol - Google Blog Search


pistol nakal: Orang Felda <b>Di Jempol</b> Lapar Duit, Kata Kak Ecah

Posted: 01 Nov 2013 05:35 AM PDT


Dalam keghairahan Si Ecah tu bercermah dan berkempen di Sungai Limau, dia masih ada ruang untuk menghasut rakyat agar membenci pihak kerajaan.

Sambil menyifatkan Kerajaan BN yang ada hari ini suka dengan penyelewengan dan pembaziran, Si Ecah tu juga turut menuduh rakyat seolah - olah lali dengannya.

Si Ostazah Ecah tu memberi gambaran bagaimana dia menghadapi kempen Pilihan Raya Umum yang lalu ketika berjumpa dengan orang ramai.

Kata dia, puas dia merayu untuk kepada mereka agar berubah. Tetapi, Si Ostazah Ecah ni menuduh orang dikawasan bertanding tu semuanya dah sedap kena sogok.

Jelas Si Ostazah Ecah, pengundi dikawasan dia tu semuanya dah 'Sakan Hindu' bila dapat duit dari calon BN yang bertanding menentang dia.

Dalam erti kata lainnya, Si Ostazah Ecah ni menuduh pengundi - pengundi di kawasan Jempol yang majoritinya datang dari kawasan Felda tu semuanya 'Lapar Duit'.

Tu pasal la dia boleh keluarkan ayat 'Sakan Hindu' tu dalam ceramah dia malam semalam. Begitu la hinanya rakyat ni dimata Si Ostazah Ecah ni.

Cuma yang herannya, dia tak sedar pulak yang dia selama hari ni pun lebih kurang sama je dengan rakyat biasa. 'Sakan Hindu' jugak dia bila dapat duit.

Bila tak dapat, mula dia mengarut benda yang bukan - bukan. Macam - macam benda yang dia taburkan untuk melepaskan geram dia kepada orang lain. [SELANJUTNYA]

#Lapor duit engko kata... Engko tu lapor pangkat engko tak kira? Setakat pilihanraya lepas datang Jempol tayang muka dekat pasar tani, engko bajet engko meletop macam retis korea ke? Engko ke, Ebi Abadi ke, kalau datang Jempol, orang nak tengok dekat-dekat sebab korang retis je. Nak pilih parti engko memerintah? Jangan haraplah... Dah kalah, engko meroyan burukkan orang Jempol dekat Sg. Limau pulak ye? Ape engko ingat orang Jempol ni semua BN yang bagi makan? Abah kau!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads