Sabtu, 3 Ogos 2013

05 di tampin - Google Blog Search

05 di tampin - Google Blog Search


Kes samun lori <b>di</b> jalan utama Seremban <b>Tampin</b> - PAS Negeri <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 08:39 PM PDT



Kes samun lori di jalan utama Seremban Tampin
SEREMBAN – Seorang pemandu treler terpaksa melompat ke dalam paya dan melarikan diri ke dalam hutan selepas kenderaan dipandunya ditahan penjenayah, malam kelmarin.
Detik cemas itu berlaku kira-kira 8.30 malam di Jalan Seremban - Tampin, berhampiran Stesen Komuter Sungai Gadut, di sini, apabila mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Asri, 45, diserang tiga lelaki bertopeng bersenjatakan kapak.
Menurut Asri, dia memandu seorang diri dari Pasir Gudang membawa plat tembaga seberat 18 tan yang bernilai RM200,000 ke kawasan perindustrian Sungai Gadut di sini.
"Saya bertolak dari Pasir Gudang kira-kira 4 petang dan singgah mengisi minyak di Senawang, jam 8 malam.
"Saya teruskan perjalanan 20 minit kemudian. Tapi, sebaik sahaja melepasi lampu isyarat di stesen komuter, sebuah Proton Persona di hadapan saya dipandu perlahan," katanya.
Menurutnya, dia tidak mengesyaki apa-apa sebaliknya mengekori kenderaan itu dari belakang.
Bagaimanapun, katanya, tiba di satu selekoh, sebuah kereta dari belakang memotong trelernya lalu berada di belakang Proton Persona itu.
"Tapi, tiba-tiba Persona yang berada di hadapan sekali memberhentikan kereta secara mengejut dan menghidupkan lampu kecemasan. Kereta yang berada di hadapan saya hampir melanggarnya, namun sempat mengelak dan terus memotong meneruskan perjalan di hadapan. Manakala Persona itu masih bergerak perlahan di depan saya," katanya.
Asri berkata, dalam masa sama, sebuah lagi kereta putih muncul di kanan jalan sebelum berhenti dan memasang lampu kecemasan sehingga menyebabkan gangguan lalu lintas.
"Saya mula tidak sedap hati kerana seperti saya sudah dikepung. Tiba-tiba saya nampak tiga lelaki bertopeng dengan senjata turun daripada kereta putih itu dan meluru ke arah saya, sebelum memecahkan cermin bahagian pemandu," katanya.
Panik dengan keadaan itu, katanya, dia bertindak membelokkan trelernya ke bahu jalan sehingga terbabas masuk ke dalam semak.
Asri kemudian melompat keluar dari trelernya dan menyelinap masuk ke dalam hutan menyelamatkan diri.
"Saya hanya fikir mahu selamatkan diri kerana suspek ada senjata. Saya lari terus masuk ke dalam hutan dan bersembunyi di sebalik pokok sebelum menghubungi rakan.
"Kira-kira lima minit kemudian beberapa rakan saya datang dan barulah saya berani keluar dari hutan. Namun, semua penjenayah terbabit telah melarikan diri," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads