Selasa, 19 Mac 2013

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search

05 di nilai negeri sembilan - Google Blog Search


0 14 kamera litar tertutup cegah jenayah <b>di Nilai</b> - Anak-Anak <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 02:34 PM PST


NILAI 21 Feb. - Majlis Perbandaran Nilai (MPN) memasang 14 unit kamera litar tertutup (CCTV) di beberapa kawasan strategik di daerah itu dalam usaha membanteras kegiatan jenayah jalanan daripada berleluasa.

Yang Dipertuanya, Datuk Abdul Halim Abdul Latif berkata, projek pemasangan CCTV itu selaras dengan hasrat kerajaan menerusi gagasan Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA).

Katanya, inisiatif itu berdasarkan Program Bandar Selamat yang bertujuan mengurangkan kadar jenayah khususnya di kawasan MPN.

"Pihak MPN akan bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam mengenal pasti lokasi dan memantaunya secara bersama kerana alat itu akan turut digunakan untuk memantau kesesakan dan vandalisme.

Sumber: Utusan

IKLAN TEKS: Ingin menyertai produk Etiqa Takaful serendah RM70? Sekitar Kuala Pilah. Telefon 0123280345 untuk temujanji. Jangan pandang remeh pada sesuatu yang anda rasa tidak perlu sekarang. Suatu hari nanti pasti anda terasa menyesal. Yang anda rasa tidak perlu ini sebenarnya yang akan memberikan sesuatu yang terbaik kala kesempitan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads