Sabtu, 9 Februari 2013

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


trunatersipu2.blogspot.com: makan angin <b>di Port Dickson</b> (PD)

Posted: 23 Jan 2013 06:41 AM PST

lmer da x mkn angin ngan member2 kls...last pun sem 2 dlu...sem lepas dah plan tp x jd sbb ramai yg nk balik awal...so, sem ni la bermakan angin kembali walaupun x jauh...hanya di Port Dickson..okay la..yg g 9 org guna dua kereta...walaupun x banyak aktiviti tp tetap enjoy...aktiviti hanya BBQ dan mndi kolam...haha...tp ak sorang jer mndi pantai sebab nk elokkan kaki aku yg x brape nak ok lg ni...dpt g satu mlm jer sbb masing-masing mahu pulang ke kampung halaman tercinta.,..nk upload gmbar tp semua kat kamera kwn2..so, bleh tgk kat muka buku jela...apa yg best lg aku dapat kek dari someone masa nak otw balik Shah Alam =P
ni la kek batik 2...sedap sgt!! thanks yg sudi bg =D

Subhanallah! Pokok Kelapa Ada Lima Dahan <b>Di Port Dickson</b>

Posted: 16 Jan 2013 12:40 AM PST

Sesiapa yang melalui jalan Seremban Port Dickson di Batu 1 Jalan Pantai pasti akan menyedari deretan pokok kelapa yang ditanam bersebelahan dengan Medan Ikan Bakar Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD).

Namun, di antara deretan pokok kelapa itu, terdapat sebatang pokok kelapa yang mempunyai lima cabang dahan.

Nelayan, Maamin Judin, 71, berkata, dia yang sering berulang alik menggunakan laluan Port Dickson-Seremban dari rumahnya ke pengkalan nelayan di Batu 1 menyedari kelainan pada pokok berkenaan.

"Pokok kelapa ini memang lain daripada yang lain, namun diakui ia bukanlah sesuatu yang mustahil.

"Ini adalah kali pertama saya melihat pokok kelapa yang mempunyai cabang dahannya di mana kebiasaannya pokok kelapa tidak mempunyai dahan," katanya kepada media.

Maamin berkata, semua lima cabang pokok kelapa ini mengeluarkan buah sama seperti pokok kelapa yang ditanam di situ.

"Ketinggian pokok kelapa ini juga tidak jauh beza pokok kelapa lain dan mungkin usia pokok kelapa ini sekitar lima hingga tujuh tahun," katanya. – Sinar Harian

Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Artikel- Artikel Pilihan..

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads