Jumaat, 5 April 2013

05 di rembau - Google Blog Search

05 di rembau - Google Blog Search


Addin: Rengekan Khairy Berhasil? Bakal Tercalon Semula <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 08:45 AM PDT

Kira-kira jam 3.45 petang tadi, mendapat berita bahawa ketua pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dikatakan merajuk dan berhasrat untuk tidak mempertahankan kerusi parlimen Rembau dalam pilihanraya umum kali ini.

Rajukannya adalah disebabkan keengganan bekas perdana menteri, Najib  yang tidak menyenaraikannya sebagai salah seorang anggota kabinet walaupun menang jawatan ketua pemuda menewaskan dua pencabar lain, Razali Ibrahim dan Mukhriz Mahathir.

Razali merupakan BEKAS timbalan menteri belia dan sukan manakala Mukhriz merupakan BEKAS timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri.

Berita 'pengunduran' Khairy pantas dinafikan BEKAS menteri besar Negeri Sembilan yang juga bapa saudaranya, Mohamad Hasan dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Menurut Mohamad, Najib Altantuya sendiri yang mahukan Khairy terus mengekalkan penguasaan BN di Rembau kerana faktor populariti selain rajin melayan pengikutnya di laman sosial Twitter walaupun kerap dikecam kerana menyerang penyokong Pakatan Rakyat yang memberi komen pedas.

Petang tadi, kata Khairy, sebagai seorang yang agak 'old-fashioned', beliau akan akur apa sahaja keputusan Najib Altantuya yang juga BEKAS perdana menteri.
"Kalau diarah bertanding, saya akur. Kalau diminta undur, saya akur juga," kata BEKAS ahli Parlimen Rembau itu.

Menulis di laman Facebooknya hari ini, Khairy berkata, yang penting, komitmen untuk memastikan kemenangan BN harus tidak berbelah bagi tidak kira sama ada menjadi calon atau tidak.

Ini adalah petikan daripada tulisannya di akaun untuk peminatnya (fanpage) di Facebook:
Salam kepada semua rakan FB. Minta maaf tidak ada banyak update di FB. Seperti mana semua sedia maklum, PRU13 sudah tidak lama lagi. Ramai yang tanya saya melalui Twitter samada saya bertanding atau tidak.

Saya sudah maklum kepada Pengerusi BN, Dato' Sri Najib, preference saya yakni saya lebih cenderung untuk tidak bertanding pada PRU13. Perkara ini juga pernah saya sebut secara umum satu ketika dahulu.
Tetapi saya seorang yang agak old-fashioned. Saya akur dengan apa sahaja yang bakal diputuskan oleh Pengerusi BN. Kalau diarah bertanding, saya akur. Kalau diminta undur, saya akur juga.

 ~jalan pulang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads